پژوهشگران با انجام تحقیقاتی دریافتند سطح انرژی و میزان خوشحالی علاقهمندان به رادیو بیش از کاربران دیگر رسانههاست.
به گزارش ایسنا، پژوهشی در خصوص تاثیر رسانهها بر حالات روانی مخاطبان که بر روی یکهزار نفر در بریتانیا انجام شد، نشان داد که شنوندگان رادیو خوشحالتر و پر انرژیتر از علاقهمندان به دیگر رسانهها از جمله اینترنت و تلویزیون هستند.
یافتههای این تحقیق همچنین حاکیست: بطور کلی افرادی که با هر یک از انواع رسانههای یاد شده سر و کار دارند، در قیاس با افرادی که ارتباطی با این رسانهها ندارند خوشحالترند، اما رادیو در این بین در تقویت انرژی و ایجاد حس شادمانی نقش بیشتری را ایفا میکند.
این یافتهها از آن جا حاصل شد که اسکنهای مغزی افراد مطالعه نشان داد رادیو سطوح مثبتاندیشی در مغز را بیشتر تحریک میکند.