تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جوایز مطبوعاتی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 اردیبهشتماه 1390  

 

پولیتزر؛ برندگان اسکار روزنامه‌نگاری در سال ۲۰۱۱

 
 

در مراسمی که عصر ۲۹ فروردین، ۱۸ آوریل در نیویورک برگزار شد، برندگان جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۱ معرفی شدند. نیویورک‌تایمز و لس‌آنجلس‌‌تایمز، هرکدام دو جایزه پولیتزر ۲۰۱۱ را از آن خود کردند. 

 
 

دویچوله - در مراسمی که عصر ۲۹ فروردین، ۱۸ آوریل در نیویورک برگزار شد، برندگان جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۱ معرفی شدند. نیویورک‌تایمز و لس‌آنجلس‌‌تایمز، هرکدام دو جایزه پولیتزر ۲۰۱۱ را از آن خود کردند.

جایزه پولیتزر از ۹۴ سال پیش تا کنون، هر سال به برترین روزنامه‌نگاران، نویسندگان و هنرمندان جهان اعطا می‌شود. پولیتزر ۱۴ کتگوری مختلف دارد که از جمله آنها می‌توان به گزارشگری کاوشگرانه، تفسیر، نقد، عکاسی خبری و عکاسی مستند، کاریکاتور، گزارشگری بین‌المللی، درام، بیوگرافی، تاریخ، شعر و موسیقی اشاره کرد.

کلیفورد لوی و الن بری از نیویورک‌تایمز، به خاطر پوشش چالش‌های سیستم قضایی روسیه، برنده پولیتزر گزارشگری بین‌المللی شدند و دیوید لئونهارت، دیگر همکار آنها هم برنده پولیتزر تفسیر (Commentary) شد. باربارا دیویدسون از لس‌آنجلس تایمز، پولیتزر عکاسی خبری را از آن خود کرد و گزارش این روزنامه درباره فساد اداری در شهر کوچک بل در کالیفرنیا هم به عنوان گزارش برتر در بخش خدمات عمومی برگزیده شد.

سه عکاس روزنامه واشنگتن‌پست هم به خاطر پوشش زلزله هاییتی، به‌عنوان برندگان پولیتزر عکاسی خبری انتخاب شدند، و جنیفر ایگان، به خاطر نگارش رمان «بازدید از جوخه آدم‌کش‌ها» برنده پولیتزر کتاب تخیلی (Fiction) شد. کتاب این نویسنده ۴۸ ساله درباره حکایت رشد و پیری و هویت مدرن در عصر دیجیتال است.

سباستین اسمی از روزنامه بوستون گلوب هم برنده پولیتزر نقد ۲۰۱۱ شد و ران چرناو، نویسنده زندگی‌نامه جرج واشنگتن، اولین رئیس‌جمهور آمریکا، به عنوان برنده پولیتزر بیوگرافی برگزیده شد.

اهمیت جایزه پولیتزر در دنیای ژورنالیسم به اندازه‌ای است که بسیاری آن را «اسکار روزنامه‌نگاری» می‌خوانند. نام برندگان این جایزه که به خاطر یادبود جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌‌تبار و سرشناس آمریکایی، این نام بر آن نهاده شده، آوریل هر سال در دانشگاه کلمبیا رسما اعلام می‌شود. به هر برنده پولیتزر، ۱۰ هزار دلار وجه نقد نیز اهدا می‌شود.

پولیتزر، جهان دیجیتال و تغییر استانداردها

گسترش امکانات نوین ارتباطی و پررنگ‌تر شدن نقش خرده‌رسانه‌ها، پولیتزر را برای نخستین بار در تاریخ ۹۴ ساله‌اش، وادار به ایجاد تغییراتی در استانداردها و قوانین رقابتی کرده است. بر اساس تغییرات جدید، همه فرمت‌هایی که سازمان‌های خبری برای افزایش کیفیت محتوای تولیدی و روایت گزارش‌های خود از آن بهره می‌گیرند، در این رقابت جهانی شرکت داده خواهد شد؛ از جمله تولیدات چندرسانه‌ای (مالتی‌میدیا) و محتوای تولید شده با ابزارهای تعاملی و گزارش‌های تلفیقی که از فرمت‌های مختلف برای ارائه بهره می‌گیرند. این تغییرات شامل دو کتگوری مرتبط با عکاسی نمی‌شود و در آن دو بخش، هم‌چنان فقط هیات داوران تصاویر منتخب را بررسی خواهد کرد.

به این ترتیب، رسانه‌هایی که فقط در دنیای مجازی حضور دارند هم، مشروط به این‌که دست‌کم هر هفته محتوای خود را به‌روز رسانی کنند، مجاز به رقابت برای کسب جوایز مهم پولیتزر خواهند بود، اما هم‌چنان به‌رغم توصیه برخی از کارشناسان برجسته رسانه و ارتباطات، به بلاگرها جایزه‌ای اعطا نمی‌شود.

پروپابلیکا (ProPublica) که بک وب‌سایت خبری آنلاین است، برای اولین بار در تاریخ پولیتزر، برنده جایزه گزارشگری ملی شد، آن هم برای گزارشی درباره بحران اقتصادی که هرگز در هیچ نشریه چاپی منتشر نشده و تنها در جهان دیجیتال قابل رویت است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed