تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سازمان صداوسیما

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 9 تیرماه 1390  

 

صداوسیما پنج شبکه‌ی تلویزیونی جدید راه‌اندازی می‌کند

 
 

رییس سازمان صداوسیما که برای شرکت در مراسم راه‌اندازی رادیونمایش پس از مدت‌ها در جمع خبرنگاران حاضر می‌شد، به پرسش‌هایی درباره‌ی پخش برنامه مرد سه زنه از تلویزیون، ممنوعیت پخش سریال‌های تلخ در سیما و به روی آنتن بردن سریالی مانند «ستایش» و همچنین نقد مسائل سیاسی و اجتماعی در سریال طنز «ساختمان پزشکان» پاسخ گفت. 

 
 

خبرگزاری ایسنا - رییس سازمان صداوسیما که برای شرکت در مراسم راه‌اندازی رادیونمایش پس از مدت‌ها در جمع خبرنگاران حاضر می‌شد، به پرسش‌هایی درباره‌ی پخش برنامه مرد سه زنه از تلویزیون، ممنوعیت پخش سریال‌های تلخ در سیما و به روی آنتن بردن سریالی مانند «ستایش» و همچنین نقد مسائل سیاسی و اجتماعی در سریال طنز «ساختمان پزشکان» پاسخ گفت.

سید عزت‌الله ضرغامی درباره‌ی حضور مرد سه زنه در یکی از برنامه‌های تلویزیون، با بیان این که این برنامه را دیده است، از پخش آن انتقاد کرد.

انتقاد به پخش برنامه مرد سه زنه

رییس سازمان صداوسیما که در حاشیه‌ی افتتاح رادیونمایش با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی پخش سخنان مرد سه زنه در سیما، گفت: نظر شخصی من درباره‌ی آوردن چنین شخصی به استودیو و بیان چنین صحبت‌هایی، منفی است.

وی ادامه داد:‌ به همین دلیل هم در برنامه‌ی «صرفا جهت اطلاع» این مساله نقد شد؛ ما در مورد هر دستگاهی سعی می‌کنیم آسیب‌ها را نشان دهیم.

رییس سازمان صدا و سیما در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا به برنامه‌ای که چند همسری را ترویج کرده بود تذکر داده شده؟ گفت: خود این برنامه بعد از پخش متوجه شد.

ضرغامی در بیان سیاست‌های صدا و سیما درباره‌ی این مساله، افزود: یکشنبه شب در برنامه‌ی «استوار» که تا نیمه شب هم به طول انجامید، یک بحث کارشناسی بسیار خوب با حضور کارشناسان دانشگاهی و حوزوی در مورد همین مساله چند همسری داشتیم؛ جوانانی هم در داخل استودیو بودند و سوالاتشان را مطرح ‌کردند.

وی ادامه داد: به نظر من یکی از برنامه‌های خوبی که می‌تواند خیلی از سوالات را جواب دهد، همین برنامه است و حمایت و نگرش ما، حمایت از این دست برنامه‌هاست که در مورد دستورات اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه در جایی که به خانم‌ها مربوط می‌شود، بحث عالمانه، کارشناسی و درست مطرح کند.

رییس رسانه ملی همچنین با اشاره به برنامه‌ای که مرد سه زنه را دعوت کرده بود، خاطرنشان کرد:‌ آن برنامه که به نظر من برنامه‌ای فانتزی بود، نمی‌توانست دستاوردی داشته باشد. دوستان ما بنا بر یک تحلیل این برنامه را پخش کردند اما بعد از این که پخش شد تذکر هم داده شد و خودشان هم فهمیدند که این برنامه‌ها نمی‌تواند مفید باشد.

راه‌اندازی 5 شبکه تخصصی دیگر

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره‌ی این که تا پایان امسال چند شبکه به تلویزیون اضافه می‌شود؟ گفت: تکثر شبکه‌های تخصصی جزو برنامه‌های ماست؛ بنابراین در سیما راه‌اندازی پنج شبکه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم: شبکه تولیدات مراکز استانی یا شبکه «شما»‌، شبکه فیلم و سریال‌، شبکه ورزش‌، شبکه کودک و نوجوان‌، شبکه معرفی کالا و خدمات که البته سعی می‌کنیم نام مناسبی برایش انتخاب کنیم. راه‌اندازی این پنج شبکه جزو اولویت‌های ماست؛ طراحی و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این شبکه‌ها انجام شده و کارهای مقدماتی‌اش در حال انجام است.

رییس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: زمانی که زمینه‌های فنی این شبکه‌ها که کار سختی است و به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد، فراهم شود، این شبکه‌ها به مرور راه‌اندازی می‌شوند.

برنامه‌ای از تیغ انتقاد من جان سالم به در نمی‌برد

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که به چه بخشی از صدا و سیما نگاه نقد و طنزآمیز دارد؟ اظهار کرد:‌ من وقتی برنامه‌های سیما را می‌بینم، به همه‌ی آنها انتقاد دارم؛ یعنی برنامه‌ای نیست که از تیغ انتقاد من جان سالم به در ببرد؛ چون سیاست‌هایی را اعلام و شرایطی را فراهم می‌کنیم، اما وقتی برنامه‌ای پخش می‌شود، می‌بینیم مبتنی بر آن نگاه سازمانی نیست؛ بنابراین نگاه منتقادانه ما دائما درباره‌ی همه برنامه‌های سازمان است.

ضرغامی افزود: اما آن چه من حساسیت بیشتری دارم، چهار اصل مربوط به سفارشات مقام معظم رهبری برای دوره فعلی سازمان صدا و سیماست؛ یعنی برنامه‌ای که در عین حال که می‌خواهد اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی کند، امید را در مردم ایجاد کند؛‌ و اینگونه نباشد که مردم بعد از دیدن آن برنامه ناامید شوند‌، اعتمادشان به نظام و سیستم اجرایی کشور کم شود و یا آگاهی‌های از جنس آگاهی‌های نادرست به آنها القا شود‌، یا بعد از دیدن آن برنامه اخلاقیات پس‌روی کند یا در حوزه دینی شبهه‌زایی شود.

وی تاکید کرد: در این چهار اصل حساسیت من بیشتر است و اگر برنامه‌ای با آنها در تعارض باشد برای اصلاحش تذکر جدی می‌دهیم؛ این چهار شاخصه حوزه بسیار گسترده‌ای را فراهم کرده که با جهت‌گیری همکاران باعث شده از ابتدای تعیین این شاخص، کارآمدی برنامه‌های ما خیلی بیشتر شده است.

رییس رسانه ملی ادامه داد: با برنامه ریزی که انجام گرفته، سمت و سوی بسیاری از تولیدات به این سمت رفته و من فکر می‌کنم با سیستم‌های ارزیابی که داریم، جهت‌گیری و ارزیابی بهتری روی این چهار اصل فراهم کنیم که بعد از اتمام یک دوره مشخص بسیاری از آنها روی آنتن مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: ما روی این چهار اصل حساس هستیم؛ مثلا اگر برنامه‌ای امید را از بین ببرد‌ یا وقت آنتن را پر کند اما آگاهی بخش نباشد یا اخلاق را رعایت نکند؛ مورد تایید ما نیست. منظور از اخلاق هم این نیست که در یک برنامه چند حرف خودمانی زده شود؛ حوزه‌ی اخلاق بسیار گسترده است؛ مثلا اگر یک مسؤول بلندپایه در یک برنامه حرف‌هایی بزند که جامعه را به سمت ناامیدی ببرد، این برنامه پخش نمی‌شود بلکه سعی می‌کنیم جهت گیری‌مان طوری باشد که امید در مردم زنده شود. خوشبختانه با تاکید مقام معظم رهبری این مساله برکت خوبی برای سازمان شد تا ما بتوانیم با جدیت بیشتر این چهار اصل را پیش بریم.

سرانجام تلخ «مختار» پیام دارد

رییس سازمان صدا و سیما سپس در این زمینه عنوان کرد: اگر این طور بخواهیم حساب کنیم، قسمت‌های آخر «مختارنامه» هم فوق‌العاده درد و افسوس تاریخی دارد؛ اینکه چطور یک سپاه و حکومت انقلابی که اگر دوام پیدا می‌کرد‌، وضعیت تاریخ را عوض می‌کرد، به خاطر اختلافات و تفرقه‌ها نابود شد. سرانجام مختار بسیار تلخ و از جهتی ناراحت‌کننده است، اما پیام و درس سازنده‌ای دارد؛ امروز برای جامعه برخی مشکلات را بین گروه‌های سیاسی‌، مسؤولان اجرایی و مدیران می‌بینیم؛ این تلخی خیلی بیشتر از تلخی نمایشی است که با خودش پیام دارد.

ضرغامی تاکید کرد:‌ این‌ها را ما تلخ نمی دانیم؛ ضمنا مطلبی که معاون سیما مطرح کرده‌اند رویکرد جدید سیما به این مطلب است که توجه بیشتری به آن شود.

حمایت از برنامه‌های متعهد در مقابل کم‌طاقتی‌ها

رییس سازمان صدا و سیما در بخش پایانی سخنانش درباره سریال «ساختمان پزشکان» و تکه‌های سیاسی این سریال، گفت:‌ من فکر می‌کنم باید با مردم حرف بزنیم. بسیاری از معضلات ما در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی‌ و اخلاقی‌ می‌تواند در کارهای نمایشی مورد نقد قرار گیرد و اگر با رویکرد متعهدانه و سالم و در چارچوب به آنها پرداخته شود، مورد حمایت و تائید است و من از این مجموعه‌ها در مقابل کم‌طاقتی‌ها با قدرت حمایت می‌کنم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed