تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: جمعه، 7 مهرماه 1391  

 

اننتشار کتاب جدید: تهاجم خاموش

 
 

نوشته محمدرضا ابراهیمی‌کیاپی  

 
 

کتاب "تهاجم خاموش" نوشته محمدرضا ابراهیمی‌کیاپی اواخر شهریور 91 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

کتاب "تهاجم خاموش" نوشته محمدرضا ابراهیمی‌کیاپی اواخر شهریور 91 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

مشخصات کامل کتاب عبارت هستند از: نام کتاب: تهاجم خاموش؛ نویسنده: محمدرضا ابراهیمی‌کیاپی؛ قطع: رقعی؛ تعداد صفحات: 179؛ شمارگان: 1500 نسخه؛ قیمت: 7000 تومان؛ چاپ نخست 1391؛ ناشر: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ناشر در یادداشت آغازین آورده است: ... دنیای الکترونیک امروزی وسیله‌ی رسانه‌های الکترونیک فاصله‌های زمانی و مکانی را از بین برده‌اند و شیوه‌های زندگی را متحول کرده‌اند، کشورها و قدرت ها با تسهیل راه‌‍‌‍‌های ارتباطی و خدمات الکترونیک در فضای اینترنت به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند و در نتیجه فرهنگ‌های بیش‌تری با هم آشنا شده و درهم‌تنیدگی پیدا می‌کنند.

بر همین اساس تصمیم‌سازان و سیاست‌گزاران ثروت و قدرت برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی خود الگوهای فرهنگی و معیارهای فکری و نظری مورد نظر را ارائه می‌نمایند. در این میان اگر انتقال معانی میان نظام‌های فرهنگی بدون رضایت دو طرفه صورت گیرد و یکی از نظام‌ها ارزش‌ها و الگوهای خود را با استفاده از قدرت بر دیگری تحمیل کند تهاجم فرهنگی صورت می‌گیرد.این‌گونه تهاجم راهِ مبادله‌های فرهنگی را می‌بندد و با ایجاد تردید نسبت به ارزش‌های اساسیِ نظام فرهنگیِ مقصد به مرور آن‌ها را به نابودی می‌کشاند.

مباحث جنگ‌های نرم یا روانی که در حقیقت تهاجم خاموش تلقی می‌شوند مقوله‌های این‌چنینی را دنبال می‌کنند.

این کتاب تلاش دارد به شناخت روش‌های تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به عنوان تهاجم خاموش یاری رساند و روش های مورد استفاده برای تاثیرگذاری بر فرهنگ کشورهایی هم چون ایران را بشناساند.

کتاب تهاجم خاموش در 4 فصل اصلی:

1- شناخت روش های تهاجم خاموش

2- سربازان سلطه

3- امپراتوری های تغییر

4- ماهیت مبارزه با تهاجم خاموش

عنوان‌بندی شده و مجموع این‌ها نیز در 9 بخش جداگانه به بررسی مولفه‌های مرتبط با هریک از عنوان‌های اصلی می‌پردازند.

جنگ نرم، جنگ روانی، تهاجم فرهنگی، تریبونِ سلطه، دنیای مجازی سلطه، پدیده‌های نوین سلطه، انقلاب‌های رنگی، ادیان و اندیشه‌های نوظهور، روش‌های مقابله با جنگ نرم و نیز در پایان رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ نرم از زیرعنوان‌های مهم کتاب هستند که به مخاطبان ارائه شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به واحد فروش دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مراجعه نمایند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook