هشتمین نشست جامعه «پژوهشگران رسانههای اجتماعی ایران» با حضور دکتر یونس شکرخواه، رئیس موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا دانشگاه تهران عصر شنبه ۲۵ شهریور ماه جاری در فرهنگ سرای رسانه برگزار شد.
دکتر یونس شکرخواه با تقدیر از برگزارکنندگان این نشست، اظهار داشت: رسانه های جدید اعم از شبکه های اجتماعی مجازی نیاز به شناخت و درک هویت از طرف کاربرانشان دارند. اینکه فردی می گوید آیفون خریدم نه تلفن همراه! نمود آن است.
شکرخواه با بیان اینکه “مقدار Event Maker ها در شبکه های اجتماعی کم است و افراد تنها به دنبال لایک کردند می روند” افزود: گسترش نوآوری باید در صدر تحقیقات پژوهشگران رسانه های اجتماعی مجازی ایران قرار بگیرد.
جواد افتاده، دبیر جامعه پژوهشگران رسانه های اجتماعی ایران نیز در این نشست ضمن تقدیر شرکت کنندگان در این نشست و مشارکت کنندگان در همایش روز رسانه های اجتماعی اظهار داشت: نخستین حرکت جامعه پژوهشگران جشن روز رسانه های اجتماعی بود که بعد از آن هفت نشست تخصصی تا خرداد امسال برگزار شد که پس از آن همایش روز رسانه های اجتماعی توسط این جامعه و شرکت لایف وب برگزار شد.
حسین کرمانی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران است که پایان نامه خود با عنوان «سنجش سرمایه اجتماعی در شبکه های اجتماعی مجازی» به راهنمایی، دکتر حمید عبدالهیان و مشاوره دکتر علیرضا دهقان در این نشست ارائه کرد.
در حاشیه این نشست مراسم تقدیر از اعضای کمیته علمی و اجرائی همایش روز رسانه های اجتماعی برگزار شد.