تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: شنبه، 4 شهریورماه 1391  

 

ارسال روزانه ۲۰ میلیون پیامک تبلیغاتی

 
 

ارسال متعدد SMSهای تبلیغاتی اگرچه تاپیش از این موردانتقاد بسیاری از مشترکان موبایل بود اما استعلام انجام شده نشان می دهد که 89درصد مشترکان همچنان به دریافت پیامکهای تبلیغاتی تمایل دارند و طبق آمار نیز روزانه 20 میلیون پیامک تبلیغاتی به مشترکان ارسال می‌شود.  

 
 

ارسال متعدد SMSهای تبلیغاتی اگرچه تاپیش از این موردانتقاد بسیاری از مشترکان موبایل بود اما استعلام انجام شده نشان می دهد که 89درصد مشترکان همچنان به دریافت پیامکهای تبلیغاتی تمایل دارند و طبق آمار نیز روزانه 20 میلیون پیامک تبلیغاتی به مشترکان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه به موبایل مشترکان و افزایش روزافزون تعداد این پیامک‌ها بدون اجازه مشترکان در تمامی ساعات شبانه ‌روز و حتی نیمه‌های شب، به حدی مورد انتقاد مشترکان واقع شده بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تصویب طرحی اپراتورهای تلفن همراه را مکلف به کسب اجازه قبلی از مشترکان برای ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی کرد.

براین اساس اپراتورهای موبایل با ارائه دستورالعملی تمایل مشترکان برای دریافت این پیامکها را بررسی کردند و با ارسال پیامکی از مشترکان خواستند که در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک، موضوع را به اپراتور اعلام کنند اما به دنبال این استعلام پیامکی مشخص شد که همچنان 89 درصد مشترکان به دریافت پیامکهای تبلیغاتی تمایل دارند و تنها حدود 11 درصد مشترکان این پیامکها را نمی خواهند.

89 درصد مشترکان پیامک های تبلیغاتی را می خواهند

حسن رضوانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورها موظفند برای ارسال پیامکهای انبوه از مشترکان خود اجازه بگیرند و به دنبال اجرای این مصوبه اپراتورهای موبایل این موضوع را طی پیامکی از مشتریان خود استعلام کردند.

وی افزود: براساس آمارهای دریافتی، اپراتور اول تلفن همراه با ارسال 33 میلیون پیامک از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی انبوه ، عدد 1 را به همان شماره پیامک کنند. که فقط 3 میلیون و 300 هزار نفر این کار را کردند و این به معنای آن است که هنوز برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می‌شود و 89 درصد مشترکان پیامکها تبلیغاتی را می خواهند.

رضوانی با اشاره به عدم رضایت برخی از این افراد از دریافت پیامکهای تبلیغاتی گفت: برداشت ما این است که ایـــن افراد یا پیامک استعلام را ندیده اند یا آنرا نخوانده پاک کرده اند و یا در آن مقطع عدد مورد نظر را ارسال نکرده اند که در حال حاضر شماره تلفن 9990 برای مشترکان همراه اول و 700 برای مشترکان ایرانسل در اختیار این افراد است تا عدم تمایل خود به دریافت پیامکها را اعلام کنند.

روزانه 20 میلیون پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود

به گزارش مهر، داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران نیز در این باره گفت: طبق آمارهای موجود ارسال روزانه 20 میلیون پیامک برای 50 میلیون مشترک تلفن همراه بطور میانگین چیزی در حدود نصف پیامک برای هر مشترک محسوب می‌شود بطوری که مشترکان پرمصرف که عمدتاً شهروندان فعال جامعه محسوب می شوند روزانه حدود 3 تا 4 پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند و مشترکان کم مصرف هیچ پیامکی دریافت نمی کنند.
وی افزود: مشترکانی که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک اعلام کرده اند از تمامی پیامکهای تبلیغاتی که عمدتاً جنبه اطلاع رسانی دارد محروم می شوند اما اگر عضو یا مشترک جاهایی خاص نظیر بانکها باشند همچنان پیامکهای آن شرکتها و مؤسسات را دریافت می کنند.

زارعیان با تأکید بر جنبه اطلاع رسانی و تعداد ناچیز این پیامکهای انبوه به تمامی مشترکان موبایل توصیه کرد که خود را از دریافت پیامکها محروم نکنند.

محدودیت ارسال پیامک تبلیغاتی توصیه نمی شود

به گزارش مهر، در این باره دکتر واحدی قاضی دیوان عدالت نیز معتقد است: تلفن همراه از مصادیق جزیی فضاهای مجازی، اینترنتی و مخابراتی است و فضای خصوصی به معنی خاص کلمه نیست بلکه فضای عمومی دارای مسئولیت است و از آنجایی که در حقوق مدرن اصل بر آزادی اطلاع رسانی است لذا محدودیت ارسال پیامک تبلیغاتی توصیه نمی شود.

وی گفت: زمان، زمان اطلاع رسانی و اطلاع دهی است اما اگرچه اصل و اساس بر مبنای آزادی اطلاع رسانی است این اطلاع رسانی مجوز دارد و در حقوق برای اصل جلوگیری از انتشار آن ممنوعیت نداریم؛ البته هیچ گاه این آزادی نافی سوء تبلیغات و نافی تبلیغات بدون اجازه نیست و به همین دلیل طبق دستورالعملهای موجود پیامکهای تبلیغاتی ارسال می شود مگر اینکه دریافت کننده عدم اجازه را اعلام کند.

تلفن همراه حریم خصوصی نیست

به گزارش مهر، دکتر واحدی با تاکید براینکه فضای موبایل فضای خصوصی به معانی خاص کلمه نیست و فضای عمومی دارای مسوولیت است که مسوولیت آن هم متوجه تبلیغ کننده و هم متوجه سازمان های نظارتی است، ادامه داد: در قواعد عمومی، حقوق جزا و حقوق مدنی هر فردی که تبلیغات می کند نسبت به آن مسئولیت دارد و لذا دریافت کننده تبلیغات می تواند در صورت لزوم نسبت به تبلیغات غیرمجاز ، گمراه کننده و مضر به معنای کلی کلمه شکایت کند؛ همچنین سازمان های نظارتی مانند وزارت ارشاد نیز می توانند از تبلیغ کننده تعهد عدم مسئولیت بگیرد به این معنی که اگر در قبال فعالیت تبلیغ کننده کسی متضرر شود، تبلیغ کننده ضامن است و در صورت وصول شکایت، سازمانهای نظارت کننده تکلیف دارند افراد متخلف را یافته و مورد تعقیب قرار دهند .

این قاضی دیوان عدالت با بیان اینکه اصل بر جواز از جانب دریافت کننده تبلیغات است، گفت: اما اصل آزادی اطلاع رسانی در جهان کنونی شایسته است بطوریکه حتی در بسیاری از کشورها رای دادگاهها و محاکم جز در مواردی که طرفین دعوا اجازه ندهند بصورت آنلاین در اختیار عموم قرار می گیرد و حصر و مخفی کردن اطلاعات برای مردم جهان کنونی پسندیده نیست.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook