موتور جستجوی یاهو که با کاهش درآمد مواجه شده برای خروج از بحران قصد دارد همکاری های تبلیغاتی خود را با مایکروسافت گسترش دهد.
به گزارش فارس به نقل از وی تری، بر همین اساس ابتکار عملی موسوم به شبکه یاهو بینگ اجرا خواهد شد تا یاهو بتواند بخشی از درآمد ناشی از تبلیغات در موتور جستجوی بینگ را به جیب زده و شرایط نابسامان خود را بهبود ببخشد.
تبلیغات سایت بینگ موسوم به Bing Ads جایگزین پلاتفورم تبلیغاتی قبلی مایکروسافت موسوم به adCente شده است. البته کار هر دو سرویس ارائه خدمات تبلیغاتی به شرکت هایی است که دوست دارند به نحوی در جستجوگر بینگ حضور داشته باشند. پیش از این مایکروسافت و یاهو قراردادی 10 ساله را برای همکاری در حوزه جستجو امضا کرده بودند.
بر اساس توافق دو طرف در سال 2009 موتور جستجوی بینگ مایکروسافت برای تقویت خدمات جستجوی یاهو به کار گرفته می شود و یاهو هم مدیریت استراتژی تبلیغات در بخش جستجوگر دو شرکت را بر عهده می گیرد. پیش از این یاهو از وقوع مشکلات مالی در اثر این همکاری خبر داده بود و مشخص نیست مریسون میر رییس جدید یاهو علاقه به تداوم این همکاری ها داشته باشد.