تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: جمعه، 28 مردادماه 1390  

 

بیست وب‌سایت پربیننده جهان بر اساس رده‌بندی الکسا

 
 

در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به ۲۰ وب‌سایت پربیننده جهان، بر اساس رده‌بندی Alexa که با تجزیه و تحلیل ترافیک اینترنت در سراسر جهان و بررسی بازدیدهای روزانه، جایگاه آنها را در این رنکینگ جهانی مشخص می‌کند. 

 
 

دویچوله، احسان نوروزی - در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به ۲۰ وب‌سایت پربیننده جهان، بر اساس رده‌بندی Alexa که با تجزیه و تحلیل ترافیک اینترنت در سراسر جهان و بررسی بازدیدهای روزانه، جایگاه آنها را در این رنکینگ جهانی مشخص می‌کند.

الکسا، سرویس آنلاینی است که با بررسی ترافیک شبکه‌جهانی اینترنت در سراسر جهان و با بهره‌گیری از متدها و معادلات پیچیده، جایگاه وب‌سایت‌های گوناگون جهان از نظر میزان بازدید را مشخص می‌کند. اگر به سایت الکسا بروید، در بخشی از آن می‌توانید فهرست ۵۰۰ وب‌سایت پربیننده جهان را ببینید. این فهرست بر اساس تحلیل ترافیک و بررسی بازدیدهای دامنه‌های گوناگون در سه ماه گذشته منتشر شده است.

مرور این فهرست نشان می‌دهد که هم‌چنان موتورهای جست‌وجوی آنلاین برای کاربران اینترنت اهمیت چشم‌گیری دارند و در زندگی دیجیتال خود از آنها بسیار بهره می‌گیرند. نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از کاربران اینترنت، از موتورهای جست‌وجوی آنلاین استفاده می‌کنند. سرچ کردن، هم‌چنان رایج‌ترین فعالیت کاربران اینترنت در سراسر جهان است و در بین ۲۰ وب‌سایت پربیننده جهان، چهار موتور جست‌وجوی آنلاین وجود دارد.

آنها که پربیننده بودند و سقوط کردند

در دنیای نوآوری و فن‌آوری به سختی می‌توان تحولات را پیش‌بینی کرد. همه‌چیز آن‌قدر سریع و برق‌آسا رخ می‌دهد که حتی پیگیری‌اش هم آسان نیست. کم‌تر کسی می‌توانست حدس بزند که فیس‌بوک یا توییتر با این سرعت خود را به چنین جایگاهی در رده‌بندی وب‌سایت‌های پربیننده جهان برسانند. در کنار آنهایی که به این فهرست پیوسته‌اند، سرویس‌ها و وب‌سایت‌هایی هم بوده‌اند که روزی در صدر بودند و حالا در این رده‌بندی سقوط کرده‌اند.

مقایسه آخرین آمار موجود در الکسا با آمار منتشر شده در اواسط سال ۲۰۰۹ می‌تواند آنهایی که سقوط کرده‌اند را به خوبی نشان دهد. شبکه اجتماعی MySpace یکی از آنهاست که به‌خصوص پس از ظهور فیس‌بوک عملا به حاشیه رانده شد. در سال ۲۰۰۹ مای‌اسپیس نهمین وب‌سایت پربیننده جهان بود و حالا نودمین سایت پربیننده دنیاست. وب‌سایت Go.com هم از جایگاه سیزدهم به جایگاه پنجاهم رده‌بندی رسیده است.

نکته جالب، حضور نسبتا پررنگ وب‌سایت‌های چینی در جمع پربیننده‌ترین وب‌سایت‌ها و سرویس‌های جهان است. دو میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر از آنها در چین زندگی می‌کنند. گذشته از این، کاربران چینی امکان و اجازه دسترسی به شبکه‌های بزرگی نظیر فیس‌بوک و توییتر را ندارند و به همین خاطر دولت چین سرویس‌های داخلی معادل آنها را ایجاد کرده است که در جمع پربیننده‌های جهان حضور دارند.

بنابراین، این نکته اگرچه جالب است، چندان عجیب نیست. چهار وب‌سایت چینی در جمع بیست وب‌سایت پربیننده جهان قرار دارند. ژاین، هند، آلمان و روسیه هم هر کدام یک نماینده در رده‌بندی پربیننده‌ترین‌ها دارند.

گوگل‌دات‌کام، پربیننده‌تر از فیس‌بوک و هم‌چنان پیش‌تاز

گوگل از مدت‌ها پیش پربیننده‌ترین وب‌سایت جهان بوده. اگرچه رقابت میان گوگل و فیس‌بوک به شدت تنگاتنگ شده و بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نزدیک گوگل این بازی را به بزرگ‌ترین شبکه‌اجتماعی آنلاین جهان ببازد. با این حال، ۵۱/۵ درصد از کاربران اینترنت دنیا از گوگل‌استفاده می‌کنند و این آمار صرفا مربوط به دامین گوگل‌دات‌کام است. بیش از ۷۰۰ هزار وب‌سایت در جهان نیز به گوگل‌دات‌کام لینک داده‌اند.

در بین بیست وب‌سایت پربیننده جهان، سه دامنه دیگر از گوگل را هم می‌توان دید. دامنه هندی گوگل (Google.co.in) در جایگاه چهاردهم، دامنه چین و هنگ‌کنگ گوگل (Google.co.hk) در جایگاه نوزدهم و دامنه آلمانی گوگل (Google.de) در جایگاه بیستم رده‌بندی پربیننده‌ترین وب‌سایت‌های جهان قرار گرفته است.

فیس‌بوک در جایگاه دوم، در تعقیب گوگل

فیس‌بوک حالا با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی آنلاین جهان و البته جدی‌ترین رقیب گوگل در جذب ترافیک اینترنت در سراسر جهان است. شبکه‌ای که مارک زاکربرگ ۲۶ ساله راه‌اندازی کرده، ۴۴/۴ درصد از کاربران اینترنت دنیا را مشغول خود کرده و بیش از یک میلیون و دویست هزار وب‌سایت در جهان هم به آن لینک داده‌اند.

یوتیوب و بلاگر، سوم و پنجم

یوتیوب، سرویس انقلابی کاربرمحور پخش فایل‌های تصویری و بلاگر، سرویس مشهور وبلاگ‌نویسی، هر دو زیرمجموعه گوگل و در مالکیت این کمپانی عظیم هستند و در رده‌بندی پربیننده‌ترین‌های جهان، به ترتیب در جایگاه سوم و پنجم قرار گرفته‌اند.

۳۰/۵ درصد کاربران اینترنت دنیا از یوتیوب استفاده می‌کنند و نزدیک به ۷۵۶ هزار وب‌سایت در دنیا هم به این سرویس محبوب لینک داده‌اند. ۱۳/۸ کاربران اینترنت هم از بلاگر برای وبلاگ‌نویسی و نشر عقاید خود بهره می‌گیرند و نزدیک به ۲۷۴ هزار وب سایت در دنیا هم به آن لینک داده‌اند.

یاهو، چهارمین پربیننده‌جهان

هنوز بسیاری از کاربران اینترنت دنیا از سرویس ایمیل یاهو و مسنجر آن استفاده می‌کنند. ۲۵/۲ درصد کاربران اینترنت به یاهو مراجعه می‌کنند و بیش از ۱۰۶ هزار وب‌سایت در دنیا هم به آن لینک داده‌اند. یاهو سومین وب‌سایت پربیننده در آمریکا است. نسخه ژاپنی یاهو (Yahoo.co.jp) هم در جمع پربیننده‌ترین‌ها در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

کاربرانی که از یاهوی ژاپنی استفاده می‌کنند ۴/۴ درصد از کاربران اینترنت جهان را تشکیل می‌دهند. ۱۷۴۶۱ وب‌سایت تا این لحظه به یاهو لینک داده‌اند.

چینی‌های پربیننده، جای‌گزین سرویس‌های بزرگ جهانی

بایدو (Baidu.com) پربیننده‌ترین وب‌سایت چینی در جمع ۲۰ وب‌سایت پربیننده جهان است. این موتور جست‌وجوی چینی ۱۰/۵ درصد کاربران اینترنت جهان را جذب کرده و نزدیک به ۴۰ هزار وب‌سایت در جهان نیز به آن لینک داده‌اند. بایدو موتور جست‌وجویی تابع قوانین داخلی چین است که فیلترینگ نسبتا گسترده‌ای را اعمال می‌کند و نتایج سانسور شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کیوکیو دات‌کام (QQ.com) بزرگ‌ترین پرتال آنلاین چینی هم در جایگاه دهم قرار گرفته است. سرویس‌های گوناگونی در این وب‌سایت به کاربران چینی ارائه می‌شود، از جمله اختصاص فضا برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، مسنجر، ایمیل و خدمات مالی و بیش از ۶۰ میلیون کاربر چینی از آن بهره می‌گیرند. ۱۰ درصد از کابران اینترنت جهان از سرویس‌های کیوکیو استفاده می‌کنند و نزدیک به ۴۰ هزار وب‌سایت هم به آن لینک داده‌اند.

سینا (Sina.com.cn) سرویس مایکروبلاگینگ و جای‌گزین توییتر در چین است. توییتر در چین فیلتر شده و کاربران چینی برای توییت کردن چاره‌ای جز استفاده از این سرویس ندارند. سینا در جایگاه شانزدهم پربیننده‌ترین وب‌سایت‌های جهان قرار گرفته و ۵/۱ درصد کاربران جهان از آن استفاده می‌کنند. بیش از ۱۲ هزار وب‌سایت هم به آن لینک داده‌اند.

یک پله پایین‌تر از کیوکیو و در جایگاه هفدهم، تائوبائو (Taobao.com) قرار گرفته است. تائوبائو مشهورترین وب‌سایت خرید و فروش الکترونیک، و معادل چینی EBay است که کاربران آن نزدیک به ۴ درصد کاربران اینترنت جهان را تشکیل می‌دهند. بیش از ۱۸ هزار وب‌سایت هم به آن لینک داده‌اند.

نسخه چینی گوگل هم نوزدهمین وب‌سایت پربیننده دنیاست که پیش‌تر به آن اشاره شد.

ویکی‌پدیا، هفتمین پربیننده جهان

بزرگ‌ترین دائره‌المعارف تاریخ، هفتمین وب‌سایت پربیننده جهان است. ۱۴/۹ درصد از کاربران جهان از اطلاعات ویکی‌پدیا استفاده می‌کنند و بیش از ۴۳۱ هزار وب‌سایت به سایتی که جیمی‌ولز بنیان‌گذارش بوده لینک داده‌اند.

ویندوز لایو در جایگاه هشتم

هنوز هم اکثر کاربران کامپیوتر از سیستم‌های عامل مایکروسافت و حتی مرورگر پیش‌فرض آن (اینترنت اکسپلورر) برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. ویندوز لایو (Live.com) پرتال آنلاین کاربران ویندوز است و سرویس‌های گوناگونی به آنها ارائه می‌دهد.

۱۲/۸ درصد از کاربران اینترنت جهان به این وب‌سایت مراجعه می‌کنند و نزدیک به ۱۹ هزار وب‌سایت هم به آن لینک داده‌اند.

توییتر، نهمین وب‌سایت پربیننده دنیا

محبوب‌ترین سرویس مایکروبلاگینگ جهان، با بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر، که با توییت‌های ۱۴۰ کاراکتری‌شان جهان رسانه و عرصه سیاست بین‌المللی را تکان داده‌اند، در جایگاه نهم رده‌بندی پربیننده‌ترین‌های دنیا قرار گرفته. ۱۱/۷ درصد کاربران اینترنت دنیا از توییتر استفاده می‌کنند و بیش از یک میلیون وب‌سایت در سراسر جهان به آن لینک داده‌اند.

MSN، در جایگاه یازدهم

ام‌اس‌ان در بسیاری از کشورهای دنیا چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بیش از ۲۵ درصد کاربران آن ساکن آمریکا هستند. کاربرانی که از سرویس ایمیل و پیام‌رسانی مایکروسافت استفاده می‌کنند ۷/۸ درصد کاربران اینترنت جهان را تشکیل می‌دهند و بیش از ۲۲ هزار وب‌سایت در دنیا هم به آن لینک داده‌اند.

لینکدین، شبکه‌اجتماعی متخصصان در جایگاه سیزدهم

لینکدین (LinkedIn.com) شبکه اجتماعی محبوبی است، اما در مقایسه با شبکه‌های غول‌آسایی نظیر فیس‌بوک و توییتر باید گفت که مخاطبان محدودتری دارد. این شبکه اجتماعی در واقع یک بنگاه جهانی کاریابی است که متخصصان حوزه‌های گوناگون از سراسر جهان می‌توانند با ارائه سوابق کاری خود، در جست‌وجوی فرصت‌های جدید شغلی باشند و با دیگر متخصصان دنیا ارتباط برقرار کنند.

لینکدین بزرگ‌ترین پایگاه آنلاین رزومه‌های الکترونیک متخصصان جهان است. لینکدین بیش از ۱۱۵ میلیون کاربر دارد و هر روز بیش از ۳۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. نزدیک به ۶ درصد از کاربران اینترنت جهان از لینکدین استفاده می‌کنند و ۱۶۹ هزار وب‌سایت به آن لینک داده‌اند.

آمازون‌دات‌کام، پانزدهمین پربیننده جهان

آمازون بزرگ‌ترین وب‌سایت خرده‌فروشی‌های آنلاین در جهان و از پربیننده‌ترین وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک است.
نزدیک به ۵ درصد کاربران اینترنت جهان از آمازون استفاده می‌کنند و ۲۷۵ هزار وب‌سایت به آن لینک داده‌اند.

وردپرس، سرویس محبوب وبلاگ‌نویسی در جایگاه هجدهم

اگر با دنیای وبلاگ‌نویسی و سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) آشنا باشید، حتما نام وردپرس را شنیده‌اید. وردپرس از محبوب‌ترین سیستم‌های وبلاگ‌نویسی در جهان است و معماری متن‌باز آن بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در جهان مجازی را جذب خود کرده است.

۵/۴ درصد از کاربران اینترنت جهان از وردپرس استفاده می‌کنند و نزدیک به ۱۴۵ هزار وب‌سایت به آن لینک داده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed