تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات صوتی-تصویری

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 9 تیرماه 1390  

 

تأثیر آگهی‌های تلویزیونی فسب‌فود بر پرخوری کودکان

 
 

دانشمندان آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند که تماشای آگهی های تلویزیونی غذاهای فوری (فست فود) می تواند موجب افزایش اشتها و پرخوری کودکان شود.  

 
 

دانشمندان آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند که تماشای آگهی های تلویزیونی غذاهای فوری (فست فود) می تواند موجب افزایش اشتها و پرخوری کودکان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان آکادمی کودکان هشدار دادند که نه تنها تماشای زیاد تلویزیون و اینترنت اشتهای کودکان را افزایش می دهد، بلکه تماشای آگهی هایی غذاهای فوری (فست فودها) نیز می تواند منجر به چاقی کودکان شود.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "ما با رسانه ها، آگهی ها و بی تحرکی، توفانی عظیم را برای رشد چاقی در کودکی ایجاد کرده ایم. جامعه آمریکایی نمی تواند با تلویزیون، آگهی های زیاد غذاهای فوری، خواب کم و تمرینات ورزشی ناکافی وظیفه خود را در حفظ سلامت کودکان انجام دهد. 30 سال قبل، دولت فدرال تصویب کرد که کودکان کم سن از نظر روحی در برابر آگهی ها بی دفاع هستند. این درحالی است که امروز کودکان بین 5 هزار تا 10 هزار آگهی غذاهای مختلف را در طول سال می بینند که بیشتر این آگهی ها مربوط به غذاهای بی فایده و غذاهای فوری هستند."

این محققان با انجام دو تحقیق جدید، تاثیرات منفی رسانه ها بر روی خواب و عادات غذایی کودکان را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج تحقیق نخست نشان داد که تماشای آگهی های تلویزیونی ویژه غذاهای فوری و غلات شیرین، میل کودکان را برای خوردن غذاهای چرب و غنی از کربوهیدرات افزایش می دهد.

در تحقیق دوم، محققان تاثیرات زمان تماشا و محتوای رسانه را بر روی خواب کودکان در سنین پیش از دبستان بررسی کردند.

این نتایج نشان داد کودکانی که در طول روز در معرض محتواهای خشن برنامه های تلویزیونی و بازیهای ویدیویی قرار می گیرند در طول شب مشکلاتی جدی با خواب دارند که از جمله آنها می توان به کابوس، شبگردی و خواب آلودگی در طول روز اشاره کرد.

این دانشمندان دریافتند کودکانی که در اتاق خود تلویزیون دارند بیش از سایر کودکان از مشکلات خواب رنج می برند.

براساس گزارش "وب ام. دی"، در حقیقت این کودکان به طور متوسط شبها 15 دقیقه تلویزیون بیشتری نسبت به سایر کودکان تماشا می کنند و در طول روز مدت زمان تماشای محتواهای خشن در مورد آنها به طور متوسط 12 دقیقه بیشتر است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed