تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- انتشار کتاب: مدیریت و کاربرد نمادها و نشانه‌ها در فضای شهری
- هر روز ۴۰۰ میلیون پیام در سایت توییتر ارسال می‌شود
- غول رسانه‌‌ای رفتنی شد؛ مرداك استعفا كرد
- دردسرهای کشتار کلرادو برای کاربران هم‌نام قاتل در فیس‌بوک
- صاحبان پایگاه‌های اینترنتی فرهنگی و غیرانتفاعی بیمه می‌شوند
- رشته رسانه‌های دیجیتال راه اندازی می‌شود
- آغاز ثبت‌نام وام مسکن خبرنگاران
- نقض حریم شخصی با برنامه‌های رایگان اپل
- پیامدهای حمله «جوکر» به تماشاگران فیلم بتمن
- ضرر ۴۹۲ میلیون دلاری و سیر نزولی درآمدهای مایکروسافت

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: دوشنبه، 2 مردادماه 1391  

 

انتشار کتاب: مدیریت و کاربرد نمادها و نشانه‌ها در فضای شهری

 
 

به قلم افشین داورپناه 

 
 

کتاب «مدیریت و کاربرد نمادها و نشانه‌ها در فضای شهری» با هدف فراهم آوردن چارچوب‌هایی نظری و مدلی مفهومی برای آشنایی با مفاهیم اساسی نشانه‌شناسی و همچنین کمک به مدیریت و کاربرد درست نمادها و نشانه‌ها در معماری و طراحی فضاهای شهری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشانه و نماد، موضوعات و مفاهیمی است که تقریبا در همه حوزه‌های علمی و معرفتی، حضوری جدی و کلیدی دارد؛ از این رو نشانه‌شناسی نیز مقوله‌ای میان رشته‌ای به شمار می‌رود که می تواند موضوع جدی بحث در رشته‌ها و میان‌رشته‌ایهای گوناگونی باشد.

گذشته از زبان‌شناسی، ادبیات و هنر، موضوع نشانه‌شناسی و همچنین کاربرد نمادها و نشانه‌ها، از مباحث اساسی و دشوار در انسان‌شناسی، جغرافیای شهری، معماری و شهرسازی است.

در چند سال اخیر، موضوع نمادها و نشانه‌ها و کاربرد آنها در فضاهای شهری، به موضوعی مناقشه‌برانگیز و جنجالی تبدیل شده است؛ در این میان، برخی از منتقدان، افراد، گروه‌ها یا سازمان‌هایی را به استفاده نادرست از نمادها و نشانه‌ها متهم کرده‌اند و گاه حتی این کاربرد نادرست را حرکتی تعمدی و در راستای تضعیف و تهدید فرهنگی بومی (ایرانی ـ اسلامی) تلقی کرده‌اند!

در این کتاب که به قلم افشین داورپناه، مدیر گروه پژوهش هنر و عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر نگاشته شده، نویسنده کوشیده است تا در پنج فصل، چارچوبی نظری درباره نمادها و نشانه‌ها، به وی‍ژه با رویکرد استفاده از این چارچوب نظری در مباحث مدیریت فضاهای شهری از جمله در حوزه‌های طراحی منظر، مبلمان شهری، زیباسازی شهری، معماری، تبلیغات شهری و ... تدوین کند و پس از آن، مدلی کاربردی درباره مدیریت و کاربرد نمادها و نشانه‌ها در فضای شهری ارائه کند؛ در این مدل، عناصر و عوامل متعددی که در فرایند به کارگیری نمادها و نشانه‌ها در فضای شهری دخیل است معرفی و درباره هر یک توضیحاتی ارائه شده است.

در بخش پایانی کتاب، نویسنده در دو پیوست، کوشیده است تا مجموعه‌ای از نمادهای ضد فرهنگی ( در تقابل با فرهنگ بومی ایران) و همچنین مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها و المان‌های نشانه‌شناختی موجود در فرهنگ تاریخی ایران را به خوانندگان و علاقمندان به مباحث نمادها و نشانه‌ها ارائه کند.

این کتاب نتیجه کاری پژوهشی با همین موضوع است که در سال 1390 به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شده است و می‌تواند به عنوان یک راهنمای کاربردی یا متن درسی، مورد استفاده مدیران شهری، معماران، طراحان شهری و دانشجویان و استادان رشته‌های مرتبط قرار گیرد.

کتاب «مدیریت و کاربرد نمادها و نشانه‌ها در فضای شهری» در تیرماه 1391 و در 2200 نسخه و به قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed