ایستادن در برابر یک بیلبورد تبلیغاتی در آینده ای نه چندان دور، مشابه ایستادن بر روی یک ترازو خواهد بود زیرا وزن افراد در آینده برای تولید کنندگان تبلیغات ارزش بسیاری خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات دیجیتال در فضاهای عمومی مانند مترو، ایستگاه های اتوبوس و فرودگاه ها هنوز به مرحله ای نرسیده اند که نام عابران پیاده را صدا بزنند، اما در حال نزدیکتر شدن به مرحله ای هستند که در آن عابران می توانند با عبور از کنار تبلیغات دیجیتال نام خود را بر روی بیلبوردها مشاهده کنند.
از سویی دیگر دانشمندان رایانه ای در حال مطالعه بر روی تبلیغاتی هستند که می توانند وزن افراد را بخوانند. محققان سنگاپوری سیستمی را ابداع کرده اند که تبلیغات را به اندازه ای هوشمند خواهد ساخت تا بتوانند وزن افرادی که از برابر آنها عبور می کنند را تخمین بزنند.
محققان دانشگاه ملی سنگاپور می گویند زمینه های زیادی برای سودمند بودن تخمین وزن انسان وجود دارد. دوربینهایی که در درون تبلیغات کار گذاشته شده اند، می توانند وزن افرادی که از برابر آنها عبور می کنند را تخمین بزنند از این رو تبلیغات می توانند بر اساس نوع افراد حاضر در منطقه تغییر کند. هدف، دستیابی به میزان کافی از اطلاعاتی است تا بتوان با استفاده از آنها تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش داد.
برای مثال اگر تبلیغ احساس کند تعدادی خانم ورزشکار در حال عبور هستند، تبلیغ خود را متناسب با افرادی که در حال عبور هستند، تغییر خواهد داد. به این شکل افراد تبلیغاتی را متناسب با قد، وزن و سن خود دریافت خواهند کرد. حتی در صورتی که دوربین گروهی از افراد که دچار اضافه وزن هستند را ردیابی کند، آغاز به تبلیغ غذاهای سالم و کم کالری و محصولات ورزشی خواهد کرد.
فناوری تشخیص حالات چهره بر روی تبلیغات دیجیتالی که از قابلیت جمع آوری اطلاعات درباره جنسیت و سن برخوردار است در حال حاضر وجود دارد از این رو محققان بر روی اطلاعاتی از قبیل وزن تمرکز کرده اند. محققان برای ایجاد چنین فناوری از دوربین عمقی مشابه آنچه در کینکت XboX استفاده شده برای احساس و تعیین حجم بدن افرادی که در حال عبور هستند، استفاده کرده اند.
بر اساس گزارش دیسکاوری، زمانی که دوربین حجم بدن را تخمین زد، دانشمندان از الگوریتمی برای ردیابی بدن انسان و ساختارهای بدن وی استفاده می کنند تا وزن فرد به دست بیاید. این اطلاعات با استاندارد شاخص جرمی بدن نیز انطباق داده می شوند. زمانی که این فناوری تکمیل شود، محققان قصد دارند با ترکیب آن با دیگر فناوری ها برای تشخیص سن، قومیت، جنسیت، قد، و نوع پوشش پیشنهادهای تبلیغاتی هوشمندانه ای را به مخاطب ارائه کنند.