تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: دوشنبه، 6 شهریورماه 1391  

 

نرم‌افزاری برای شناسایی هواداران جعلی در توییتر

 
 

امروزه توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی، دوران طلایی خود را می‌گذراند.  

 
 

امروزه توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی، دوران طلایی خود را می‌گذراند.

از آنجا که یکی از ملاک‌های محبوبیت افراد در توییتر، تعداد هواداران آنهاست لذا این موضوع به دستمایه برخی، برای ایجاد «هواداران ساختگی» تبدیل شده است.

حتی گفته می‌شود در این خصوص، تجارتی عجیب و نامتعارف در اینترنت در حال پا گرفتن است.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت خبری زی‌نیوز، ادعا می‌شود «لیدی گاگا» خواننده معروف پاپ حدود ۳۰ میلیون هوادار در توییتر دارد.

تعداد هوادارن توییتری «وین رونی» فوتبالیست انگلیسی و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر این کشور نیز به ترتیب حدود ۵ و ۲ میلیون نفر عنوان شده است.

سوال اینجاست که این آمار تا چه حد واقعی و دقیق است و به عبارت دیگر چه تعداد از این هواداران را انسان‌های واقعی و نه حساب‌های جعلی تشکیل می‌دهد؟


یک شرکت انگلیسی برای ارائه پاسخی مناسب به این سوال، نوعی نرم‌افزار تولید کرده است که می‌تواند هواداران تقلبی را شناسایی کند.

این نرم‌افزار می‌کوشد با استفاده از الگوهایی چند، هواداران غیرواقعی حساب‌های توییتری را شناخته و تعداد آنها را مشخص سازد.

راب والر (Rob Waller) مدیر این شرکت گفته پس از آن که باخبر شد که لوئیس منش (Louise Mensch) یکی از نمایندگان برجسته پارلمان انگلیس دارای ۴۰ هزار هوادار جعلی است، ایده ساخت این برنامه به ذهن وی خطور کرد.

این نرم‌افزار، هواداران توییتری را به سه دسته تقسیم می‌کند: جعلی، غیرفعال و خوب.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook