تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 9 مردادماه 1390  

 

«جیمز مرداک» مدیر گروه رسانه‌ای «اسکای» می‌ماند

 
 

با وجود رسوایی‌های اخیر «روپرت مرداک» در صنعت رسانه‌، گروه رسانه‌ای «اسکای» از حفظ مقام مدیریت توسط «جیمز مرداک» حمایت کرد.  

 
 

با وجود رسوایی‌های اخیر «روپرت مرداک» در صنعت رسانه‌، گروه رسانه‌ای «اسکای» از حفظ مقام مدیریت توسط «جیمز مرداک» حمایت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، اعضای مدیریتی گروه رسانه‌ای «اسکای» به صورت ناشناس به ادامه‌ی مدیریت این گروه توسط جیمز مرداک پسر روپرت مرداک، غول رسانه‌ای جهان، رای دادند.

اگرچه جیمز، رئیس کمپانی «نیوز اینترنشنال» نبود اما زمانی که جریان شنود غیرقانونی تلفن‌ها افشا شد‌، این مساله مطرح شد که احتمال دارد وی نیز در جریان این رسوایی‌ها با پدرش همکاری می‌کرده است.

روزنامه‌ی «گاردین» ‌در سال 2009 فاش کرد «نیوز اینترنشنال»، که مجری بخش عمده‌ی فعالیت‌های مرداک و از جمله نشریه‌ی «ورد نیوز» است، به شنود غیرقانونی مکالمات تلفنی افراد مشهور می‌پرداخته است.

«نیک دیویس»، خبر‌نگار ماجراجوی «گاردین» که اخیرا تصمیم گرفته کتابی را درباره‌ی این وقایع روانه‌ی بازار کند، دو سال دیگر صرف کرد تا اطلاعاتی درباره‌ی شنود غیرقانونی تلفن‌های افراد سرشناس و سیاستمداران و همچنین قتل مشکوک یک دختر نوجوان به‌دست آورد.

عملیات پلیس پس از انتشار گزارش‌هایی در زمینه‌ی این رسوایی آغاز شد که مسوولان «ورد نیوز» در سال 2003 با استخدام کارآگاهان خصوصی به شنود مکالمات تلفن همراه والدین یک دختر نوجوان که ربوده شده و به قتل رسیده بود، مبادرت کردند و در سال 2005 نیز به اقدام مشابهی در مورد خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری در لندن دست زدند.

پس از فاش ‌شدن این موضوع،‌ مرداک به‌منظور اظهار ندامت، با والدین «میلی داولر»، دختر نوجوان کشته شده‌ی انگلیسی، ملاقات کرد و سپس به خبرنگاران گفت: به‌عنوان پایه‌گذار شرکت «نیوز اینترنشنال»، هنگامی که از اتفاقات انجام شده خبردار شدم، انزجار و عذرخواهی خود را اعلام کردم.

با این حال معترضان مرداک 80 ساله را با شعار «شرم بر تو باد» همراهی می‌کردند.

میلی داولر دختر 13 ساله‌ای بود که در سال 2002 به قتل رسید. نشریه‌ی «ورد نیوز» هنگامی که این دختر ناپدید شد، به‌طور غیرقانونی به پیام‌های تلفنی وی دسترسی پیدا کرده بود. تحقیقات بعدی این احتمال را مطرح کرد که تعدادی از ماموران پلیس هم به خواست همین نشریه به شنود تلفنی دست زده و اطلاعات به‌دست آمده را در اختیار نشریه قرار داده‌اند.

در نتیجه دو تن از بلندپایه‌ترین دستیاران غول رسانه‌ای جهان به دنبال رسوایی شنود مکالمات تلفنی استعفا کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد که جسد «شبون هوآر»، خبرنگار افشاگر روزنامه‌ی «اخبار جهان»، در منزل شخصی خود در شمال لندن کشف شد.

«پل استیونسون»، رییس پلیس لندن‌، در همان روز بر سر همین موضوع از سمت خود استعفا کرد.

در همین حین اخباری مطرح شد مبنی بر این‌که «جود لاو»، هنرپیشه‌ی انگلیسی، از روزنامه‌ی «سان»، یکی دیگر از روزنامه‌های متعلق به مرداک، به‌خاطر شنود تلفنی در سال 2005 و 2006 که «ربکا بروکس» سردبیر آن بوده، شکایت کرده است.

«ربکا بروکسل»، مدیر عامل سابق شرکت «نیوز اینتر نشنال» که به اتهام شنود غیرقانونی تلفنی و فساد برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد‌، در جلسه‌ی کمیته‌ی پارلمانی مجلس عوام به همراه مرداک و پسرش حاضر شد.

مرداک در این جلسه‌ی رسمی حاضر شد،‌ اما مسوولیت هیچ‌یک از اقداماتش را نپذیرفت.

به گفته‌ی پلیس انگلیس، تلفن‌های حدود 4000 تن از مردم، اعضای خانواده‌ی سلطنتی انگلیس، چهره‌های مشهور دنیای هنر و ورزش، خانواده‌های سربازان کشته شده در جنگ افغانستان و قربانیان جرایمی مانند قتل شنود شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed