وبسایت همکاران سیستم - شرکت Salesforce نسخه جدیدی از نرمافزار Radian6 ارائه داده است که شرکتها و کاربران کسبوکارها به کمک آن میتوانند از محتوای رسانههای اجتماعی برای بهبود روابط خود با مشتریانشان استفاده کنند. نسخه جدید این نرم افزار که مبتنی بر فناوری پردازش ابری است Radian6 Social Marketing Cloud نام دارد.
این نرم افزار بنگاهها و شرکتهای کاربر را قادر میکند مکالمات صورت گرفته بین کاربران شبکههای و وب سایتهای اجتماعی درباره محصولات، برند و حوزه فعالیت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و از این طریق فعالیت های اجتماعی و روابط خود با مشتریان را بهبود بخشند.
هم اکنون میلیون ها کاربر به طور روزانه از وب سایت های شبکه های اجتماعی و وب سایت یوتیوب بازدید می کنند. در این شبکهها کاربران دیدگاه ها و نظرات خود درباره برند شرکتها، محصولات آنها و صنایع مختلف را با هم به اشتراک میگذارند. در دنیای واقعی، دسترسی شرکتها به این دیدگاهها و نظرات غیرممکن است اما به راحتی میتوانند این اطلاعات سودمند را در شبکههای اجتماعی بیابند. کار این نرم افزار هم این است که با تحلیل نظرات و مکالمات صورت گرفته بین کاربران، زمینه روابط فعالانه تر شرکت ها با مشتریانشان را فراهم می کند.
نسخه جدید Radian6 حاوی پنج ابزار مختلف است که بنگاه های اجتماعی به کمک آنها میتوانند حجم وسیع اطلاعات موجود در رسانههای اجتماعی را به یک مشارکت اجتماعی موثر تبدیل کنند.
برخی از قابلیتهای این نرم افزار به شرح زیر است:
رهگیری اجتماعی: شرکتها میتوانند با دسترسی به مکالمات صورت گرفته بین کاربران در رسانههای اجتماعی مثل فیس بوک، یوتیوب، وبلاگها و دیگر ابزار ارتباطی کار رهگیری و رصد مکالمات و دیدگاههای کاربران را در مقیاس وسیع انجام دهند.
بینش اجتماعی: این نرم افزار با تکنیکهای هوشمند و پیچیده مکالمات صورت گرفته بین کاربران را تحلیل میکند و اطلاعات سودمندی در زمینه مشخصات جمعیتشناسانه، موقعیت جغرافیایی و دسته بندی موضوعات مورد بحث را از این رسانهها استخراج می کند و از این نظر بینش اجتماعی خوبی به دست می دهد.
مشارکت اجتماعی: شرکتها می توانند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از طریق این نرم افزار به طور مستقیم با مشتریان خود وارد شراکت شوند و روابط خود با آنها را بهبود بخشند.
واکنش به روندها: به کمک این نرم افزار می توان از میان حجم عظیم مکالمات صورت گرفته در رسانه های اجتماعی محتواها و اطلاعات مربوط به حوزه ها و روندهای کاری مختلف را شناسایی کرد و زمینه مشارکت و واکنش سریع تر کاربران را فراهم کرد.
طراحی وبسایتهای اجتماعی: این نرم افزار به واحد بازاریابی سازمانها اجازه میدهد تا به کمک مطالب پرخواننده فیس بوک و دیگر رسانههای اجتماعی وب سایتهای پرمحتوایی برای جلب مشارکت کاربران خود طراحی کنند. بازاریابها نیز به کمک این نرم افزار می توانند وب سایتی طراحی کنند، آنرا ویرایش و محتواهایی را بر روی آن منتشر کنند.