تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 18 تیرماه 1390  

 

اینترنت، عامل تقویت مهارت خواندن در نوجوانان

 
 

کودکان و نوجوانانی که زیاد با اینترنت سروکار دارند، در خواندن متون از مهارت‌های بیشتری برخوردارند.  

 
 

کودکان و نوجوانانی که زیاد با اینترنت سروکار دارند، در خواندن متون از مهارت‌های بیشتری برخوردارند.

تاکنون پژوهش‌های بسیاری در خصوص اینترنت و تاثیرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها انجام شده است.

از جمله این پژوهش‌ها می‌توان به مواردی اشاره کرد که در آنها از نقش اینترنت بر عملکرد قشر جوان و نوجوان رمزگشایی می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از فاکس نیوز، تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که در اینترنت حضور فعالی دارند، نسبت به دیگر همسالان خود، از مهارت‌های خواندن بیشتری برخوردار هستند.

یک آزمون بین‌المللی خواندن که به صورت اینترنتی و توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه صورت گرفته، حاکی از آن است که دانش‌آموزانی که در منزل برای انجام تکالیف درسی و یا وبگردی از رایانه استفاده می‌کنند، از مهارت‌های خواندن بهتر و بیشتری بهره‌مندند.

در این پروژه تحقیقاتی مشخص شد که این موضوع در خصوص دانش‌آموزان پسر پررنگ‌تر است.

اگر چه والدین ممکن است بعضاً از وبگردی کودکان خود ناخرسند باشند و حتی با گپ‌زنی‌های اینترنتی و وقت‌گذرانی در فیس‌بوک مخالفت ورزند ولی همه اینها در بهبود مهارت خواندن کودکان تاثیر مثبت دارد.

در این تست، آن دسته از دانش‌آموزانی که در منزل از رایانه استفاده می‌کنند، به امتیاز ۸۴ دست یافتند که این رقم برای دانش‌آموزان بدون رایانه ۴۸ بوده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed