تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 16 اردیبهشتماه 1390  

 

پیشنهاد چهار میلیارد دلاری فیس‌بوک برای خرید اسکایپ

 
 

، در تلاش‌اند تا سرویس آنلاین اسکایپ را خریداری کنند. اسکایپ سرویس گفتگو و ویدئوکنفرانس آنلاینی است که حالا چند میلیارد دلار ارزش اقتصادی دارد. 

 
 

دویچوله، احسان نوروزی - کمپانی‌های گوگل و فیس‌بوک که رقابتی حساس در تسخیر ترافیک بیشتر در وب دارند، در تلاش‌اند تا سرویس آنلاین اسکایپ را خریداری کنند. اسکایپ سرویس گفتگو و ویدئوکنفرانس آنلاینی است که حالا چند میلیارد دلار ارزش اقتصادی دارد.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل فیس‌بوک، مذاکرات مقدماتی با مقامات کمپانی اسکایپ برای خرید این کمپانی و سرویس محبوب گفتگوی آنلاین و ویدئوکنفرانس را آغاز کرده است. فیس‌بوک قصد دارد بهایی بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار برای خرید اسکایپ بپردازد.

دو منبع مستقل، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز این خبر را تایید کرده‌اند و گفته‌اند که به موازات این مذاکرات، گوگل هم قصد دارد پیشنهادات خود را برای خرید یا انجام پروژه‌های مشترک (Joint Venture) ارائه کند. کمپانی اسکایپ هنوز حاضر به پاسخ‌گویی نشده و اعلام کرده است که به شایعات منتشر شده در خبرگزاری‌ها توجهی نشان نمی‌دهد.

آن‌طور که یکی از منابع رویترز می‌گوید گوگل، جدی‌ترین رقیب فیس‌بوک نیز چندی پیش مذاکرات مقدماتی برای خرید اسکایپ یا انجام پروژه‌های مشترک با این کمپانی را آغاز کرده است، اما تحلیلگران حوزه فناوری اطلاعات می‌گویند احتمال انجام چنین معامله‌ای میان فیس‌بوک و اسکایپ، بسیار بیشتر است و گوگل که اخیرا سرویس نسبتا مشابه Google Voice را راه‌اندازی کرده، در این میان شانس زیادی ندارد.

اسکایپ و فیس‌بوک پیش از این همکاری‌هایی در زمینه‌های مختلف انجام داده‌اند. اکتبر سال ۲۰۱۰ هنگامی که اسکایپ نسخه 5.0 نر‌م‌افزار خود را برای سیستم‌عامل ویندوز ارائه کرد، بخشی به آن اضافه شده بود که کاربران با استفاده از آن می‌توانستند با دوستان فیس‌بوکی خود چت کنند، یا با آنها تماس صوتی برقرار کنند.

فیس‌بوک در آستانه تحولی بزرگ

اتحاد با اسکایپ و اضافه کردن سرویس‌ چت صوتی و تصویری به قابلیت‌های فیس‌بوک، می‌تواند این شبکه‌ اجتماعی را دگرگون کند. اضافه کردن این خدمات، از موضوعاتی است که از مدت‌ها پیش رسانه‌ها به گمانه‌زنی درباره آن پرداخته‌اند و انجام آن بسیار محتمل به نظر می‌رسد، اگرچه مذاکرات هنوز در مرحله مقدماتی است.

خرید اسکایپ هم به تعداد کاربران فیس‌بوک خواهد افزود، هم بر ارزش سهام آن که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ در بازارهای بورس ارائه ‌شود خواهد افزود. گذشته از این، اسکایپ می‌تواند سهم بیشتری از ترافیک وب را در اختیار فیس‌بوک قرار ‌دهد که افزایش درآمدهای این کمپانی پیامد طبیعی آن خواهد بود. این تغییرات فقط محدود به فیس‌بوک باقی نخواهد ماند و اضافه شدن امکانات اسکایپ به فیس‌بوک، دنیای شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین را هم دگرگون خواهد کرد.

حالا بسیاری از کاربران فیس‌بوک از موبایل‌های هوشمند و تبلت‌های دوربین‌دار استفاده می‌کنند و در آینده استفاده از این ابزارها افزایش چشمگیری خواهد یافت، همین امر نیاز به راه‌اندازی چنین سرویسی برای فیس‌بوک را تبدیل به نیازی مبرم و حیاتی می‌کند.

اسکایپ که سرویس‌های خود را به ۲۷ زبان ارائه می‌کند، نزدیک به ۷۰۰ میلیون کاربر ثبت شده در سراسر جهان دارد و بر اساس آخرین آمار، هر ماه تقریبا ۱۲۵ میلیون نفر از سرویس‌های آن استفاده می‌کنند. اما ۸/۱ میلیون نفر از کاربران اسکایپ برای استفاده از این سرویس پول هم می‌پردازند و اکثریت کاربران، فقط از خدمات رایگان آن که شامل برقراری تماس‌‌های متنی، صوتی و تصویری میان دو کامپیوتر یا دستگاه متصل به اینترنت است استفاده می‌کنند. برای برقراری تماس از طریق اسکایپ با تلفن‌های ثابت یا تلفن همراه، کاربران باید هزینه‌ای بپردازند که نسبت به هزینه متعارف برقراری تماس بسیار ارزان‌تر است.

این کمپانی مستقر در کشور کوچک لوگزامبورگ در اروپا، در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و کمپانی Ebay در سال ۲۰۰۵ آن را به بهای ۳/۱ میلیارد دلار خرید و ۴ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ دو سوم سهام آن را به گروه سرمایه‌گذاری Silver Lake در کانادا واگذار کرد. بخش عمده‌ای از تیم طراحی و توسعه اسکایپ، در زادگاه آن یعنی در تالین، پایتخت کشور استونی مستقرند.

تونی بیتس، از مدیران ارشد سابق کمپانی سیسکو، تولیدکننده مشهورترین مسیریاب‌های اینترنتی (Routers) و تجهیزات شبکه در جهان، حالا مدیر اجرایی اسکایپ است؛ کمپانی‌ای که غول‌های جهان تکنولوژی از جمله گوگل، اپل و فیس‌بوک، آرزوی خرید آن را در سر دارند.

ورود شبکه‌های اجتماعی به بازار بورس

فیس‌بوک قصد دارد به زودی با ارائه سهام خود، وارد معادلات بازار بورس شود، بازاری که تا چندی پیش حضور شبکه‌های اجتماعی در آن چندان متعارف به نظر نمی‌رسید. هفته گذشته، رن‌رن، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی چین که به تازگی وارد بازار بورس شده است، در نخستین روز معاملات بورس با افزایش ارزش ۵۷ درصدی سهام خود، بسیاری از رقبای دیگر را وسوسه کرده است که زودتر به این بازار رقابتی بپیوندند.

شبکه اجتماعی LinkedIn هم قرار است در هفته آینده سهام خود را در بازار بورس نیویورک عرضه کند و فیس‌بوک هم نیمه دوم سال ۲۰۱۱ وارد بازار بورس خواهد شد. به عقیده برخی از تحلیلگران، صبر طولانی‌مدت اسکایپ برای ورود به بازار بورس، نشان‌دهنده اشتیاق این کمپانی به پیدا کردن یک مشتری دست‌ودل‌باز است که بهای بیشتری برای خرید این کمپانی بپردازد. شواهد نشان می‌دهد که فیس‌بوک برنده رقابت بر سر خرید اسکایپ خواهد بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed