تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 13 بهمنماه 1390  

 

اف.بی.آی شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند

 
 

از این به بعد آنچه کاربران اینترنت در آمریکا در حساب های کاربری خود در فیس بوک و توییتر منتشر می کنند، می تواند توسط پلیس فدرال ایالات متحده، اف بی آی، جمع آوری شود. 

 
 

بی.بی.سی - از این به بعد آنچه کاربران اینترنت در آمریکا در حساب های کاربری خود در فیس بوک و توییتر منتشر می کنند، می تواند توسط پلیس فدرال ایالات متحده، اف بی آی، جمع آوری شود.

این سازمان از شرکت‌های کامپوتری دعوت کرده است، نرم افزاری را تولید کنند که بتواند آنچه را کاربران منتشر کرده اند بررسی کند.

این نرم افزار شبکه های اجتماعی مجازی همچون فیس بوک و توییتر را هدف قرار می دهد.

اف بی آی گفته است این وب سایت ها را نشانه گرفته چون آنها جزو اولین و مهمترین مکانهایی هستند که اطلاعات درباره اتفاقات مهم در آنها منتشر می شود.

جان میلر، مسئول دفتر روابط عمومی اف بی آی در خبری که در وب سایت این سازمان منتشرشده، گفته است این سازمان برای آنکه بتواند از مردم عادی در کارهایش کمک بگیرد، نیاز دارد بداند آنها کجا گرد هم می آیند.

به گفته او اف بی آی می داند که دهها هزار نفر در شبکه های اجتماعی حضور دارند و به همین دلیل تصمیم گرفته است از این ابزاراستفاده کند.

آنچه اف بی آی می گوید دنبالش است، کلمات کلیدی مرتبط با جرایم و تروریسم است. به همین دلیل نرم افزاری که قرار است تولید شود، باید از بین دریایی از اطلاعات، آنچه را که برای این سازمان اهمیت دارد جدا کند.

خبر اف بی آی سه هفته پس از آن منتشر می شود که وزارت امنیت داخلی آمریکا گزارشی را درباره گردآوری اطلاعات از شبکه های اجتماعی ارائه داد.

دراین گزارش آمده است آنچه که در این وب سایت ها برای دید عموم منتشر می شود، جزو حریم عمومی حساب می شوند. خود این وزارتخانه نیز قصد دارد وب سایت هایی چون یوتیوب و فلیکر را تحت نظر داشته باشد.

البته این اولین بار نیست که نهادهای دولتی آمریکا از شبکه های اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند. وزارت دفاع و سی آی ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) قبلا هم سیستمهایی برای این کار پایه گذاری کرده بودند.

اما آنچه که در مورد اقدام اف بی آی با موارد قبلی تفاوت دارد، این است که درموارد قبلی، تمرکز بر جمع آوری اطلاعات از نقاط مختلف جهان بود. اما حالا این کار به داخل خاک آمریکا رسیده، و برخی را نگران کرده است.

جنیفر لینچ، از بنیاد تازه ترین یافته های الکترونیکی نگرانی خود را به مجله "نیو ساینس" ابراز داشته.

به گفته او بسیاری از مردم عادی نمی دانند که چگونه باید نوشته های خود را در شبکه های اجتماعی به طور خصوصی منتشر کنند. همچنین اغلب آنها فکر می کنند مطالبشان را فقط با دوستان و خانواده شان در میان گذاشته اند، اما خیلی وقتها حقیقت این چنین نیست.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed