تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: جمعه، 28 بهمنماه 1390  

 

پیامک در مسیر بازنشستگی

 
 

شبکه‌های اجتماعی و اینترنت موبایل در کنار برنامه‌های جانبی مختلفی جای خود را باز می‌کنند 

 
 

شبکه های اجتماعی و اینترنت موبایل در کنار برنامه های جانبی مختلفی به ویژه "اسکایپ" و "واست آپ" به سرعت در میان کاربران تلفنهای همراه هوشمند جای خود را باز می کنند و همین مسئله موجب شده است که "سرویس پیام کوتاه" (SMS) در جاده بازنشستگی قرار گیرد.

2012-02-19-sms.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر، هرچند اپراتورهای موبایل برای تشویق کاربران به استفاده از "اس. ام. اس"، فرصتها، تخفیفتها و مزایای بسیاری را عرضه می کنند اما به نظر می رسد که "سرویس پیام کوتاه" نیز در همان مسیری قرار گرفته که مدتی است "پست الکترونیک" وارد آن شده است.

درحقیقت به نظر می رسد که دوره زوال یکی از کاربردی ترین سرویسهای موبایل یعنی "اس. ام. اس" آغاز شده است.

"سرویس پیام کوتاه" در دهه 90 متولد شد و از آن زمان توانست سود سرشاری را نصیب اپراتورهای تلفنهای همراه کند، اما بررسیها نشان می دهد که در ماههای اخیر "اس. ام. اس" دوران سختی را پشت سر گذاشته است. اولین علائم "بیماری زوال اس. ام. اس" در دوره جشنهای کریسمس و سال نو آغاز شد.

در این دوره، به طور معمول برای ارسال پیامهای تبریک از این سرویس بیش از ماههای عادی سال استفاده می شود. این درحالی است که برپایه تحقیقاتی که موسسه Citigroup، بزرگترین شرکت سرویسهای مالی دنیا انجام داده است، امسال سرنوشت برای "اس. ام. اس" به گونه ای دیگر رقم خورده بود.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که اپراتورهای اروپایی با یک کاهش دو رقمی در درصد استفاده از این سرویس مواجه شدند و در فنلاند (کشور نوکیا) بیشترین کاهش برابر با 22- درصد به ثبت رسید.

علت اصلی این تغییر گرایش کاربران، رشد اینترنت موبایل، تلفنهای همراه هوشمند و برنامه های جانبی است که روی این دستگاهها نصب می شوند و ارتباطات تلفنی با قیمت ارزانتر از ارسال "اس. ام. اس" و تماسهای عادی را امکانپذیر می کنند.

به طوریکه حتی "سوئیس کام"، رهبر اروپایی در بخش ارتباطات و IT نیز در دوره کریسمس 2011 نسبت به دوره مشابه در سال 2010 با یک کاهش 7.5 درصدی در میزان پیامهای کوتاه مواجه شد. به همین منظور، اپراتورهای موبایل تعرفه های خود را به شدت کاهش دادند و شروع به عرضه تخفیفهایی برای تعداد مشخصی از پیامها کردند.

برای مثال، در انگلیس و فرانسه می توان تخفیفها و عرضه هایی برای تعداد نامحدود "اس. ام. اس" به سمت تمام شماره های همراه تمام اپراتورها پیدا کرد. همچنین ایتالیا، اسپانیا، بلژیک و هلند نیز با کاهش تعداد پیامهای کوتاه مواجه شدند.

آمارها نشان می دهد که در سه ماهه سوم 2011 پیامهای کوتاه 14 درصد از سود اپراتورهای مهم موبایل اروپا را تشکیل می دادند.

برپایه اطلاعات Agcom (سازمان تضمین ارتباطات ایتالیا)، در سال 2010 اپراتورهای ایتالیایی 2.8 درصد با افزایش درآمد حاصل از "اس. ام. اس" مواجه بودند که این رقم در سال 2011 بیش از 2 درصد کاهش یافت.

تحقیقات Citigroup نشان می دهد که علاوه بر شبکه های اجتماعی، چت و تماس Voip از راه برنامه های جانبی "اسکایپ" و "واتس آپ" نه تنها موجب کاهش "اس. ام. اس" شده اند بلکه حجم مکالمات تلفنی از راه سیمکارت را نیز کاهش داده اند.

به طوریکه به نظر نمی رسد کیفیت تماس صوتی دیگر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب تلفن همراه مد نظر قرار گیرد.

درحقیقت، مصرف کنندگان حداقل از زمانی که "آی- فن" عرضه شده است (عصر نو در توسعه تلفنهای همراه هوشمند) تماس و چت از راه این سرویسها را به دلیل دسترسی ارزانتر ترجیح می دهند.

به همین منظور اپراتورها به دنبال راه حلهایی برای حل این معضل هستند. برای مثال، اپراتور اسکاندیناویایی Telenor تصمیم گرفت با ارائه سرویسهای دیجیتالی جدید جنگ خود را دربرابر این برنامه های جانبی ارائه شده آغاز کند.

این شرکت با 133 میلیون کاربر در سراسر دنیا در شراکت با گوگل و اریکسون به فکر تقویت بخش دیجیتالی خود برآمد تا به مشتریان سرویسهای بانکداری موبایل و خدمات پخش فیلم ارائه کند.

همچنین، "واتس آپ" (Wathsapp) برنامه جانبی که هم تلفظ با عبارت "What’s up" به معنی "چه خبر؟" است، درحال حاضر در تمام دنیا میلیونها کاربر دارد.

این سرویس مشابه کاری که هم اکنون "اسکایپ" در مورد تماسهای تلفنی ارزان از راه اینترنت انجام می دهد خدماتی را در عرضه "اس. ام. اس" ارزان ارائه می کند.

این شرکت تنها در مدت 2 سال اخیر از یک میلیون به یک میلیارد پیام متنی روی ترافیک دست یافته است و در حال حاضر 41 میلیون و 666 هزار و 667 پیام در ساعت، 694 هزار و 444 پیام در دقیقه و 11 هزار و 574 پیام در ثانیه را ترافیک می کند.

علاوه بر این، برنامه های جانبی دیگری چون Viber و Beluga نیز امروز به رقبایی جدی برای "واتس آپ" تبدیل شده اند.
از سویی دیگر سرویس iMessage اپل نیز امکان ارتباطات پیام کوتاه رایگان میان دستگاههای "آی- فن"، "آی- پد" و "آی- پاد لمسی" را فراهم می کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed