تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: حریم خصوصی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 5 بهمنماه 1390  

 

اروپا و اعطای «حق فراموشی» به كاربران اینترنت

 
 

کمیسیون اروپا، قانونی را در دست بررسی دارد که بنا به آن، کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند "حق فراموش شدن" دارند.  

 
 

کمیسیون اروپا، قانونی را در دست بررسی دارد که بنا به آن، کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند "حق فراموش شدن" دارند.

به گزارش بی.بی.سی، اگر این قانون به تصویب برسد، افراد می‌توانند ازشرکت‌ها بخواهند اطلاعاتشان را پاک کنند و شرکت‌ها هم باید قبول کنند.

بنا به این طرح، شرکت‌ها تنها زمانی می‌توانند اطلاعات شخصی افراد را نگه دارند که بتوانند ثابت کنند، از نظر قانونی نگهداری این اطلاعات ضروری است.

جزئیات این قانون توسط ویوین ردینگ، رئیس کمیسیون اروپا، در کنفرانس طراحی زندگی دیجیتالی در شهر مونیخ آلمان بیان شد.

متیو نیومن، سخنگوی خانم ردینگ، گفت که این قانون به نوجوانان و جوانان کمک خواهد کرد تا اطلاعات اینترنتی خود را کنترل کنند.

"این قوانین برای جوانانی است که درباره عواقب عکس‌ها و اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند، آگاهی ندارند."

آقای نیومن گفت، اگر جوانی اطلاعات "خجالت‌آورش" را پاک نکند، پیدا کردن کار و شغل مناسب برایش سخت می‌شود.

به گفته او چیزی که اشخاص حق پاک کردن آن را ندارند، اطلاعات قانونی و پزشکی آنهاست.

طبق این قانون، در صورتی که اطلاعات گم شود یا بر اثر هک شدن وب‌سایتی در دست شخص سومی قرار گیرد، شرکت‌ها باید هر چه زودتر به مشتریان خود اطلاع بدهند.

ردینگ می‌گوید، در شرایط عادی این اطلاع‌رسانی باید در عرض ۲۴ ساعت انجام شود.

او گفت، اگر شرکت‌ها بخواهند از اطلاعات شخصی افراد استفاده کنند، باید از آن شخص اجازه بگیرند و دلیل استفاده از اطلاعات اشخاص هم باید مشخص شود.

به گفته نیومن، در صورت تصویب این قانون، دسترسی مردم به اطلاعاتشان ساده‌تر می‌شود و می‌توانند اطلاعات خود را از شرکتی به شرکت دیگر منتقل کنند.

ردینگ می‌گوید، موقعیت‌هایی وجود دارد که تحت آنها این قانون قابل اعمال نخواهد بود: "آرشیوهای روزنامه‌ها مثال خوبی است. قانون حق فراموش شدن، نمی‌تواند تاریخ را از بین ببرد."

به گزارش جذاب‌نیوز، در صورت تصویب این قانون، برای نخستین بار، مجموعه‌ای از قوانین مربوط به اطلاعات شخصی در سطح اروپا ایجاد می‌شود.

این قانون شامل حال شرکت‌های خارجی که در این اتحادیه مشغول به کار هستند هم می‌شود. حتی اگر کامپیوتر‌های مرکزی آنها خارج از اتحادیه اروپا باشد.

خانم ردینگ می‌گوید که این قانون باعث ساده شدن مقررات موجود می‌شود و حتی شرکت‌ها می‌تواند میلیاردها دلار از این راه صرفه‌جویی کنند.

فایننشال تامز، از ران زینک، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت در اروپا نقل می‌کند که او نگران است این قانون "جزیی‌نگر و دستوری" باشد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک هم خواستار جزییات بیشتری درباره این طرح شده است.
اما فیس بوک گفته است: "ما از نظر خانم ردینگ استقبال می‌کنیم که قوانین خوب باعث رشد اقتصادی و ایجاد شغل می‌شود، به جای اینکه مانع از آن شود. ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم این قانون چگونه پرداخته می‌شود تا این دو هدف را تامین کند، ضمن این که از حقوق کاربران اینترنت را محافظت کند."

سایت‌های گوگل و یاهو هم گفته‌اند در حال حاضر در این زمینه، قادر به موضع‌گیری نیستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکتهایی که این قانون را رعایت نکنند، ممکن است به اندازه یک درصد از درآمد سالانه خود جریمه می‌شوند.

مقررات جدید باید به تصویب اعضای اتحادیه اروپا برسد و بعد پارلمان اروپا آن را تصویب کند، بنابراین اجرای آن ممکن است دو تا سه سال طول بکشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed