تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 22 اردیبهشتماه 1390  

 

شرکت مایکروسافت، اسکایپ را خرید

 
 

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که شرکت ارتباطات تلفنی اینترنتی اسکایپ را 8.5 میلیارد دلار خریداری کرده است. خریدی که در عین استراتژیک و با اهمیت بودن، به علت رقم اعلام شده تفسیرش دشوار است. 

 
 

همکاران سیستم - شرکت مایکروسافت اعلام کرد که شرکت ارتباطات تلفنی اینترنتی اسکایپ را 8.5 میلیارد دلار خریداری کرده است. خریدی که در عین استراتژیک و با اهمیت بودن، به علت رقم اعلام شده تفسیرش دشوار است.

تریپ چودهری، محقق موسسه بین‌المللی اکیتی درباره این قرارداد گفته است که از لحاظ استراتژیک خریدی بسیار مناسب است، اما برخی از سیاست‌گذاران شرکت و سرمایه‌گذاران روی خوشی به این خرید نشان ندادند.

اسکایپ در حال حاضر نرم افزار رایگانی است که بیشترین دانلود را توسط کاربران تلفن‌های اپل و تلفن‌های همراه هوشمند تحت سیستم عامل آندروید گوگل دارد. از نظر مایکروسافت همین دو مورد برای خرید اسکایپ کفایت می‌کند. همچنین شرکت بالمر با وجود سرویس‌هایی مثل فیس تایم اپل و گوگل تاک در ورود به این بخش تأخیر هم دارد.

مایکروسافت در سال 2010 ، حدود 170 میلیون کاربر آنلاین را در ماه پشتیبانی می‌کرد که چیزی معادل 207 میلیارد دقیقه ارتباط صوتی و تصویری برآورد شده است. اما با وجود این آمار عالی به اسکایپ برای کنسول بازی ایکس‌باکس و تلفن‌های تحت سیستم عامل ویندوز فون و برخی از نرم افزار های ویندوز احتیاج دارد.

بالمر همچنین خاطر نشان ساخت که عنوان تجاری اسکایپ را حفظ خواهد کرد. مایکروسافت پیش از این نیز با جداسازی شبکه لوکزامبورگ از مجموعه ی شرکت، استقلال آن را حفظ کرد. اما تونی بیت مدیر این شبکه که پارسال از مجموعه سیسکو بیرون آمد، تحت نظارت مستقیم بالمر قرار دارد.

این حفظ استقلال برای جلوگیری از شکست‌های سریالی مایکروسافت در حوزه خرید مجموعه های دیگر است. مایکروسافت 4 سال پیش با رقمی معادل 6 میلیارد دلار شرکت تبلیغاتی آکانتیو را خریداری کرد، اما شکست خورد.

امسین تایر تحلیگر وال استریت می گوید: از لحاظ مالی رقم این قرار داد 10 برابر ارزش واقعی است و بسیار گران محسوب می‌شود.

اسکایپ برای ورود به بورس آماده می‌شود و همین امر رقم پیشنهادی مایکروسافت رارقم زد. شرکتی که سال گذشته 860 میلیون دلار ارزش‌گذاری می‌شد، با 20 درصد رشد، از ضرر 6.9 میلیون دلاری جلوگیری کرد.

گروه اسکایپ یادآور شده است: در انتظار چنین روزی بودیم که حضوری قدرتمند در سطح جهان داشته باشیم، تعداد کاربرانمان افزایش چشمگیری داشته است و سیستم‌های ارتباطی و پولی دیگر در مقایسه با شرکت ما هنوز بسیار ضعیفند.

رشد اسکایپ همچنان ادامه دارد و این شرکت می‌کوشد تا خدمات پشتیبانی‌اش را به‌ویژه در حوزه تبلیغات ویدئویی بهبود بخشد. مایکروسافت روی سود این بخش از همان سال اول همکاری بسیار خوشبین است.

ماترن محقق پارتتنر معتقد است که اسکایپ به کمک خدمات اینترنتی مایکروسافت به‌ویژه موتور جستجوی بینگ شبکه اجتماعی ارزشمندی را تأسیس خواهد کرد. اسکایپ برای مایکروسافت درک بهتری از شبکه‌های اجتماعی به وجود خواهد آورد و این امر به بهبود وضعیت بینگ هم کمک شایانی می‌کند و پتانسیل افزایش استفاده از آن را نیز خواهد داشت.

اسکایپ در سال 2003 تأسیس شد و تحت کنترل موسسات پارتنر، هوروویتز و اداره سرمایه گذاری و درآمد کانادا درآمد. شبکه خرید اینترنتی ای‌بای این شرکت را سال 2005 خرید، اما در نوامبر سال 2009 با حفظ 30 درصد از سهمش از شرکت کنار کشید. اسکایپ هم در عرض چند سال موفق شد استقلالش را به طور کامل بدست آورد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed