تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- پیروزی بزرگ فعالان آزادی اینترنت: رد طرح «اکتا» در پارلمان اروپا
- پیگیری وعده‌های انتخاباتی محمد مرسی در اینترنت
- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: گرانی کاغذ بدتر از گرانی نان است
- ویندوز ۷ در حال پیشی گرفتن از ویندوز ایکس.پی است
- پالایش وب‌گاه‌ها برای اولین‌بار توسط نرم‌افزار صورت گرفت
- ۲۵۰ هزار کودک مالزیایی در فیس‌بوک
- یک فیلم سینمایی برای اکران در چهار استان به زبان آذری دوبله می‌شود
- مترو لندن در آستانه المپیک ۲۰۱۲ به اینترنت مجهز شد
- زنان ۳۸ درصد کاربران بازی‌های رایانه‌ای در ایران
- شرایط وام مسکن خبرنگاران اعلام شد

 

گروه خبری: وب‌سایت

تاریخ ارسال: جمعه، 16 تیرماه 1391  

 

پالایش وب‌گاه‌ها برای اولین‌بار توسط نرم‌افزار صورت گرفت

 
 

در سومین دوره از جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی برای اولین‌بار با استفاده از نرم‌افزار ارزیابی تخصصی و فنی، امکان پالایش و انتخاب 85 وب‌گاه از میان 239 وب‌گاه راه یافته به مرحله ارزیابی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شد.  

 
 

در سومین دوره از جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی برای اولین‌بار با استفاده از نرم‌افزار ارزیابی تخصصی و فنی، امکان پالایش و انتخاب 85 وب‌گاه از میان 239 وب‌گاه راه یافته به مرحله ارزیابی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شد.

به گزارش ایسنا، سید روح‌الله سجادی، دبیر علمی سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی با بیان مطلب ذکر شده، اظهار کرد: در مرحله اول که بر مبنای خود اظهاری دستگاه‌ها صورت گرفت، 453 دستگاه از طریق وب‌گاه جشنواره به آدرس www.nwa.ir اقدام به ثبت‌نام اولیه کرده و در مجموع به 60 سوال پاسخ دادند که این سوالات در سه سطح ارزیابی هویتی، ارزیابی خدمات بر اساس عملکرد دستگاه‌ها (خدمات اطلاع‌رسانی ،خدمات تعاملی ،خدمات تراکنشی) و ارزیابی عمومی انجام گرفت.

وی ادامه داد: از میان ثبت‌نام کنندگان 239 دستگاه به مرحله ارزیابی راه یافتند و سایرین به دلایل متعدد، از جمله قرار ندادن ابزار هویت‌سنجی در وب‌گاه خود، نداشتن شرایط شرکت در جشنواره و یا عدم تکمیل کامل فرم خوداظهاری از ورود به این مرحله بازماندند. از میان کل دستگاه­‌های شرکت­ کننده در جشنواره بیشترین میزان شرکت از قوه مجریه (143 سازمان) و بعد از آن از قوه قضائیه (83 سازمان) و نهادهای حاکمیتی (11 سازمان) و قوه مقننه (2 سازمان) بوده است.

به گفته سجادی پس از خوداظهاری در خصوص مشخصات فنی و ساختاری هر یک از وب‌گاه‌های شرکت‌کننده در جشنواره، فاز بررسی میدانی وب‌گاه‌ها از سوی دو تیم ارزیابی مقدماتی و ارزیابی پیشرفته وب‌گاه‌ها آغاز شد و در ادامه با به‌کارگیری ابزارهای اختصاصی برخط و برون‌خط طراحی شده و ابزارهای عمومی برخط و برون‌خط ارزیابی وب، مرحله نهایی ارزیابی صورت گرفت.

دبیر علمی سومین دوره از جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی یادآور شد: در مرحله نهایی برای اولین‌بار با استفاده از نرم‌افزار ارزیابی تخصصی و فنی، 85 وب‌گاه بر اساس 20 درصد کل وب‌گاه‌های شرکت‌کننده در هر بخش که امتیاز لازم را کسب کردند، انتخاب شدند که کلیه 85 وب‌گاه در حوزه اطلاع رسانی، 52 وب‌گاه ‌در حوزه خدمات تعاملی و 27 وب‌گاه در حوزه تراکنش مالی به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: انتخاب وب‌گاه برتر در بخش امنیت وب‌گاه‌ها نیز با استفاده از ابزار و اسکنرهای خودکار صورت پذیرفته است.

سجادی در پایان گفت: از میان 85 دستگاه راه یافته به مرحله نهایی 74 درصد مربوط به قوه مجریه، 14درصد مربوط به قوه قضاییه، 2درصد مربوط به قوه مقننه و 10درصد مربوط به نهادهای حاکمیتی است.

در این مرحله وب‌گاه‌ها در 5 سطح از جمله سطح اول موجودیت وب‌گاه (شامل اطلاع‌رسانی، تعامل با کاربر، رادیو و تلویزیون اینترنتی، خبرگزاری و خبررسانی، رعایت حقوق مؤلفان و پدیدآورندگان، روزآمد‌سازی، ارزیابی خط و زبان فارسی)، در سطح دوم مدیریت اطلاعات و محتوا (شامل ارزیابی کیفیت دسته‌بندی اطلاعات و محتوا، سامانه‌‌های جستجو، سامانه‌های گزارش‌گیری، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو)، در سطح سوم تعامل و مدیریت دانش (شامل ارزیابی سطح تعامل، ارزیابی خدمات، خدمات آموزش الکترونیکی، کاربردپذیری و دسترس‌پذیری)، در سطح چهارم تراکنش (شامل ارزیابی حریم خصوصی کاربران، ارزیابی امنیت، فروش اینترنتی، تراکنش مالی) و در سطح پنجم درگاه جامع (شامل ارزیابی مدیریت کاربران، ارزیابی فناوری و معماری اطلاعات) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed