تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وب اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 10 تیرماه 1390  

 

جشن «روز رسانه‌های اجتماعی» در ایران برگزار شد

 
 

جشن روز رسانه های اجتماعی در ایران همزمان با سراسر جهان با حضور اساتید، کارشناسان و علاقه مندان رسانه های اجتماعی و تکنولوژی پنج شنبه 9 تیر برابر با 30 ژون 2011 به همت وبلاگ «رسانه‌های اجتماعی» در رستوران فروزان تهران برگزار شد. 

 
 

جشن روز رسانه های اجتماعی در ایران همزمان با سراسر جهان با حضور اساتید، کارشناسان و علاقه مندان رسانه های اجتماعی و تکنولوژی پنج شنبه 9 تیر برابر با 30 ژون 2011 به همت وبلاگ «رسانه‌های اجتماعی» در رستوران فروزان تهران برگزار شد.

این در حالی است که امسال برای نخستین بار، مقام‌های چندین شهر آمریکایی و اروپایی با امضای اعلامیه‌ای مشترک، روز سی‌ام ژوئن را به عنوان «روز جهانی رسانه‌های اجتماعی» انتخاب کردند تا هرساله در این روز، از نقش تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی بر زندگی انسان‌ها تجلیل شود.

به گزارش وبلاگ رسانه های اجتماعی، دکتر هادی خانیکی، عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این جشن اظهار داشت: جوهر و محرک رسانه های اجتماعی خصلت گفت‌وگویی و پذیرش تنوع و تکثر است. لذا امکان گفت‌وگو باید در فضای رسانه ای، واقعی و مجازی وجود داشته باشد و شکاف بین فضای مجازی و واقعی کم شود.

وی با بیان اینکه یکی از امیدها حضور در فضای مجازی این است که ضعف های فضای فیزیکی را جبران کند، افزود: جامعه ما خیلی آسیب پذیر و ضعیف در حوزه نهادهای مدنی و عمومی است و در این زمینه از استواری و پایداری لازم برخوردار نیستند و هم اکنون در یک گذار به فضای مجازی و شبکه ای حضور قرار دارد.

وی حوزه عمومی به معنای هابرماسی آن در شکل قهوه خانه های قدیمی را امروز در فضای مجازی متجلی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه کوتاه مدت در ابعاد مختلف باز تولید می شود، از عمق قهوه خانه می گذرد و در قهوه خانه هم می شیند.

دکتر حسینعلی افخمی عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی نیز با بیان اینکه «ارتباط فیس تو فیس (چهره به چهره) را بر ارتباط فیس‌بوکی ترجیح می دهم»، در این جشن اظهار داشت: در علم ارتباطات و نتیجه اخلاقی آن همیشه تاکید می شود که ارتباطات چهره به چهره از همه انواع ارتباطات بهتر است و مطمئا 200 سال آینده نیز این نوع از ارتباط را ترجیح می دهیم.

وی با اشاره به اینکه آروزی قبلی رسیدن به جمع واقعی است نه جمع مجازی؛ افزود: ما دوست داریم ارتباطات مجازی را در فضای مجازی زنده کنیم. آن چیزی که در جامعه است الان اینگونه نیست.

به گفته افخمی، در عرصه اینترنت با تجربه دیگران می توان خودمان را بازسازی کنیم. ما در عرصه عمومی همانند مرکز شهر، ایستگاه های اتوبوس هیچ مکانی نداریم که بتوانیم با اینترنت سرگرم شویم. هم اکنون روستاها یک فضای عمومی فوق العاده برای تجلی عرصه عمومی است زیرا می توان یک فضای سومی از طریق اینترنت با دنیایی مجازی داشته باشند و از طریق دنیایی مجازی به دنیایی واقعی وصل شوند.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز ایران نسلی است که به هر دری می زند تا از تکنولوژِی استفاده کند، اظهار داشت: نمی توان با محدودیت مانع فعالیت این نسل شد، زیرا در عرصه رسانه های اجتماعی تهران وسط دنیاست و مکان و محدودیت معنا ندارد. در تئوری وب ۲، اینجا تهران مرکز است. در دنیایی اینترنتی مرکز پیدا نمی شود. هرجا که ما هستیم، اونجا مرکز است. باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

حسین امامی، دانشجوی دکترای علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جشن پیشنهاد تشکیل انجمن پژوهشگران رسانه های اجتماعی را داد و گفت: امیدوارم نسل جوانی که در وب و رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند بتوان فرهنگ سایبر را به عنوان فرهنگ جدید به جامعه انتقال دهند.

روز رسانه های اجتماعی (Social Media day) توسط وب‌سایت مشیبل (Mashable) معرفی شده و این وب‌سایت درباره هدف این روز می گوید، «ما این فرصت را به خوانندگان خود می دهیم که درباره رسانه های اجتماعی و تکنولوژی با یکدیگر گفت و گو کنند. این یک جشن جهانی از پیشرفت تکنولوژی است که قادر است همه افراد را به اطلاعات در زمان واقعی متصل کند».

به گزارش دویچه وله، شهرداران تورنتو، ونکوور، ویکتوریا، سن کارلوس، نوادا، سن‌خوزه، دوبلین و فرمانداران دو ایالت کالیفرنیا و آریزونا، اعلامیه‌ای را امضا کردند که براساس آن، روز سی‌ام ژوئن به عنوان روز جهانی «رسانه‌های اجتماعی» نام‌گذاری و انتخاب شد.

اعلامیه‌ی نام‌گذاری «روز جهانی رسانه‌های اجتماعی» نیز در شهر دوبلین امضا شده و اندرو مونتاگ، شهردار این شهر در معیت شهردار شهر سن‌خوزه، این اعلامیه را در برابر خبرنگاران رسانه‌ها خواندند.

در اعلامیه‌ی انتخاب «روز جهانی رسانه‌های اجتماعی» آمده است که این روز قرار است نمادی برای تشویق شهروندان شهرهای امضاکننده‌ی اعلامیه به استفاده‌ی بیشتر و بهتر از شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و مبنایی برای گسترش نقش شهروند-خبرنگاران باشد.

از سال آینده، در این روز از آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های فن‌آوری ارتباطات تجلیل خواهد شد و ابعاد تازه‌ای از تاثیر رسانه‌های اجتماعی که به همه‌ی شهروندان این امکان را داده‌اند که صدای خود را به گوش دیگران رسانده و به منابع متعددی از اطلاعات دسترسی داشته باشند، بررسی خواهد شد. هر شهر دیگری که مایل باشد می‌تواند این اعلامیه‌ی جهانی را امضا کرده و روز سی‌ام ژوئن را به عنوان روز جهانی رسانه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی با حضور پررنگ شهروندان جشن گیرد.

در شبکه‌های اجتماعی مجازی، کاربران بیش از ۱۴۰۰ قرار گروهی خودجوش در کشورها و شهرهای مختلف جهان برای پاسداشت اولین دوره‌ی روز جهانی شبکه‌های اجتماعی هماهنگ و اعلام کرده‌اند. در این قرارها که به شکل عمومی در شبکه‌های اجتماعی همچون «توئیتر» یا «فیس‌بوک» به اطلاع کاربران رسیده، قرار است کاربران از تجربه‌های خود و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی شخصی ‌و کاری‌شان صحبت کنند و گروه‌های دوستی تازه‌ای را شکل دهند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed