تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: جمعه، 14 مردادماه 1390  

 

شما از توییتر چه می‌دانید؟

 
 

شاید توییتر هم‌اکنون پس از فیس‌بوک دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان محسوب ‌شود به طوریکه دارای بیش از 175 میلیون کاربر در سراسر جهان است.  

 
 

شاید توییتر هم‌اکنون پس از فیس‌بوک دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان محسوب ‌شود به طوریکه دارای بیش از 175 میلیون کاربر در سراسر جهان است.

به گزارش ایسنا، توییتر به کاربران خود اجازه می‌دهد تا متن‌های 140 کاراکتری به دوستان خود ارسال کنند، درحال حاضر به همراه فیس بوک و زینگا از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است.

اکنون بسیاری از وب سایت‌های دنیا به توییتر متصل‌اند و محتوای خود را در آن به اشتراک می‌گذارند و این نکته مورد توجه است که توییتر به کاربران امکان می‌دهد که هرکه باشند با ورود به شبکه اینترنت، اثری از این شبکه میکروبلاگینگ مشاهده خواهند کرد.

توییتر نزدیک به پنج سال است که فعالیت می‌کند و این سومین طراحی مجدد وب توییتر محسوب می‌شود.

پخش شایعات در توییتر

چندی پیش هکرها موفق شدند با در دست گرفتن صفحه توییتر خبرگزاری فاکس‌نیوز، خبری مبنی بر ترور باراک اوباما و کشته شدن وی منتشر کنند.

اما فاکس‌نیوز با صدور بیانیه‌ای به دلیل روی دادن این اتفاق عذرخواهی و اعلام کرد تحقیقات در این خصوص آغاز شده است و پس از آن گروه هکر ی به نام اسکریپتکیدیز مسوولیت ارسال این توییت‌ها را برعهده گرفت.

توییتر و خبرنگاران

توییتر، صفحه‌ی راهنمایی برای خبرنگاران طراحی کرده است تا خبرنگاران حرفه‌یی را که برای کسب اخبار از شاهدان عینی و کاربران توییتر سراغ این شبکه‌ی اجتماعی می‌آیند، راهنمایی کند.

این صفحه جدید ، "توییتر برای سرویس‌های خبری" نام دارد و راهنمای لازم برای انتشار، جست‌وجو، توییت حرفه‌یی، جست‌وجوی منابع دست اول و دنبال کردن آن‌ها در این شبکه اجتماعی و فرهنگ واژگان لازم برای یک کاربر حرفه‌یی در «توییتر» را شامل می‌شود.

این صفحه‌ راهنما، برای خبرنگاران در چهار بخش کلی گزارش، مشارکت در بحث‌ها، انتشار و موارد دیگر، توضیح‌ها و راهنمایی‌ها را دسته‌بندی کرده است.

در بخش چگونگی گزارش و اطلاع‌رسانی حرفه‌یی در توییتر، تفاوت‌های جست‌وجوی حرفه‌یی و پیشرفته آموزش داده شده است که در همین بخش، توصیه‌هایی برای جست‌وجوی بهتر در آرشیو توییت‌ها نیز ارائه شده است.

در حال حاضر گوگل نیز در تلاش است با راه‌اندازی شبکه اجتماعی فوق پیشرفته و جدید خود به نام + Google، فیس‌بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی و توییتر، دومین شبکه اجتماعی بزرگ جهان را به چالش بکشد.

توییتر و تبلیغات آنلاین

توییتر هم‌چنین شرکت تبلیغات آنلاین AdGrok برای افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی خود خریداری کرد.

سرویس اشتراک‌گذاری عکس

شبکه اجتماعی توییتر همچنین اعلام کرد که در راستای توسعه نرم‌افزاری خود یک سرویس داخلی برای به اشتراک ‌گذاشتن عکس راه‌اندازی می‌کند.

پیش از آن کاربران توییتر عکس‌های خود را از طریق برنامه‌های توییت پیک و Yfrog، به اشترک می‌گذاردند اما با این سرویس این امکان فراهم می‌شود تا خود عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات ایسنا، توییتک یک برنامه برای شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر است که به کاربران آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای یکدیگر پیغام بفرستند و پروفایل‌های یکدیگر را بازدید کنند.

ادغام پروفایل‌ها در یک صفحه

آمارها نشان می‌دهند که نزدیک به 20 میلیون تن از کاربران توییتر برنامه توییتک را دانلود کردند و آن را به دومین راه استفاده از این سرویس تبدیل کرده‌اند.

این برنامه هم‌چنین به کاربران توییتر اجازه می‌دهد تا پروفایل‌های خود در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک را در یک صفحه بگنجانند.

مقامات توییتر اظهار کردند که در سه ماهه اول سال 2011 تعداد توییت‌هایی که کاربران برای یکدیگر ارسال کردند، 41 درصد افزایش یافته است. جالب است بدانید که هم‌اکنون کاربران توییتر در روز 140 میلیون توییت به یکدیگر ارسال می‌کنند.

زمانی که طالبان در افغانستان روی کار آمدند، مخالفت خود را با بیش‌تر مظاهر فن‌آوری‌های نوین مانند تلویزیون اعلام کردند اما به نظر می‌رسد این گروه رویکرد خود را در قبال فن‌آوری تغییر داده و یک صفحه توییتر برای خود باز کرد که دوستدارانی هم پیدا کرده و اکثر پیغام‌هایی که در این صفحه منتشر می‌شود، به زبان پشتو هستند.

توییتر خرید توییت دک (TweetDeck) که معروف‌ترین نرم‌افزار شخص ثالث برای استفاده در شبکه‌ها اجتماعی است، به قیمت 50 میلیون دلار را خواهان شد.

نرم‌افزار شخص ثالث توییت دک به کاربران شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، یاهو و توییتر کمک می‌کند تا به سرعت از Contactهای خود در این شبکه‌ها آگاه شوند.

برنامه توییت دک از سوی کاربران متخصص به دلیل توانمندی‌ها و امکاناتش مورد تحسین قرار گرفته است.

مبارزه با هرزنامه

گزارش‌های جدید حاکی است که توییتر از یک تیم 30 نفره برای مبارزه با هرز‌نامه‌ها استفاده می‌کند که به‌طور شبانه‌روزی فعالیت دارد؛ این شبکه ابتدا مبارزه‌ی خود با هرزنامه‌ها را توسط یک تیم یک نفره آغاز کرده بود.

مدیر این تیم هرزنامه یک زن است و گفته است در ابتدا ارسال‌کنندگان هرزنامه پیشرفته نبودند و مقابله با آن‌ها آسان‌تر بود، اما هم‌اکنون حملات آن‌ها پیچیده‌تر شده و هر روز از روش‌های جدید‌تری استفاده می‌کنند.

توییتر اعلام کرده به زودی طراحی جدید این شبکه اجتماعی به پایان می‌رسد اما در عین حال بسیاری از کاربران توییتر نیز اعلام کرده‌اند قادر به استفاده از این شبکه اجتماعی نیستند.

واکنش توییتر در زلزله ژاپن

با وقوع زلزله در ژاپن، غول‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی از جمله گوگل، توییتر و فیس بوک تلاش‌های خود را برای کمک به زلزله‌زدگان ژاپن افزایش دادند.

نفوذ توییتر نسبت به فیس بوک

گزارش‌های جدید حاکی است که 40 درصد از جوانان آمریکایی از فیس بوک استفاده می‌کنند، این در حالی است که این میزان برای شبکه اجتماعی توییتر هفت درصد است.

همچنین در این گزارش آمده است 250 میلیون تن از کاربران فیس بوک روزانه به وب سایت این شبکه اجتماعی مراجعه می‌کنند و هم اکنون فیس بوک دارای 500 میلیون کاربر است؛ در همین حال توییتر شاهد فعال بودن 21 درصد کاربران خود به طور روزانه است.

نزدیک به 5/22 درصد از کاربران توییتر 90 درصد از تمامی بازدیدها را به خود اختصاص می‌دهند، البته میزان نفوذ توییتر در میان کاربران اینترنتی آمریکا روز به روز افزایش می‌یابد.

میزان نفوذ توییتر در سال 2010 نزدیک به هفت درصد بود و انتظار می‌رود این میزان در سال جاری میلادی به 11 درصد افزایش یابد؛ 16.5 درصد از کاربران اینترنت در آمریکا از سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

اما گزارش‌های غیررسمی حاکی است که گوگل و فیس بوک در حال مذاکره با مقامات توییتر برای خرید این میکرو بلاگ هستند.

گوگل و فیس بوک نیز پیش از این برای رقابت با توییتر سرویس‌هایی مشابه با این میکروبلاگ راه‌اندازی کرده بودند. اخیرا چندین شرکت خواهان خرید توییتر بودند اما این سرویس اجتماعی به این پیشنهادها پاسخ منفی داد و مدیر اجرایی توییتر نیز اعلام کرد که این سرویس یک سرویس مستقل باقی می‌ماند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed