تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- رسانه بیمار نمی‌شود
- انتشار کتاب: اقتصاد رسانه، نظریه و كاربرد
- مایکروسافت شبکه اجتماعی «سوشیال» را راه‌اندازی کرد
- اعلام ظرفیت ۴۳ نفره برای دکتری مجموعه علوم ارتباطات
- ۲۰ درصد ترافیک وب در اختیار تبلت‌ و تلفن‌ هوشمند
- کارگاه‏های آموزشی همزمان با همایش روز رسانه‏های اجتماعی برگزار می‌شود
- تغییر الگوریتمهای موتورجستجوی گوگل / ارائه بعد انسانی‌تر به نتایج جستجو
- نرم‌افزار برای بلوکه کردن وب‌سایت های ناقض کپی‌رایت
- افزایش اعتماد کسب و کارهای کوچک و متوسط به فناوری‌های پردازش ابری
- روزنامه‌نگاران برتر جوان معرفی می‌شوند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: یکشنبه، 7 خردادماه 1391  

 

انتشار کتاب: اقتصاد رسانه، نظریه و كاربرد

 
 

به نویسندگی «آلیسون الكساندر» و دیگران و ترجمه‌ی عادل پیغامی 

 
 

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، كتاب «اقتصاد رسانه، نظریه و كاربرد» را به نویسندگی «آلیسون الكساندر» و دیگران و ترجمه‌ی عادل پیغامی منتشر كرد.

روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اعلام كرد: شبنم یونسی‌خواه - مدیر انتشارات دفتر - با اعلام این خبر گفت: این كتاب ویراست سوم از كتاب اصلی «Media economics: Theoy and practice» است كه در سال 2004 منتشر شده و توسط عادل پیغامی، پژوهشگر و مترجم حوزه‌ی ارتباطات و رسانه به فارسی ترجمه شده است.

وی افزود: اثر حاضر با تمركز بر اصل علم اقتصاد در بخش تجاری و كسب‌وكار و به كارگیری آن در صنعت رسانه طراحی شده است و نویسندگان كتاب تلاش دارند با شناسایی موضوعاتی از قبیل بازسازی صنعتی، محدودیت‌های مقرراتی و فعالیت‌های رسانه‌ای بینشی تازه در فرآیند بازتولید جریانات جاری در اقتصاد رسانه‌ای، ایجاد كنند.

مدیر انتشارات اضافه كرد: رشد چشم‌گیر رسانه‌ها در چند دهه‌ی اخیر و نقش آن‌ها در تحولات جوامع بشری، كانون توجه بسیاری از محققان علوم اجتماعی و ارتباطات قرار گرفته است. این موفقیت و كارآمدی مرهون عوامل متعددی است كه از آن میان می‌توان اقتصاد رسانه‌ها را نام برد كه از شاخصه‌های رشد كمی و كیفی رسانه‌ها به‌شمار می‌رود. اقتصاد رسانه در واقع زیر شاخه‌ای از دو رشته‌ی اصلی رسانه و اقتصاد است كه با به‌كارگیری اصول و مبانی نظری و كاربردی در این حوزه به بررسی و تحلیل ویژگی‌های عملیاتی و مالی خاص بنگاه‌های رسانه‌‌ای می‌پردازد و یا به تعبیری كاربرد نظریات اقتصادی در فضای رسانه‌ها است.

وی اظهار كرد: در كشور ما به رغم شكل‌گیری و رشد نسبی ادبیات علمی حوزه‌‌ی رسانه و ارتباطات، مباحث این رشته هنوز از رشد لازم برخوردار نیست و انتشار این كتاب می‌تواند پاسخی به نیاز‌های اطلاعاتی دانشجویان و محققان این عرصه باشد.

او در مورد موضوعات و بخش‌های مختلف این نوشتار افزود: این كتاب در دو بخش و 13 فصل تدوین شده است. بخش اول بر اهمیت رسانه، دغدغه‌های اقتصادی رسانه، تكنیك‌های تحلیل‌های اقتصادی و تجاری و ویژگی‌های كلی فضای رسانه تمركز دارد. بخش دوم نیز رفتار اقتصادی را در صنایع خاصی از رسانه‌ها بررسی می‌كند. در بخش پایانی هر فصل نیز فهرستی از منابع مفید برای مطالعه‌ی بیشتر پیشنهاد شده و در انتهای كتاب، فرهنگ لغات دشوار، برای علاقه‌مندان به مدیریت مالی رسانه‌ها ارائه شده است.

كتاب «اقتصاد رسانه، نظریه و كاربرد» با شمارگان 2000 نسخه، در 592 صفحه و با قیمت 7000 تومان به بازار نشر عرضه شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed