دانشکده صدا و سیما که اولین برگزار کننده دورههای تبلیغات بازرگانی در کشور است، به منظور تصویب رسمی این رشته در وزارت علوم، هفته گذشته سرفصل های آن را برای ارزیابی به این وزارتخانه ارسال کرد.
دکتر بنی هاشمی، مدیر گروه ارتباطات دانشکده صدا و سیما در اولین نشست هم اندیشی استادان و دانشجویان و فارغ التحصیلات گرایش های مختلف گروه ارتباطات دانشکده صدا و سیما با اعلام این مطلب افزود: اقدامات لازم برای تصویب رشتههای تبلیغات بازرگانی و ژورنالیسم رادیو و تلویزیونی در مقطع کارشناسی ارشد انجام گرفته و سرفصل های این دو رشته برای تایید به وزارت علوم ارسال شده است که در صورت تایید نهایی وزارت علوم، رشته های تبلیغات بازرگانی و ژورنالیسم رادیو و تلویزیون از سال آینده در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش گنجانده خواهد شد.
رشته تبلیغات بازرگانی یکی از رشته های مدرن و موثر در توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود که در سال ها است در بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس می شود. دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از مراکز آموزشی پیشرو در رشته های مختلف رسانه و ارتباطات همگام با رشد اقتصادی کشور طی سال های گذشته و لزوم بهرمندی از آخرین روش های تبلیغاتی و رسانه در جهت تداوم این رشد، اقدام به برگزاری دوره های تبلیغات بازرگانی کرد. تاکنون پذیرش دانشجو در رشته یاد شده از طریق برگزاری آزمون داخلی بوده است و دانشکده صدا و سیما اخیرا تصمیم به تصویب رسمی این رشته در وزارت علوم گرفته است.
به گفته بنی هاشمی این دانشکده همچنین تصمیم دارد در آینده نزدیک دوره های جدیدی را در رشته های "سلامت و رسانه" و "اقتصاد و رسانه" در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های "مدیریت رسانه" و "فرهنگ و رسانه" در مقطع دکتری در گروه ارتباطات دانشکده صداوسیما راه اندازی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران و از دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد تبلیغات در دانشکده صدا و سیما یکی دیگر از سخنرانان اولین نشست اساتید، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان گروه ارتباطات این دانشکده بود. آقای ساعد جنانی با اشاره به اهمیت نقش پژوهش در بخش های مختلف صنعت تبلیغات و مشکلاتی که این صنعت به ویژه در زمینه تحقیقات بازاریابی و پژوهش های رسانه ای با آن مواجه است، توانمندی های فارغ التحصیلان این دانشکده را در ارتقای سطح علمی صنعت تبلیغات مورد تاکید قرار داد و در ادامه بحث ادامه تحصیل در مقطع دکتری در این رشته را از مهمترین مطالبات و دغدغه های فارغ التحصیلان تبلیغات برشمرد.
اولین نشست هم اندیشی استادان، دانشجویان و فارغ التحصیلان گرایش های مختلف گروه ارتباطات دانشکده صدا و سیما صبح روزدوشنبه 25 مهر 1390در محل دانشکده صدا و سیما برگزار شد.
در این جلسه فارغ التحصیلان و دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد تبلیغات بازرگانی، مدیریت رسانه، ژورنالیسم و علوم ارتباطات به همراه تنی چند از اساتید این رشته ها از جمله آقایان دکتر عبدالله گیویان، دکتر داود نعمتی، دکتر محمد علی حکیم آرا، دکتر محمد قلی میناوند و دکتر سعید سرابی درباره گسترش همکاری های علمی، توانمندی های موجود و مشکلات گروه ارتباطات به بحث و تبادل نظر پرداختند.