تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: یکشنبه، 23 بهمنماه 1390  

 

پیام یونسکو و اتحادیه جهانی مخابرات به مناسبت روز جهانی رادیو

 
 

مدیرکل یونسکو و دبیر کل اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور در پیامی به مناسبت روز جهانی رادیو تاکید کردند که این روز جهانی فرصتی است تا اعجاب و شگفتی رادیو را به رسمیت بشناسیم و توان آن را به نفع همه تقویت کنیم. 

 
 

ایرنا - مدیرکل یونسکو و دبیر کل اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور در پیامی به مناسبت روز جهانی رادیو تاکید کردند که این روز جهانی فرصتی است تا اعجاب و شگفتی رادیو را به رسمیت بشناسیم و توان آن را به نفع همه تقویت کنیم.

13 فوریه - دوشنبه 24 بهمن ماه - روزی است که رادیوی سازمان ملل در سال 1946 میلادی آغاز به کار کرد ضمن آنکه این روز در سی وششمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) در سال 2011 میلادی به عنوان روز جهانی رادیو به تصویب رسید.

در بخشی از این پیام که روز یکشنبه کمیسیون ملی یونسکو در ایران نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار داد، آمده است: امسال نخستین بار است که روز جهانی رادیو که توسط کنفرانس عمومی یونسکو تعیین شد، گرامی می داریم. این روز فرصتی برای به رسمیت شناختن و تایید توان دگرگون کننده رادیو و استفاده بهینه از این توان به نفع همه است.

این پیام می افزاید: در دوره ای که ارتباطات رو به گسترش است، رادیو نقاط قوت ویژه و منحصر به فردی دارد. رادیو یک فناوری ارزان و تا حدودی ساده است که دسترسی به آن برای گستره وسیعی از افراد میسر است و به گونه ای غیر قابل مقایسه با دیگر وسایل ارتباط جمعی به همه قسمت های جهان و برای افراد همه جوامع قابل استفاده است که این دسترسی شامل جوامع دور افتاده و اقشار و گروه های به حاشیه رانده شده نیز می شود.

در این پیام با اشاره به نقش حیاتی رادیو برای تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی در مورد بحران ها و بلایا تاکید شده است که در دنیای امروز رادیو بیش از پیش دیجیتالی، مردمی و شخصی شده است.

مدیر کل یونسکو و دبیر کل اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور در پیام خود نقش رادیو را در ترویج حقوق بشر و حقوق بنیادین آنها و آزادی بیان مورد تاکید قرار داده و آورده اند: این هدف یونسکو را در عملی ساختن تعهد خود برای تقویت ارتباطات میان همه جوامع با هدف تعمیق درک متقابل از طریق 'جریان آزاد اندیشه ها به وسیله کلام یا تصویر' یاری می کند.

'تلاش یونسکو بر آن است که نشان دهد رادیو ابزاری است در خدمت صلح که دانش و اطلاعاتی در مورد تنوع فرهنگ ها به اشتراک می گذارد و صدای افراد را به گوش همه می رساند.'

یونسکو با اعلام حمایت از رسانه های آزاد، مستقل و متکثر و نیز از انواع فرستنده های رادیویی از جمله رادیوهای محلی، رادیوهای باند کوتاه و رادیو های ماهواره ای تاکید کرده است که این سازمان حمایت از آزادی بیان، اساس و بنیان همه فعالیت های یونسکو را تشکیل می دهد.

اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور (ای تی یو) نیز تاکید کرده است که از جمله تعهدهای این اتحادیه، تقویت رادیو به عنوان قابل دسترس ترین و بانفوذترین فناوری ارتباطی چندزبانه در دنیا است و تلاش می کند ادامه فعالیت رادیو را به عنوان ابزاری قدرتمند در ارایه فواید اقتصادی و اجتماعی بویژه روستاییان و دورافتاده ترین جوامع جهان تضمین کند.

این اتحادیه تاکید کرد که تلاش می کند تا کارآیی رادیو را در دهه های آینده تقویت و تضمین کند تا این رسانه قدرتمندتر از همیشه به فعالیت خود ادامه دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed