تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 15 دیماه 1390  

 

شناسنامه‌دار شدن اشیای مجازی در ایران

 
 

با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و بر اساس هماهنگی با اتحادیه جهانی مخابرات، تمامی اشیای ایرانی در فضای مجازی شناسنامه‌دار می‌شوند. 

 
 

با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و بر اساس هماهنگی با اتحادیه جهانی مخابرات، تمامی اشیای ایرانی در فضای مجازی شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، فلاح - مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - اظهار کرد: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات، دنیای مجازی و تحت شبکه در جهان شکل گرفته است.

وی افزود: همانند دنیای حقیقی و به منظور شناسایی، کلیه اشیاء و هر هویت موجود در فضای مجازی از قبیل شرکت‌های حقوقی گرفته تا کالاها و مقالات علمی باید دارای شناسنامه باشند.

او خاطر نشان کرد: بر اساس استانداردهای تعریف شده از سوی سازمان جهانی استاندارد و اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) شناسه شئ (OID) تعریف و به هر کشور یک سر شاخه اختصاص داده شده است.

فلاح با بیان این که باید امکان شناسایی و تمایز هر چیزی در دنیای مجازی وجود داشته باشد تصریح کرد: چون این شناسه در سطح دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید دارای استاندارد بوده و از یک ساختار استاندارد واحد پیروی کند.

وی ادامه داد: این استاندارد، تحت عنوان شناسه شئ (OID) با همکاری سازمان جهانی استاندارد اتحادیه جهانی مخابرات تعریف و مشخص شده است.

او با اشاره به ویژگی‌های این شناسه گفت: استاندارد OID، رشته‌ای از اعداد با طول نامحدود را شامل می‌شود که اعداد با نقطه از هم جدا می‌شوند و هر کدام از اعداد نیز دارای مفهوم مشخصی است و برای هر شئ به‌صورت یکتا تعریف می‌شود.

مدیر کل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌عنوان نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده است تا این سرشاخه شناسه را به متقاضیان ارایه کند.

فلاح درباره سرشاخه اختصاص یافته به ایران اظهار کرد: اتحادیه جهانی مخابرات سرشاخه "2.16.364" را به ایران اختصاص داده و هر کالایی که شناسه آن با این سرشاخه آغاز شود به‌عنوان کالای ایرانی در دنیای مجازی شناخته خواهد شد.

وی با بیان این که دریافت این سرشاخه هزینه‌ای ندارد افزود: متقاضیان می‌توانند تقاضای خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرشاخه شناسه شئ (OID) خود را دریافت کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed