شهرداری تهران درصدد راهاندازی شبکه اجتماعی در جهت بهبود مدیریت شهری است.
علیاصغر قائمی - مدیر عامل سازمان فنآوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران - در گفتوگو با ایسنا، درباره شبکههای اجتماعی که قرار بود توسط شهرداری در راستای کنترل هرچه بیشتر موضوعات شهری راهاندازی شوند، اظهار کرد: این کار در دست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است چراکه اغلب موضوعات مطرح شده در شبکههای اجتماعی، از نماد فرهنگی مردم یک کشور و یا اقلیم حکایت دارند.
وی تاکید کرد: امروزه احساس میشود که فرهنگ استفاده از شبکههای اجتماعی توسط مردم درک شده است و مردم خیلی سریع توانستهاند به تعامل با آنها بپردازند.
مدیر عامل سازمان فنآوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: با وجود چنین تمایلاتی، شهرداری درصدد است که با استفاده از شبکههایی همچون نیمرخ محله، دانشنامه محلات، گردشگری مجازی، پژوهشگران محله، تهران تیوب، هماندیشی محلات و خبر مکانمحور که یک شبکه اجتماعی به حساب میآیند، بتواند بازتابی از مشکلات شهری را توسط خود شهروندان داشته باشد.
قائمی درباره علت تعدد این شبکهها گفت: همان طور که از عناوین شبکهها پیداست، هر کدام به صورت تخصصی برروی موضوعات ویژهای تمرکز دارند و هدف از راهاندازی چنین شبکههایی بهصورت تفکیک شده این است که وظایف مدیریت شهری به نحو احسن انجام شود.