تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- کاربران فیس‌بوک به اندازه کاربران گوگل پلاس راضی نیستند
- آموزش‮ ‬سواد‮ ‬اطلاعاتی‮ و‮ ‬تفکر‮ ‬انتقادی
- چهار اشتباه متداول در گزارش کردن نظرسنجی
- انتشار کتاب: مدیریت و کاربرد نمادها و نشانه‌ها در فضای شهری
- هر روز ۴۰۰ میلیون پیام در سایت توییتر ارسال می‌شود
- غول رسانه‌‌ای رفتنی شد؛ مرداك استعفا كرد
- دردسرهای کشتار کلرادو برای کاربران هم‌نام قاتل در فیس‌بوک
- صاحبان پایگاه‌های اینترنتی فرهنگی و غیرانتفاعی بیمه می‌شوند
- رشته رسانه‌های دیجیتال راه اندازی می‌شود
- آغاز ثبت‌نام وام مسکن خبرنگاران

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 2 مردادماه 1391  

 

کاربران فیس‌بوک به اندازه کاربران گوگل پلاس راضی نیستند

 
 

درباره میزان رضایت کاربران از رسانه‌های اجتماعی  

 
 

شهرت فیس بوک در راضی نگه داشتن کاربرانش در حال لکه‌دار شدن است و گوگل پلاس با مقایسه شاخص رضایت کاربران برای اولین بار توانست در راس هرم شبکه های اجتماعی قرار بگیرد.

این داستان دیگر خیلی قدیمی شده است که فیس بوک با وجود داشتن صدها میلیون کاربر محبوبترین سایت در دنیای وب است. اما واقعیت این است که مردم هنوز هم آن را دوست ندارند.

بر اساس آمار و ارقامی که American Customer Satisfaction Index چند روز پیش منتشر کرد، گوگل پلاس که برخی به ان لقب شهر ارواح داده بودند، حالا از لحاظ کسب رضایت مندی کاربرانش حتی بالاتر از فیس بوک قرار گرفته است.

آنطور که این آمار و ارقام جدید نشان می دهند، با توجه به مقیاس 100 واحدی، فیس بوک با 8 درصد کاهش هم اکنون می تواند رضایت 61 درصدی کاربرانش را فراهم کند در حالیکه همین شاخص برای گوگل پلاس 78 درصد است و با این میزان رضایت ، شبکه اجتماعی کمپانی گوگل در رده ویکی پدیا قرار گرفته است.

در این آمار گیری، شبکه های اجتماعی در میان 230 کمپانی دیگر از لحاظ این شاخص بررسی شدند و با توجه به نتایج بدست آمده باید گفت که همچنان این صنعت در پایین ترین رده ها قرار دارد.( امتیاز کلی شبکه های اجتماعی 69 است و با این امتیاز تنها می توانند با خطوط هواپیمایی، سرویس های اشتراک تلویزیونی و برخی از روزنامه ها رقابت کنند.)

این رتبه بندی که با کمک و همکاری کمپانی تحلیلگر ForeSee انجام شد، نشان داد که گوگل پلاس هر آنچه فیس بوک نتوانست از آن خود کند را بدست آورده است.

با توجه به این گزارش، گوگل پلاس از آن جهت در رتبه بالاتری قرار گرفته است که تبلیغات سنتی و قدیمی فیس بوک را ندارد، در مورد حفظ حریم خصوصی کاربرانش توجه بیشتری نشان داده و نیز تجربه بهتری را برای کاربران موبایلی اش فراهم کرده است. در سوی دیگر، کاربران فیس بوک همچنان درباره آگهی های تبلیغاتی و حفظ حریم شخصی شان نگران اند و شکایت های مکرری هم از تغیرات اینترفیس دارند، که تازه ترین آنها معرفی تایم لاین بود.

گوگل پلاس و فیس بوک همواره در دو جبهه حیاتی با هم رقابت می کنند: تجربه کاربران و نفوذ در بازار. گوگل پلاس گاهی اوقات در اولی برنده است و فیس بوک نیز همواره در دومی .

لری فرد، بنیانگذار و رئیس ForeSee در این باره گفته است: جا دارد از فیس بوک پرسیده شود که با وجود 800 میلیون کاربر پایه چرا رضایت کاربرانش تا این حد پایین آمده است. اما من انتظار دارم گوگل نیروی بیشتری در ویژگی های متعدد و و قابلیت های تلفن همراهش بگذارد تا بتواند کاربران را با سرعت بیشتری جذب کند. اگر فیس بوک هنوز هم احساس نمی کند که باید برای به دست آوردن رضایت بیشتر کاربرانش کاری بکند، ممکن است به زودی مجبور شود که این طرز فکر را تغییر دهد.

این آمار می تواند شکست دیگری برای زاکر برگ باشد چرا که شبکه اجتماعی او بار دیگر با امتیازگیری پایینی مواجه شده است به خصوص با توجه به شعار فیس بوک که هدفش شاد کردن کاربران از طریق تبلیغات بود. وقتی که از فیس بوک خواسته شد تا در این باره توضیح دهد ، یکی از سخن گویان این کمپانی گفت که شبکه اجتماعی ما به رضایت کاربرانش اهمیت می دهد اما وی درباره شکایت های خاص این کاربران هیچ توضیحی نداد.

این سخنگو در بیانیه ای گفت: ما عمیقا به تجربه ای که کاربرانمان در فیس بوک دارند اهمیت می دهیم و به همین خاطر هم مرتبا محصولات جدید به آنها پیشنهاد داده و یا امکانات فعلی را بهبود می بخشیم. بخشیدن این امکان به انسانها که با هر کسی که دوست می دارند، در هر کجا و به هر طریقی ارتباط برقرار کنند ، از نظر ما معنی دارترین و مهمترین طریقی است که می تواند رابطه ما را با مردم قوی تر کند.

در این بررسی سایر شبکه های اجتماعی از جمله LinkedIn، Pinterest و توئیتر همه در امتیاز 69 و پایین تر قرار دارند و البته همگی بالاتر از فیس بوک می ایستند که تنها موفق به کسب 61 امتیاز شده است.

در این گزارش همچنین امتیاز موتورهای جست و جو و برخی از سایت های جدید هم مشخص شده است.

در حالیکه موتور جست و جوی گوگل با 82 امتیاز در راس ایستاده، سایر موتور های جست و جو مثل Bing با 81 امتیاز و Ask.com با 80 امتیاز خیلی دورتر از او قرار نگرفته اند.
فرد در ادامه سخنانش گفته است: گوگل در عرصه جست و جو درست مثل آی پد در بازار تبلت هاست. نام گوگل در این زمینه شاخص شده است و این وب سایت هنوز بر 65 درصد جست و جو های کاربران آمریکایی مسلط است. موتور جست و جوی Bing هم ، هر چه لازم بوده انجام داده اما مسئله این است که کاربران گوگل از آن رضایت کامل دارند و دلیلی نمی بینند که جست و جو های خود را از طریق وب سایت دیگری انجام دهند .

در مورد سایت های خبری هم FoxNews.com با در اختیار داشتن 84 امتیاز که به نسبت سال گذشته 2 واحد افزایش داشته است در راس قرار گرفته و ABCNews.com با 76 امتیاز و NYTimes.com با 74 امتیاز در رده های بعدی ایستاده اند. در پایین این رده بندی هم HuffingtonPost.com قرارگرفته که تنها 69 امتیاز دارد.

منبع: خبرآنلاین

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed