تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: شنبه، 18 تیرماه 1390  

 

کاربران فیس‌بوک چه‌کسانی هستند؟

 
 

طبق تازه‌ترین آمار، تعداد کاربران شبکه فیس‌بوک در حال رسیدن به 700 میلیون نفر است و با همه‌گیر شدن این شبکه بزرگ اجتماعی، شاهد استقبال برخی از کاربران و گسترده شدن روابط مجازی و در مقابل نگرانی برخی والدین از عضویت فرزندانشان در این شبکه هستیم. 

 
 

طبق تازه‌ترین آمار، تعداد کاربران شبکه فیس‌بوک در حال رسیدن به 700 میلیون نفر است و با همه‌گیر شدن این شبکه بزرگ اجتماعی، شاهد استقبال برخی از کاربران و گسترده شدن روابط مجازی و در مقابل نگرانی برخی والدین از عضویت فرزندانشان در این شبکه هستیم.

به گزارش ایسنا، شاید بتوان گفت که امروزه فیس بوک جای خود را در زندگی مردم در فضای مجازی پیدا کرده و این روزها در اوج قرار دارد.

این شبکه اجتماعی در حال به چالش کشیدن گوگل و یاهو در دنیای اینترنتی است و نکته قابل توجه اینجاست که هم‌چنان درآمدی نجومی از بخش تبلیغات آنلاین کسب می‌کند.

بیش‌ترین کاربران از چه کشورهایی هستند؟

آمارها نشان می‌دهد به دلیل افزایش استقبال از این شبکه اجتماعی، در برزیل و هند نیز تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش تصاعدی یافته است.

کشورهایی همچون برزیل، مکزیک، اندوزی، آرژانتین و فیلیپین قسمت اعظم کاربران فیس بوک را به خود اختصاص داده‌اند؛

نیمی از مردم آمریکا یعنی 149 میلیون نفر عضو فیس بوک هستند و اندونزی نیز با 37 میلیون کاربر در رده دوم بیش‌ترین کار بر فیس بوک قرار دارد.

اما مقامات این شبکه بزرگ اجتماعی مدعی شدند از راهکارهای جدید امنیتی برای افزایش سطح امنیت کاربران استفاده کرده‌اند.

طبق تحقیقات جدید، سه چهارم از کودکان اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و این در حالی است که یک نفر از پنج نفر که دارای سن زیر 13 سال است، که این موضوع محدودیت‌های سنی فیس بوک را نقض کرده است.

نظرسنجی جدیدی که از سوی کمیسیون اروپا انجام شده نشان می‌دهد که 77 درصد از کودکان 13 تا 16 ساله و 38 درصد از کودکان 9 تا 12 ساله در اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند.

نتیجه این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک چهارم از آن‌ها پروفایل خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند، بدین معنا که هر فردی می‌تواند به اطلاعات آ‌ن‌ها دسترسی داشته باشد که همین امر آن‌ها را در خطر سوء استفاده از سوی برخی افراد قرار داده است.

یکی از مقامات کمیسیون اروپا که مسوول امور اینترنتی در این کمیسیون است، از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی خواست تا پروفایل کودکان را تنها در دسترس افراد تایید شده قرار دهند و این پروفایل‌ها را در موتورهای جست‌وجوگر ناپدید کنند.

اما موضوع قابل توجه این است که تعداد پروفایل‌های نوجوانان 13 تا 16 ساله در شبکه‌های اجتماعی در غرب اروپا بسیار زیاد است، به طور مثال هلند با 70 درصد دارای بیش‌ترین کودک زیر 13 سال عضو در یک شبکه اجتماعی است و فرانسه با 25 درصد در انتهای جدول قرار دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که فیس بوک محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در 17 کشور از 25 کشور اروپایی است و 57 درصد از افراد 9 تا 16 ساله عضو این شبکه اجتماعی هستند.

با وجود محدودیت‌های سنی، 20 درصد از کودکان 9 تا 12 ساله که تحت نظرسنجی قرار گرفتند، اظهار کردند دارای یک اشتراک فیس بوک هستند.

تدابیر امنیتی برای کاربران

مقامات فیس بوک اعلام کردند که برای مقابله با کلاهبرداری از کاربران فیس بوک و ارسال هرزنامه‌ها به آن‌ها، تدابیر امنیتی جدیدی اتخاذ کرده‌اند.

آن‌ها مدعی‌اند که روند ورود کاربران به این شبکه اجتماعی را ارتقاء بخشیده‌اند و از ابزار جدیدی برای افزایش امنیت لینک‌هایی که در این شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود، استفاده کرده‌اند.

از سویی دیگر یکی از مقامات فیس بوک اظهار کرده است که این شرکت متعلق به ارائه فضای امن به کاربران در اینترنت است.

اطلاعات شخصی کاربران در دست اشخاص ثالث

به نظر شما آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک به طور سهوی در اختیار اشخاص ثالث به ویژه شرکت‌های تبلیغاتی قرار بگیرد؟

طبق اعلام شرکت امنیتی سیمنتک، اشخاص ثالث و کمپانی‌های مختلف این فرصت را داشته‌اند که به اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک از جمله اطلاعات پروفایل‌ها، عکس‌ها و محتویات چت‌ها دسترسی داشته باشند و برای کاربران پیغام ارسال کنند.

تخمین آن‌ها در این باره اینگونه بوده که از ماه آوریل سال 2011 نزدیک به صد هزار برنامه (applications) افشای این اطلاعات را تسهیل کرده ‌است. همچنین مشاهده شده که در طول سال‌ها، صدها هزار برنامه به طور سهوی باعث افشای اطلاعات کاربران فیس بوک و قرار گرفتن آن‌ها در اختیار اشخاص ثالث شده‌ و ممکن است اشخاص ثالث خود به توانایی دسترسی به این اطلاعات واقف نبوده‌اند و فیس بوک مطالب اعلام شده از سوی سیمانتک را تایید کرد.

برای میزان تاثیرگذاری این شبکه میتوان نگاهی به اخبار کشته شدن بن لادن انداخت؛ پس از انتشار خبر کشته شدن اسامه بن‌لادن صفحه مربوط به این اتفاق به نام "اسامه بن‌لادن مرده است" در فیس بوک با استقبال چشمگیر کاربران این شبکه اجتماعی روبه‌رو شد. تنها ظرف چند ساعت پس از انتشار این خبر، بیش از 200 هزار نفر صفحه‌ی "اسامه بن‌لادن مرده است" را Like کردند.

اما این شبکه یا هدف جذب کاربران هر جه بیشتر و در تلاش برای تقویت بخش News Feeds خود در نظر دارد تا اخبار بیش‌تر و واقعی‌تری منتشر کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فیس‌بوک چندی پیش به استخدام فردی برای ایجاد روابط میان خبرنگاران و سازمان‌های خبری پرداخت.

اقدامات جدید فیس بوک هم‌چنین به سازمان‌دهی رویدادهای رسانه محور کمک می‌کند و قرار است یکی از این رویدادها به زودی در دفتر فیس بوک در کالیفرنیا برگزار شود.

وادیم لاوروسیک که مسوول بخش برنامه‌های مرتبط با خبرنگاران در فیس بوک شده، ماموریت پیدا کرده است تا امکانات بیش‌تری در این شبکه ایجاد کند تا این که بتوان از آن به عنوان یک ابزار خبری نیز استفاده کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed