تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: شنبه، 1 مردادماه 1390  

 

فصلنامه «دین و رسانه» منتشر شد

 
 

شماره اول از دوره جدید فصلنامه علمی، تخصصی دین و رسانه از سوی مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیمای قم منتشر شد.  

 
 

خبرگزاری مهر - نسبت دین و رسانه، دیرینه و وثیق است زیرا تا کنون از یک سو دین اساسی‌ترین بنیاد و خمیرمایه فرهنگ است و از سوی دیگر فرهنگ به وسیله رسانه انسجام یافته و از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد. نسبت دین و رسانه دست کم از اهم مباحث علوم اجتماعی است که پرداختن به آن اهیمت دارد. اما همه مباحث در نگرش فلسفی و ذات انگار خلاصه نمی‎شوند.

مباحث عدیده‏ای در دو مبحث دین و رسانه وجود دارند از جمله: آیا رسانه‏ها ظرفیت انتقال پیام دینی را دارند؟ رسانه دینی چیست؟ دین رسانه‏ای چیست؟ آیا دین می‎تواند رسانه‎ای شود؟ رسانه دین چه الزامات و پیامدهای دارد؟ کدامین ابعاد دین ظرفیت رسانه‏ای شدن را دارند؟ در صورت انعکاس پیامهای دینی در رسانه چه پیامدهای ناخواسته‏ای ممکن است بروز پیدا کند؟ تصویری شدن مفاهیم انتزاعی دین چه پیامدهایی دارد؟ رسانه‏ها چه میزان و به چه نسبت ظرفیت اتصاص وقت به موضوعات دینی را دارند؟ رسانه‎های سنتی از قبیل منبر در جامعه جدید چه جایگاهی دارند و چه نسبتی با رسانه مدرن برقرار می‎کنند؟

این فصلنامه که به منظور اهمیت جایگاه شناخت دین و نظریه پردازی در حوزه‎های تخصصی دین، رسانه و هنر و تولید ادبیات بومی و توجه به مطالعات تطبیقی و بین رشته‏ای در این باره منتشر می‎شود.

مقالات این شماره به شرح زیر است:

- حضور رسانه منبر در رادیو و تلویزیون کاری از سید سجاد مدنی مبارکه
- دین و سرگرمی رسانه‎ای به قلم دکتر حسین شرف الدین
- ضوابط شفاف و غیر شفاف در تولید برنامه‏های دینی تلویزیون ایران از دکتر مهدی منتظر قائم و بشیر معتمدی
- رادیو و مدل آیینی در توسعه ارتباطات دینی: مطالعه موردی شبکه معرف صدا تحقیقی از دکتر ناصر باهنر و علی جعفری
- ضرورت ابداع ژانرهای مذهبی جدید تلویزیونی نوشته دکتر اصغر فهیمی‎فر
- زیبایی شناسی تلویزیون، نظریه فیلم دینی از سید حمید میرخندان (مشکات)

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed