تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 23 آذرماه 1390  

 

دومین نشست پژوهشگران رسانه های اجتماعی برگزار شد

 
 

نشست آذرماه «پژوهشگران رسانه های اجتماعی ایران» با بررسی «روش های تحقیق در شبکه های اجتماعی مجازی» سه شنبه 22 آذرماه جاری با حضور اساتید، کارشناسان و پ‍ژوهشگران این حوزه در باشگاه وب ایران برگزار شد.  

 
 

نشست آذرماه «پژوهشگران رسانه های اجتماعی ایران» با بررسی «روش های تحقیق در شبکه های اجتماعی مجازی» سه شنبه 22 آذرماه جاری با حضور اساتید، کارشناسان و پ‍ژوهشگران این حوزه در باشگاه وب ایران برگزار شد.

به گزارش وب سایت رسانه های اجتماعی، علی اکبر اکبری تبار دانشجوی دکترای رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست سخنرانی با عنوان «روش های تحقیق در شبکه های اجتماعی مجازی» ارایه کرد.

به گفته وی چهار رویکرد اصلی به شبکه های اجتماعی مجازی به شرح ذیل وجود دارد:
1- این شبکه ها ادامه ارتباطات دنیای واقعی
2- یک رسانه خاص برای ارتباط و یا انتقال محتوا
3- محمل بروز و ظهور فضای عمومی و…
4- فقط محلی برای گذران وقت یا اینکه محلی برای نوعی زندگی

اکبری تبار درباره تعریف عبارت شبکه اجتماعی و تحلیلگر شبکه گفت: عبارت «شبکه‌ اجتماعی» به مجموعه‌ای از کنشگران و ارتباطات و گره‌های ارتباطی میان آنها اشاره دارد. تحلیل‌گر شبکه تلاش خواهد کرد با طراحی مدلی برای این روابط، ساختار گروه را به تصویر بکشد. در آینده فردی دیگر می‌تواند تاثیر این ساختار بر کارکرد گروه و یا تاثیر این ساختار بر افراد درون گروه را مطالعه کند.

وی درباره ملاحظات مطالعات شبکه های اجماعی گفت: قابلیت تعمیم نتایج فقط به افراد استفاده کننده اینترنت (کاربران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای)، بحث حریم شخصی (Privacy) افراد مورد مطالعه و تفاوت های عدیده رفتار افراد و شرایط مطالعه از شبکه‌ای به شبکه دیگر (مثال: دوره، یو 24، گوگل باز، گوگل ریدر، فلیکر، فیس بوک، توییتر) از جمله ملاحظات است.

این پژوهشگر درباره شرایط خاص ایران در مطالعات شبکه اجتماعی نیز افزود: عدم آگاهی کافی از تنظیمات پروفایل و پرایوسی (و اینکه کدام بخشها قابل مشاهده است See Your Profile As) و تنظیمات مشاهده مطالب در گروه دوستان، اعتماد نسبتا متفاوت به شبکه‌های اجتماعی خارجی در مقایسه با شبکه‌های داخلی (هویت واقعی‌تر در فیس بوک) و رفتار محتاطانه و گهگاه خودسانسوری افراد در شبکه‌های مجازی (معمولا داخلی) و ملاحظات تعمیم نتایج از جمله ملاحظات این مطالعات در ایران است.

فایل ارایه سخنرانی روش های تحقیق در شبکه های اجتماعی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed