تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 9 مردادماه 1390  

 

فعالیت‌های رسانه‌ای مرداک در کشورهای دیگر

 
 

روپرت مرداک از طریق ده‌ها ابزار ارتباطی تحت پوشش خود در سراسر دنیا، نقش عمده‌ای در زندگی اجتماعی و عمومی کشورهای مختلف ایفا کرده است. امپراتوری رسانه‌ای او علاوه بر آمریکا و انگلیس به چند کشور دیگر هم رسیده است. 

 
 

همشهری آنلاین - روپرت مرداک از طریق ده‌ها ابزار ارتباطی تحت پوشش خود در سراسر دنیا، نقش عمده‌ای در زندگی اجتماعی و عمومی کشورهای مختلف ایفا کرده است. امپراتوری رسانه‌ای او علاوه بر آمریکا و انگلیس به چند کشور دیگر هم رسیده است.

استرالیا: مرداک فعالیت حرفه‌ای خود را با در اختیار داشتن یک نشریه محلی در آدلاید در اوایل دهه50 میلادی آغاز کرد. او این نشریه را از پدرش به ارث برده بود. امروز در استرالیا او مالکیت ده‌ها نشریه ازجمله دی‌استرالین، پرفروش‌ترین روزنامه این کشور را که خود وی در سال1964 تأسیس کرده، برعهده دارد. از دهه60 میلادی، مرداک به یکی از چهره‌های تأثیرگذار در عرصه سیاست داخلی استرالیا تبدیل شده است. ملاقات با وی برای همه وزرای استرالیایی و همه آنهایی که می‌خواهند به موقعیت اجتماعی وی دست یابند، اجباری است. حتی خیلی‌ها براین باورهستند که نفوذ او روی سیاست استرالیا موجب اتخاذ سیاست‌های محافظه‌کارانه بیشتر از سوی دولتمردان این کشور شده است.

ایتالیا: تا اواسط دهه90 میلادی، روپرت مرداک یکی از دوستان صمیمی سیلویوبرلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا بود ولی ائتلاف اولیه آنها در مدت کوتاهی به یک نوع رقابت شدید تجاری تبدیل شد. در سال2003 مرداک، شبکه اسکای ایتالیا را افتتاح کرد تا با شبکه مدیاست تحت کنترل برلوسکونی رقابت کند و این رقابت طی سال‌های اخیر شدت زیادی یافته است.

هند: بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی در سراسر جهان، شبکه استار هند ازجمله زیرمجموعه‌های نیوزکورپ است که زیرنظر جیمز مرداک، فرزند راپرت مرداک کنترل می‌شود. کانال استارپلاس این ماهواره به زبان هندو، 45برنامه از 50برنامه پربیننده تلویزیونی هند را به‌خود اختصاص داده و حدود 56میلیون نفر مشترک دارد. در سال2008 مرداک 100میلیون دلار دیگر در این کشور سرمایه‌گذاری کرده بود، اگرچه توسعه این شرکت رسانه‌ای در هند هرازگاهی با موانعی روبه‌رو می‌شود. محتویات برنامه‌های تلویزیونی او موجب دستگیری‌های زیاد و تهدید نسبت به قطع برنامه‌های این شبکه و اعتراض‌های مختلف از سوی گروه‌های ملی‌گرای هندی شده است.

جزایر فیجی: فیجی‌تایمز نشریه تحت مالکیت مرداک یکی از رسانه‌های مخالف فرانک باینیماراما، رهبر ارتش مسلح جمهوری فیجی است که از پایان سال2006 قدرت را در این کشور در دست گرفته و اخیرا محدودیت‌های زیادی در مورد آزادی مطبوعات اعمال کرده است. بعد از درخواست نظامیان مبنی بر کنترل هر شماره از این نشریه پیش از انتشارآن، فیجی تایمز انتشار خود را لغو کرده و دولت را به پس گرفتن درخواست مطرح شده مجبور ساخت. ولی این روزنامه در نهایت مجبورشد در سال2010 از طریق قانونی که حق مالکیت آنها را تنها در اختیار مالکان محلی و بومی فیجی قرار می‌دهد، تغییر مالکیت دهد.

چین: چین یکی از معدود کشورهایی بود که مرداک در آن با شکست تجاری سنگینی روبه‌روشد. در سال1993 مرداک وارد بازار چین شد و یک تلویزیون هنگ‌کنگی را با قیمت یک‌میلیارد دلار خریداری کرد ولی به‌دنبال اظهارات وی مبنی‌بر آزادی مطبوعات و درپی مخالفت مقامات چینی با سرمایه‌گذاری خارجی در بخش رسانه‌های جمعی، شکست خورد. چند سال بعد مرداک با کمک همسر چینی‌اش بار دیگر برای حضور در بازار چین تلاش کرد ولی بازهم در سال2005 در لحظه خرید حق پخش برنامه‌های شبانگاهی با مقاومت چینی‌ها روبه‌رو شد. سال گذشته مرداک 3‌کانال تلویزیونی در این کشور را به یک شرکت چینی فروخت و انتظار می‌رود که از 2‌میلیارددلاری که در چین سرمایه‌گذاری کرده، حداقل یک میلیارد دلار آن را از دست داده باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed