تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات چاپی

تاریخ ارسال: جمعه، 28 مردادماه 1390  

 

ضوابط استفاده از صفات تفضیلی یا عالی در تبلیغ مطبوعات

 
 

مطبوعات برای استفاده از هرگونه صفات تفضیلی یا عالی که در معرفی یا تبلیغ خود مورد استفاده قرار می‌دهند، مراتب را به تایید اداره‌ کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسانند.  

 
 

مطبوعات برای استفاده از هرگونه صفات تفضیلی یا عالی که در معرفی یا تبلیغ خود مورد استفاده قرار می‌دهند، مراتب را به تایید اداره‌ کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسانند.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اعلام این مطلب گفت: توصیه جدی ما این است که برای حفظ حقوق عمومی و حریم مطبوعات کشور، استفاده از عبارات و قیودی که به‌طور صریح یا ضمنی، برتر یا برترین بودن یک نشریه را در یکی از زمینه‌های شمارگان، قدمت، تعداد صفحات، اولین‌ بودن در یک جنبه‌ی خاص و یا موارد مشابه القاء می‌کند، قبل از انتشار به تایید این اداره کل برسد.

پدرام پاک‌آیین افزود: به موجب مقررات تبلیغاتی کشور، آگهی‌های تبلیغاتی نباید خدمات یا کالاهای دیگران را بی‌ارزش یا فاقد اعتبار جلوه دهند. هم‌چنین در آگهی‌های تبلیغاتی نباید ادعاهای غیرقابل اثبات گنجانده شود.

براساس رایزنی‌های صورت گرفته با اعضای محترم هیات نظارت بر مطبوعات و با استناد به ماده‌ی شش قانون مطبوعات که انتشار مطالب خلاف واقع را ممنوع دانسته است، لازم است مطبوعات نیز در معرفی یا تبلیغ خود از استفاده از صفات مطلق و عبارات اغراق‌آمیز خودداری کرده و خود را فراتر از واقعیت یا به عباراتی آمیخته به اغراق معرفی نکنند.

وی با اشاره به این‌که سوابق، شاخص‌ها و ویژگی‌های هریک از نشریات کشور در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به طور مدون موجود است، افزود: هماهنگی مطبوعات در زمینه‌ی استفاده از صفات تفضیلی یا عالی با این اداره کل موجب می‌شود، رژیمی یکسان و واقعی بر این‌گونه اوصاف و تبلیغات حاکم شده و از رواج ادعاهای غیرقابل اثبات و اغراق‌آمیز درباره‌ی مطبوعات کشور اجتناب شود.

پاک‌آیین درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از صفات تفضیلی و عالی افزود: فرقی نمی‌کند که این صفات برروی جلد یا در متن نشریه به کار برود و یا در قالب آگهی تبلیغاتی عرضه شود، بلکه در هر صورت باید با واقعیت انطباق داشته باشد و مرجع تشخیص این انطباق نیز اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed