تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: شنبه، 1 مهرماه 1391  

 

اینترنت جهانی در ایران قطع نخواهد شد

 
 

رییس كمیته ارتباطات و مخابرات كمیسیون صنایع و معادن گفت: با برقراری اینترنت ملی، اینترنت جهانی قطع نخواهد شد.  

 
 

رییس كمیته ارتباطات و مخابرات كمیسیون صنایع و معادن گفت: با برقراری اینترنت ملی، اینترنت جهانی قطع نخواهد شد.

محمد سلیمانی رییس كمیته ارتباطات و مخابرات مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد راه‌اندازی شبكه اینترنت ملی و نسبت آن با شبكه اینترنت جهانی گفت: قرار نیست با راه‌اندازی اینترنت ملی،‌اینترنت جهانی در ایران قطع شود.

سلیمانی ادامه داد: اینترنت ملی یك شبكه داخلی است كه نمی‌تواند دسترسی به اینترنت جهانی را مختل كند.

وزیر سابق ارتباطات اظهار كرد: با توجه به اینكه بیشتر اطلاعات مورد نیاز مردم در اینترنت داخلی وجود دارد، راه‌اندازی شبكه ملی اینترنت به صورت داخلی هزینه دسترسی به اینترنت را كاهش خواهد داد. به جای اینكه كاربران به یك منبع در خارج متصل شوند و بعد به داخل برگردند منبع داخلی نیاز آنها برطرف خواهد كرد به این ترتیب نیازمندی به پهنای باند كاهش پیدا می‌كند و سرعت اینترنت جهانی و داخلی افزایش پیدا می‌كند.

این عضو كمیسیون صنایع و معادن در مورد فواید استفاده از این شبكه گفت: علاوه بر تاثیری كه این شبكه بر افزایش سرعت اینترنت دارد قیمت اینترنت را كاهش می‌دهند چرا كه حجم اطلاعات با هزینه كمتری جابه‌جا می‌شود.

سلیمانی اظهار كرد: زیرساخت‌ها در كشور به گونه‌ای است كه برای استفاده از سرعت بسیار بالا می‌‌تواند پاسخگو باشد. اینترنت ملی این مزیت را دارد كه تبادلات اطلاعات در داخل كشور صورت می‌گیرد در نتیجه سرعت بالا می‌رود و هزینه كاهش پیدا می‌كند.

این عضو كمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: یكی دیگر از مزایای راه‌اندازی اینترنت ملی این است كه حفاظت از حریم شخصی افراد بهتر صورت می‌گیرد چرا كه در شبكه جهانی اغلب این احتمال وجود دارد كه حریم شخصی افراد مورد استفاده عمومی قرار گیرد اما اینترنت ملی می‌تواند از این مسئله جلوگیری كند.

رییس كمیته ارتباطات كمیسیون صنایع و معادن در مورد سایر مزایای راه‌اندازی اینترنت ملی اظهار كرد: راه‌اندازی این شبكه می‌‌تواند قطعی اینترنت برای دسترسی به شبكه داخلی را كاهش دهد یا حتی آن را متوقف كنند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا راه‌اندازی اینترنت ملی تناقضی با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر برای دسترسی به برخی پایگاه‌ها در اینترنت جهانی یكسری محدودیت‌ وجود دارد، برخی مراكز هستند كه اطلاعات مخربی را منتشر می‌كند كه ممكن است جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی زیان‌آوری داشته باشد اما این محدودیت‌ها برای اینترنت جهانی وجود دارد هرچند كه اگر در اینترنت ملی هم پایگاه‌های دارای اطلاعات نامناسب ایجاد شوند دسترسی به آنها محدود می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: البته اینترنت ملی هیچ تعارضی با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات ندارد بلكه منجربه دسترسی سریع‌تر به اطلاعات داخلی خواهد شد.

این عضو كمیسیون صنایع و معادن اظهار كرد: قرار نیست با راه‌اندازی اینترنت ملی دسترسی به اینترنت جهانی مختل شود بلكه قرار است مجریان این طرح قیمت اینترنت ملی را در مقایسه با اینترنت جهانی به صورت واقعی كاهش دهند و سرعت آن را نیز به صورت واقعی بالا ببرند تا مردم بتوانند از یك كیفیت واقعا بالا استفاده كنند و این خود مشوقی برای ترویج استفاده از اینترنت ملی باشد علی‌الخصوص اگر این شبكه با زبان فارسی كار كند و بتواند منجربه ترویج زبان فارسی در كشور شود.

رییس كمیته ارتباطات و مخابرات مجلس، در پاسخ به این سوال كه سرنوشت اینترنت جهانی بعد از راه‌اندازی اینترنت ملی چه خواهد شد؟ گفت: قطع اینترنت جهانی به هیچ عنوان امكان‌پذیر نیست این یك نوع خود تحریمی است كه با هیچ منطقی سازگار نیست البته فیلترینگ به جای خودش باقی خواهند ماند چرا كه این جزء قوانین كشور است اما آزادی عمل برای استفاده از اینترنت جهانی وجود خواهد داشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook