تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: جمعه، 21 مردادماه 1390  

 

کمک بلک‌بری به پلیس لندن برای روشن شدن نقش مسنجر در آشوب‌های انگلیس

 
 

شرکت RIM به عنوان سازنده گوشی‌های بلک‌بری اعلام کرد که درتحقیقات پلیس لندن درباره نقش سرویس مسنجر رایگان این شرکت در تشدید آشوب و غارت در انگلیس همکاری می‌کند.  

 
 

شرکت RIM به عنوان سازنده گوشی‌های بلک‌بری اعلام کرد که درتحقیقات پلیس لندن درباره نقش سرویس مسنجر رایگان این شرکت در تشدید آشوب و غارت در انگلیس همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، بلک‌بری مسنجر یکی از امکانات تلفن‌های همراه برای ارسال پیام رایگان میان تلفن‌های همراه است.

پلیس لندن قول داده افرادی که به تشدید بحران در انگلیس از طریق ارسال پیغام‌های دروغین در فیس‌بوک، توییتر و سرویس مسنجر بلک‌بری پرداخته‌اند، دستگیر می‌شوند.

رسانه‌های انگلیس با گذشت سه روز از آغاز آشوب‌ها در شهر لندن مدعی شدند که امکانات تلفن‌های همراه بلک بری برای ارسال پیام‌های رایگان از یک دستگاه‌ به دستگاه دیگر موجب سازماندهی آشوب‌های این شهر شده است.

بر اساس گزارش روزنامه فیگارو، مطبوعات انگلیسی در بحبوحه آشوب‌ها در محلاتی از شهر لندن از نقش تکنولوژی‌های جدید در سازماندهی تجمعات در انگلیس خبر دادند.

اگر در انقلاب‌های مصر و کشورهای عربی سخن از نقش فیس بوک و تویتر در سازماندهی تظاهرات‌ها بود، در رسانه‌های انگلیس از ابزاری جدید برای سازماندهی اعتراضات صحبت شده است.

ابزار یاد شده بلک‌بری مسنجر نام دارد که یکی از امکانات تلفن‌های همراه بلک‌بری برای ارسال پیام رایگان میان تلفن‌های همراه است.

این نرم‌افزار مخصوص تلفن‌های همراه بلک‌بری تعبیه شده است و به کاربران خود امکان می‌دهد از طریق اینترنت و نه از طریق شبکه‌های مخابراتی تلفن همراه به طور رایگان به مبادله پیام بپردازند.

این پیام‌ها تنها به شرط این که دو مخاطب پین کد تلفن مقابل را داشته باشند، مبادله می‌شوند. بنابراین ردیابی پیام‌ها توسط یک نفر سوم و یا پلیس با پیچیدگی‌هایی همراه است.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که تلفن‌های همراه بلک‌بری به علت داشتن این قابلیت، گسترش وسیعی میان جوانان انگلیسی داشته‌اند که سه علت اصلی این موضوع رایگان بودن ، سریع بودن و خصوصی بودن این امکان است.

روزنامه دیلی تلگراف همچنین گزارش داد: بلک‌بری که سابق بر این تنها سیاستمداران و تاجران حق استفاده از آن‌ها را داشتند،اکنون به لطف امکان گفت و گو‌ی اینترنتی به ابزار انحصاری جوانان کوچه و خیابان تبدیل شده است.

به گزارش این روزنامه، مارک دوگان، فرد سیاهپوستی که توسط پلیس لندن کشته شد و مرگ وی علت آشوب‌های منطقه تاتنهام بود، پیش از کشته شدن با نرم‌افزار بلکبری منسجر به یکی از دوستان خود این پیام را داده است: «ماموران پلیس مرا تعقیب می‌کنند».

روزنامه دیلی تلگراف این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند: گروه‌های تبهکار از گوشی‌های بلک‌بری برای سازماندهی آشوب‌ها استفاده می کنند.

اما یک خبرنگار روزنامه گاردین نیز در اظهارات مشابهی گفت که منابع خبری متعدد به وی گفته‌اند که بعد از ظهر روز یکشنبه یک پیام از طریق بلک‌بری مسنجر به طور گسترده میان جوانان ردوبدل شده و آن‌ها را تشویق کرده که به غارت محله انفلید بپردازند.

این خبرنگار تایید می‌کند که پیام‌های دیگری خوانده که جوانان را تشویق کرده دوشنبه شب به غارت شش محله دیگر در شمال لندن بپردازند.

وب سایت شبکه بی بی سی نیز اگر چه منکر نقش تلفن‌های همراه بلک‌بری در آشوب‌های لندن نیست اما تاثیر آن‌ها را کم می‌کند و این گونه مینویسد: اگر تلفن‌های همراه به کسانی که در آشوب‌ها سهیم بودند، کمک کردند، از طرف دیگر آن‌ها مطمئنا نتوانستند کسانی را که علاقه‌ای به پیوستن به تجمات نداشتند، متقاعد بکنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed