بعد از آنکه اوباما تلاش کرد از طریق خدمات پیامک برای پیکار تبلیغاتی انتخاباتی خود پول جمع آوری کند، رومنی رقیب وی هم به همین شیوه متوسل شد.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، گردانندگان تبلیغات انتخاباتی رومنی نامزد جمهوری خواه می گویند هوادارانشان با ارسال پیامک می توانند مبالغ مورد نظرشان را اهدا کنند. اوباما هم چند هفته قبل دست به چنین اقدامی زده بود.
پیش از این خدمات پیامک کارآیی خود را در زمینه جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان و طوفان زدگان در آمریکا ثابت کرده بود، اما مشخص نیست مردم از این کار با هدف کمک به نامزدهای انتخاباتی هم استقبال کنند یا خیر.
اگر چه مبالغ اهدایی از این طریق توسط مردم معمولا محدود و ناچیز است، ولی تعداد زیاد افرادی که ترجیح می دهند از این شیوه ساده و بی دردسر برای کمک به دیگران استفاده کنند، ناچیز بودن مبالغ اهدایی را جبران می کند، تا بدان حد که گردانندگان پیکار تبلیغاتی هر دو طرف به شش رقمی شدن مبلغ کمک ها امید بسته اند.
حداکثر رقم اهدایی از این طریق 200 دلار و میزان آن در هر ماه 50 دلار تعریف شده است. همچنین خارجی ها، شرکت ها و افراد زیر 18 سال نمی توانند از این طریق به اوباما یا رومنی کمک کنند.