تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دولت الکترونیکی

تاریخ ارسال: جمعه، 20 خردادماه 1390  

 

توسعه دولت الکترونیک در امارات با تاکید بر رسانه‌های اجتماعی

 
 

امارات اقدام به بهبود پورتال خدمات دولت الکترونیک در این کشور کرده است.  

 
 

وب‌سایت طیف - دولت امارات اقدام به بهبود پورتال خدمات دولت الکترونیک در این کشور کرده است. مدیرکل دولت الکترونیک امارات در این خصوص گفت: هدف از راه اندازی و بهبود این پورتال، فراهم سازی بهتر خدمات آنلاین برای مردم امارات، اطلاع رسانی از روندهای موجود در دولت، سیاست ها، قوانین و نهایتا شفاف سازی است. وی افزود با توجه به این که تغییراتی در این پورتال صورت گرفته است هدف اصلی ما بهبود کیفیت ارائه خدمات دولت الکترونیک به بخش های مختلف کاربران است.

دولت الکترونیک یکی از بخش های مهم و اساسی استراتژی های بخش ارتباطات دولت امارات بین سال ها 2011-2013 است که به عنوان پایه ای برای چشم انداز کلان این کشور در سال 2021 در نظر گفته شده است. تاکید این چشم انداز برسوق دادن امارات متحده به سوی جامعه و اقتصادی دانش محور است که موجب بهبود در شاخصه های مهمی مانند بهره وری، خلاقیت، پاسخگویی و پایداری خواهد شد. در این راستا، چشم انداز خاصی نیز برای دولت الکترونیک در نظر گرفته شده که درآن بر مطرح شدن دولت الکترونیک امارات به عنوان یک دولت الکترونیک پیشرو در منطقه برای اتصال شهروندان به خدمات دولتی و ایجاد زیرساخت هایی برای تسهیل تعاملات بین نهادهای دولتی ،بخش خصوصی و شهروندان تاکید شده است.

سابقه استراتژی های دولت الکترونیک در امارات به سال 2000 باز می گردد. اولین سرویس در این خصوص نیز در سال 2001 با عنوان eDirham جایگزین روش های سنتی جمع آوری مالیات گردید. بعد از آن پورتال اولیه ارائه خدمات دولت الکترونیک ایجاد شد که امکان ارائه سرویس های مختلف الکترونیک را برای کاربران فراهم می نمود.

اما پورتالی بهبود یافته ای که از آن صحبت شد، در ماه می سال جاری راه اندازی شده و بهبودهای مختلفی با استفاده از جدیدترین استانداردهای راه اندازی وبسایت ها در خصوص طرح، محتواها، و دسترسی این سایت صورت گرفته است. از این پورتال می توان به عنوان نقطه مشترک ورود و اتصال به کلیه خدمات دولت الکترونیک نام برد.

این پورتال شامل چهار زیر پورتال است:

eService: خدمات مختلف الکترونیک برای گروه های مختلف کاربران اعم از خانگی، تجاری و توریستها است.علاوه بر آن خدمات پردازش ابری در این بخش از پورتال به سایر نهادهای دولتی ارائه می شود.

mService: خدمات بسیار مناسبی برروی این پورتال وجود دارد که برروی موبایل قابل دسترس هستند. با توجه به ضریب نفوذ بالای موبایل در امارات، هدف از ایجاد این بخش دسترسی بهتر مردم به خدمات از طریق تلفن همراه بیان شده است.

eParticipation: یکی از بخش های اصلی که در پورتال جدید در نظر گرفته شده است امکان استفاده از کانال های ارتباطی متنوع است. در پورتال پلت فرم های مختلف برای ایجاد بلاگ ها، فروم ها، رای گیری ها و دسترسی از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، یوتیوب وجود دارد تا بتواند ایجاد تعامل فعال افراد با بخش دولتی را از طریق ابزارهای مورد علاقه افراد ترغیب کند.

با گسترش و استقبال کاربران از شبکه ها و رسانه های اجتماعی اقدام دولت امارات برای استفاده از این کانال در ترغیب کاربران به استفاده از خدمات دولت الکترونیک جالت توجه است.

Open Data: دسترسی آزاد به داده ها در بسیاری از کشورها مانند انگلستان، کانادا، امریکا، استرالیا به انجام رسیده است. این کاربرد امکان این را فراهم می کند که داده ها و اطلاعات خاصی برای استفاده عموم قابل دسترس باشد، بدون اینکه قوانین کپی رایت شامل آن شود. اطلاعاتی که به این طریق در دسترس عموم قرار می گیرد شامل اطلاعات اقتصادی، آمار و ارقام مربوط به جمعیت و ترافیک و... است. این امر میتواند به دانشجویان، اقتصاد دانان، پژوهشگران و..کمک کند. هدف از این کار بالابردن سطح آگاهی عمومی در جامعه، در خصوص شاخص ها و آمارهای دولت است که اثرگذاری آن برروی تسریع حرکت امارت به سوی جامعه دانش محور است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وزارت ارتباطات امارات در خصوص آمادگی الکترونیک، امارات به عنوان یکی از کشورهای پیشرو عربی در خصوص دولت الکترنیک محسوب شده و رتبه 49 را در بین کشورهای جهان در خصوص بلوغ و توسعه دولت الکترونیک دارد. شاید این مسئله به رتبه خوب این کشور در خصوص زیرساخت های ارتباطی نیز نامرتبط نباشد که در سال 2010 رتبه 25 از جنبه را در دنیا به خود اختصاص داده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed