تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 18 آبانماه 1390  

 

«ماجراهای توییتری»؛ سرویسی برای پوشش تاثیرات توییتر بر زندگی انسان‌ها

 
 

توییتر با راه‌اندازی صفحه‌ای ویژه برای «ماجراهای توییتری» قصد دارد تاثیراتی که این خرده‌رسانه در زندگی شخصی و اجتماعی شهروندان کره خاکی گذاشته است را گردآوری کند. همه کاربران توییتر می‌توانند در این پروژه مشارکت کنند. 

 
 

دویچوله، احسان نوروزی - توییتر با راه‌اندازی صفحه‌ای ویژه برای «ماجراهای توییتری» قصد دارد تاثیراتی که این خرده‌رسانه در زندگی شخصی و اجتماعی شهروندان کره خاکی گذاشته است را گردآوری کند. همه کاربران توییتر می‌توانند در این پروژه مشارکت کنند.

در پنج ‌سالی که از تاسیس سیستم مایکروبلاگینگ توییتر می‌گذرد، این خرده‌رسانه توانسته تحولات بزرگی را در جهان رقم بزند. توییتر به نجات جان بسیاری از شهروندان کره خاکی کمک شایانی کرده، به دفاتر کوچک تجاری کمک بسیاری کرده تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند، به شهروندان معمولی این امکان را داده که با رهبران سیاسی از سراسر جهان در تماس مستقیم باشند، به مخالفان سیاسی در جوامع بسته کمک کرده تا از امکانات آن برای سازماندهی و ساماندهی سیاسی استفاده کنند و ده‌ها مورد دیگر از این دست، که همه با ظهور توییتر امکان‌پذیر شد.

حالا توییتر قصد دارد همه این داستان‌ها را یک‌جا گردآوری کند. سرویس جدید Twitter Stories که به‌تازگی توسط توییتر راه‌اندازی شده، آن‌طور که توییتر اعلام کرده قرار است «قدرت هر یک توییت کاربران» را نشان دهد: «درست است که خیلی از ماجراها فقط با یک توییت آغاز می‌شوند، اما شرح پیامدها و تاثیرات آنها، دیگر در ۱۴۰ کاراکتر نمی‌گنجد.» داستان‌های عجیب و جذاب و نفس‌گیر کاربران درباره استفاده از توییتر و نقش و تاثیری که در زندگی آنها داشته، از این پس در این صفحه ویژه منتشر خواهند شد.

این سرویس توییتر از نوامبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و حالا در این صفحه ویژه می‌توان بسیاری از داستان‌های کاربران را دید و خواند؛ از کاربری که تنها با یک توییت توانست ظرف چند روز کسی را پیدا کند که کلیه‌اش را به او اهدا کند، تا کسی که با چند توییت توانست کتاب‌فروشی قدیمی مادرش را از ورشکستگی نجات دهد و ماهی‌گیر ژاپنی که صید روزانه‌اش را از طریق توییتر می‌فروشد.

توییتر، در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است که هدف از این اقدام، انعکاس «انسانیت نهفته در پس هر توییت است؛ توییت‌هایی که حالا جهان را کوچک‌تر کرده‌اند.» کاربران توییتر می‌توانند همه این داستان‌ها و گزارش‌های تاثیرگذار و گاه هیجان‌انگیز را ببینند و اگر خواستند تنها با یک کلیک، در صفحه توییتر خود به اشتراک بگذارند. کسانی که می‌خواهند داستان‌ها و روایت‌های شخصی خود از این ماجراهای عجیب و جذاب را منتشر کنند، کافی است توییت خود را با هش‌تگ #TwitterStories ارسال کنند. این صفحه، هر ماه پس از بررسی توییت‌های ارسال‌شده، به‌روز خواهد شد.

توییتر با بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، پس از فیس‌بوک پرطرفدارترین محیط مجازی آنلاین است که حرف و حدیث درباره دامنه تاثیرگذاری آن بسیار است، اما تردیدی در این نیست که توییتر پدیده‌ای انقلابی و منحصر به‌فرد است.

تلاش توییتر برای برگزیدن گزارش‌های برتر و بهینه‌سازی امکانات خبری

بسیاری از منتقدان توییتر تا کنون این مساله را مطرح کرده‌اند که این سرویس، خبرهای بی‌روح را بدون دقت و وارسی منتشر می‌کند و حساب و کتابی در پس این پوشش گسترده نیست. اما از سوی دیگر، بسیاری از حامیان توییتر می‌گویند این سرویس مایکروبلاگینگ در بسیاری از تحولات، نقشی تاثیرگذار و گاه کلیدی ایفا کرده است؛ از انقلاب‌های سیاسی گرفته تا انتشار خبرهای داغ و فوری و کمک به افزایش برد انفجار بمب‌های خبری.

توییتر اخیرا نخستین گام برای بهره‌گیری هدف‌مندانه از جریان خبرهای منتشر شده در این خرده‌رسانه را هم برداشته است. این کار قرار است با بهینه‌سازی سیستم جست‌وجوی توییتر انجام شود. اگر همین الان شما کلید‌واژه‌ای مانند «اسکار» یا «اوباما» را در توییتر سرچ کنید، نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید احتمالا با نتایج هفته‌های پیش متفاوت است، اگرچه این امکان جدید هنوز برای همه کاربران این شبکه اجتماعی فعال نشده است.

حالا توییتر دستی به سر و روی نتایج جست‌وجو می‌کشد و تلاش می‌کند تا مرتبط‌ترین آیتم‌ها را برای کاربران مرتب کند و برخی از آیتم‌ها را به‌عنوان Top News ارائه کند. هنوز توییتر رسما اعلام نکرده است که بر چه اساسی آیتم‌ها را دسته‌بندی می‌کند و چگونه به تحلیل محتوای خبرهایی می‌پردازد که به‌صورت خلاصه و در ۱۴۰ کاراکتر منتشر شده‌اند.

این اقدام جدید توییتر که یک روز پس از رونمایی از Twitter Stories انجام شده، در پاسخ به خواسته‌های همان دسته از منتقدان است که از پراکنده بودن جریان محتوای توییتر شکایت دارند. توییتر قصد دارد دست‌یابی کاربران به محتوای مرتبط را تا جایی که می‌تواند تسهیل کند تا از این طریق این پلت‌فرم روزنامه‌نگاری شهروندی و پدیده وب 2.0 که بر اساس اطلاعات و محتوای کاربرساخته کار می‌کند، بتواند با تقویت امکانات خبری، دامنه نفوذ خود در میان کاربران اینترنت در سراسر جهان را گسترده‌تر کند.

برای دیدن و خواندن «ماجراهای توییتری» می‌توانید به اینجا مراجعه کنید:

http://stories.twitter.com

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed