تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مسائل صنفی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 27 بهمنماه 1390  

 

انتشار کتاب خبرنگاران ایران از سال آینده

 
 

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از سال آینده خبر داد و گفت: قرار است این کتاب شامل گزارش، سرمقاله، مقاله و پاورقی باشد. 

 
 

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از سال آینده خبر داد و گفت: قرار است این کتاب شامل گزارش، سرمقاله، مقاله و پاورقی باشد.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر محمدزاده در نشست خبری خود از موفقیت اجرای طرح اشتراک برای نشریات، ماهنامه و فصل‌نامه‌ها که در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها انجام شد اظهار کرد: قرار است در روز اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در روز شنبه، 29 بهمن‌ماه، کارت‌های اشتراک اهدایی به مهمانان داده شود تا با نشریه مورد علاقه خود را به صورت سه ماهه یا شش ماهه مشترک شوند که این هم در راستای ایجاد فرهنگ‌سازی مطالعه‌ی نشریات و هم کمک مالی در حق مطبوعات کشور است.

محمدزاده گفت: قرار است کتاب روزنامه‌نگاران و خبرنگاران به صورت ماهانه توسط معاونت امور مطبوعاتی از آثار روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی که روزانه گزارش‌های آن‌ها منتشر می‌شود، چاپ شود.

وی تاکید کرد: هدف از این کار کمک به توسعه‌ی کیفی مطبوعات است، چراکه این گزارش‌ها در سابقه‌ی خبرنگار باقی می‌مانند و در تاریخ کشور موثر است.

معاون مطبوعاتی ارشاد با اشاره به این‌که برخی معتقدند روزنامه در پایان روز می‌میرد، گفت: این نظریه اشتباه است ما می‌توانیم تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور را روزانه با مطبوعات دنبال کنیم.

محمدزاده انتشار کتاب خبرنگاران را هدیه‌ای از سوی معاونت امور مطبوعاتی به خبرنگاران عنوان کرد و گفت: امید می‌رود این رویه در فعالیت بیش‌تر خبرنگاران موثر باشد.

معاون مطبوعاتی ارشاد در پاسخ به این پرسش که آیا خبرنگاران نیز همانند دیگر صنف‌ها دارای شماره‌ نظام صنفی می‌شوند، تاکید کرد: در آیین‌نامه‌ی کار حرفه‌یی که تصویب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم، این مباحث مطرح شده است.

وی افزود: یکی از مباحثی که سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد، بیمه‌ی خبرنگاران و در نظر گرفتن حرفه‌ی خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت است که متوجه شدیم تاکنون تعریف درستی از خبرنگاری نشده بود و این موضوع دلیل اختلاف با سازمان تامین اجتماعی بوده است.

وی افزود: در آیین‌نامه‌ی کار حرفه‌یی خبرنگاران تعیین شده که حرفه خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و اختلاف نظری که میان سازمان تامین اجتماعی و تعریف ما بود، تا حدودی حل شده است.

محمدزاده تاکید کرد: آیین‌نامه کار حرفه‌یی در کمیسیون فرهنگی و لوایح تصویب شده که اکنون در دست دولت است و هم‌چنان منتظر ابلاغ آن هستیم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی نشریاتی که سال‌ها در انتظار گرفتن مجوز بودند، گفت: در سال گذشته که وارد این حوزه شدم، حدود چهار هزار پرونده در لیست انتظار مجوز‌ بودند و این آسیب بزرگی برای مطبوعات کشور بود.

وی افزود: یکی ‌دیگر از این آسیب‌ها، وجود نشریات دارای درخواست مجوز از سال‌های 77 بود که توانستیم در مدت 13 ماه فعالیت به حدود دو هزار و 500 پرونده رسیدگی کنیم که در نتیجه 900 نشریه مجوز انتشار گرفتند.

محمدزاده گفت: تاکنون پرونده‌ی این موضوع در 25 استان کشور صفر شده است و تنها پنج استان در صف انتظار است تا پایان سال مجوز دریافت کنند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از روند دادن مجوز‌ها تصریح کرد: از حدود چهار هزار پرونده در لیست انتظار، تنها نزدیک به دو هزار نشریه‌ی دیگر در انتظار مجوز هستند و هم‌چنین در رابطه با روزنامه‌های سراسری که تعداد آن‌ها به 150 روزنامه می‌رسد، حدود 100 تا 120 روزنامه به‌طور منظم منتشر می‌شوند که تعداد باقی‌مانده آن‌ها به صورت دو یا سه روز یکبار منتشر می‌شوند.

وی هم‌چنین از برگزاری جشنواره جشنواره‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: امید می‌رود این جشنواره نیز در سال آینده و همین ایام برگزار شود.

محمدزاده در پایان گفت: بررسی‌ها در مقایسه با کشور‌های منطقه نشان می‌دهد که کشور ما از جهت تنوع و تعداد روزنامه‌ و نشریه با دیگر کشورها قابل توجه است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed