تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: شنبه، 1 مهرماه 1391  

 

کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده از شبکه‌های اجتماعی را سودمند می‌دانند

 
 

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط روزبه‌روز علاقه بیشتری به شبکه‌های اجتماعی مختلف نشان می‌دهند و استفاده از این شبکه‌ها را برای بهبود وضعیت کسب‌وکار خود مفید می‌دانند.  

 
 

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط روزبه‌روز علاقه بیشتری به شبکه‌های اجتماعی مختلف نشان می‌دهند و استفاده از این شبکه‌ها را برای بهبود وضعیت کسب‌وکار خود مفید می‌دانند.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز با استقبال شگفت‌انگیز این کسب‌وکار‌ها مواجه شده است.

اینها یافته‌های مطالعه‌ای است که توسط شرکت وُکاس (vocus) انجام گرفته است.

به گزارش همکاران سیستم به نقل از وب سایت eweek، شرکت وکاس در مطالعه خود دریافته است که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط استفاده از شبکه‌های اجتماعی را سودمند می‌دانند، اما در این راه با دشواری‌های طاقت فرسایی نیز مواجه هستند.

فیس‌بوک، توئیتر و گوگل پلاس از جمله شبکه‌های اجتماعی است که کسب‌وکارهای تجاری علاقه زیادی به استفاده از آنها دارند.

براساس این گزارش، شرکت وکاس که یک عرضه‌کننده نرم‌افزارهای بازاریابی مبتنی بر پردازش ابری (با تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی) است، پیمایشی را در میان ۴۰۰ نفر از مدیران و سرپرستان کسب‌وکارهای مختلف انجام داده‌است.

علیرغم مشکلاتی که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مورد بررسی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیش روی خود دارند، ۸۴ درصد از آنها از تصمیم خود برای افزایش استفاده از این شبکه‌ها در آینده خبر داده‌اند.

۸۷ درصد این کسب‌وکار‌ها نیز گفته‌اند استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای آنها مفید بوده و موجبات انجام معاملات بزرگ را برای آنها فراهم کرده است.

فقط ۱۰ درصد از این کسب‌وکار‌ها گفته‌اند استفاده از این شبکه‌ها سودی به حالشان نداشته است.

۹۱ درصد از پاسخگویان، مهم‌ترین کارکرد شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای تجاری را اشتراک‌گذاری اطلاعات دانسته‌اند و ۴۶ درصد نیز گفته‌اند از طریق این شبکه‌ها می‌توان به ارائه خدمات مشتری پرداخت.

این کسب‌وکارها برای ارزیابی نتیجه فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از شاخص‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

۷۶ درصد از آنها از ترافیک اینترنتی وب‌سایت برای بررسی اثربخش بودن این فعالیت‌ها استفاده می‌کنند.

آنها در واقع تلاش می‌کنند كه بدانند چه تعداد از مخاطبان از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد وب‌سایت‌هایشان شده‌اند.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می‌دهد استفاده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس در میان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در حال افزایش است.

نتایج نظرسنجی شرکت وکاس حاکی از این است که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هر ماه مبالغ قابل توجهی را صرف استفاده از راهکارهای نرم‌افزاری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود می‌کنند.

۳۲ درصد از این کسب‌وکار‌ها گفته‌اند ماهیانه ۸۴۵ دلار را صرف این کار می‌کنند، ۲۲ درصد نیز گفته‌اند ماهیانه هزار دلار صرف تهیه چنین نرم‌افزارهایی می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook