تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 اردیبهشتماه 1390  

 

فیس‌بوکی‌ها میزبان اوباما شدند

 
 

باراک اوباما و مارک زوکربرگ به عنوان دو فرد نخبه یکی در وادی سیاست و دیگری در عرصه فناوری اطلاعات، برای نخستین بار روبه‌روی هم قرار گرفتند تا درباره موضوعاتی چون اقتصاد و مهاجرت و غیره گفت‌وگو کنند. 

 
 

روزنامه فناوران اطلاعات، نسترن صائبی - باراک اوباما و مارک زوکربرگ به عنوان دو فرد نخبه یکی در وادی سیاست و دیگری در عرصه فناوری اطلاعات، برای نخستین بار روبه‌روی هم قرار گرفتند تا درباره موضوعاتی چون اقتصاد و مهاجرت و غیره گفت‌وگو کنند.
زوکربرگ برای اولین بار بدون سویی‌شرت همیشگی‌اش در انظار مردم حاضر شد و در ساعت اولیه این نشست، این دو مرد در حالی که هر دو پیراهن سفید و کراوات به تن داشتند، در دفتر فیس‌بوک در پالو آلتو به پرسش کارمندان فیس‌بوک پاسخ دادند و تصمیم گرفتند که دفعه بعد در سال 2012 در کاخ سفید یکدیگر را ملاقات کنند. این نشست به صورت زنده و مجازی نیز در فیس‌بوک منتشر شد.

زوکربرگ در این نشست گفت: همه مردم سرتاسر جهان از فیس‌بوک برای به‌اشتراک‌گذاری مسایل روزمره‌شان، از خانواده گرفته تا کودک‌شان و همچنین مسایل سیاسی استفاده می‌کنند. وی افزود: به جرات می‌توان گفت که مردم در طول تاریخ تاکنون چنین ابزاری را برای رساندن صدای‌شان نداشته‌اند و آزادی بیان را با این وسعت تجربه نکرده بودند.

باراک اوباما نیز با تایید این موضوع، فیس‌بوک را فرصتی برای جوانان جهان با جمعیتی تقریبا معادل 600 میلیون نفر نامید که می‌توانند با استفاده از آن حجم وسیعی از اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مسایل روز دنیای فناوری اطلاعات

در طول این نشست، اوباما سعی کرد با پاسخگویی به سوالاتی که مسایل روز به شمار می‌روند نقش مهمی ایفا کند. یکی از مسایلی که در این نشست مطرح شد این بود که سیلیکون‌ولی مدت‌هاست برای تغییر قوانین مهاجرتی تلاش می‌کند؛ آن هم در زمانی که صنعت فناوری اطلاعات نیاز شدیدی به جذب دانشمندان و مهندسان نخبه در این حوزه دارد.

اوباما در این باره گفت: افراد بسیاری هستند که می‌خواهند به اینجا (سیلیکون‌ولی) بیایند تا کسب‌وکاری راه بیندازند و مدارک تحصیلی بالایی چون دکترا در رشته ریاضی و کامپیوتر نیز دارند. چرا از آنها نخواهیم که همین جا بمانند؟ چرا باید بگذاریم آنها به کشورهای دیگری بروند؟

حضار با شنیدن این صحبت‌ها کف زدند و آن را تحسین کردند و اوباما در ادامه گفت: ما نیاز به “اندی گروو”های (اندی گروو، بنیانگذار بزرگ‌ترین سازنده تراشه جهان یعنی اینتل است که از مجارستان به آمریکا مهاجرت کرده بود) بیشتری داریم و دوست نداریم که آنها شرکت اینتل را در کشورهای دیگری چون چین یا فرانسه تاسیس کنند. ما می‌خواهیم که آنها کسب‌وکارشان را از اینجا شروع کنند.

اوباما با برشمردن مزایای دنیای امروز در زمینه آموزش گفت: بازی‌ و سرگرمی‌های امروزی همگی ریاضی و علوم به ما می‌آموزند و این بزرگ‌ترین میراثی است که من نوعی به عنوان رییس جمهور آمریکا می‌توانم داشته باشم.

وی همچنین گفت که دوست دارد مردم را درست مثل زمانی که انسان برای اولین بار پایش را روی ماه گذاشت، شگفت‌زده کند و افزود: همیشه داستان‌های بسیاری درباره اینکه در کشورمان نمی‌توانیم مهندسان مجرب بیابیم شنیده‌ام و باید بگویم که دلیل آن، بی‌توجهی به ریاضیات و علوم پایه است. قصد داریم که علوم را به سادگی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی عنوان کرد: از مردم می‌خواهم که نسبت به دستاورد بزرگ بعدی که در زمینه انرژی و اینترنت اتفاق می‌افتد، همان حس و حال و هیجان را داشته باشند که در زمان شنیدن خبر اولین قدم‌های انسان روی در ماه داشتند. اوباما گفت که کاهش اتکای کشور به نفت یکی دیگر از معیارهایی است که باید روی آن متمرکز شویم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در زمینه دستیابی به انرژی‌ پاک در حال حاضر امری ضروری به شمار می‌آید که در این زمینه برنامه‌های بلند مدتی در نظر داریم و از همین رو قصد سرمایه‌گذاری روی انرژی خورشیدی و باد داریم.

زوکربرگ هم باید مالیات بیشتری بپردازد

بعد از این صحبت‌ها، اوباما درخواست خود برای پایان دادن به کاهش میزان مالیات ثروتمندان را تکرار کرد و گفت: بر این اساس، میلیونرهایی چون من و زوکربرگ مالیات بیشتری پرداخت خواهیم کرد. در این بین زوکربرگ میان حرف اوباما پرید و گفت: از این بابت خیلی هم خوشحالم!

اگرچه براساس آخرین ارزیابی‌ها، زوکربرگ دیگر میلیونر به شمار نمی‌رود و ارزش شرکتش در حال حاضر به 60 میلیارد دلار رسیده است.

تاریخ دوباره تکرار خواهد شد

گفته‌های آخر اوباما خطاب به جوانانی بود که در سال 2008 برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به وی کمک کردند. وی گفت که می‌دانیم برخی از این افراد هم‌اکنون بسیار ناامید شده‌اند و کارها آنقدر که باید با سرعت پیش نرفته است و به نظر می‌رسد که در این چند سال فقط دعوا و منازعه وجود داشته و کاری از پیش برده نشده است.

وی افزود: به یاد داشته باشید که ما سختی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم و اگر کمک شما نباشد، تغییراتی که منتظرش بودیم اتفاق نمی‌افتد.

به نظر می‌رسد که اوباما از بازدید دفتر فیس‌بوک مقاصدی دارد و گویی قصد دارد که از این شبکه اجتماعی برای انتخابات ریاست جمهوری بهره گیرد. زیرا بسیاری از افراد به این شبکه دسترسی دارند و راحت‌تر می‌توانند آرای خود را اعلام کنند.

این در حالی است که اوباما بعد از انتخابات نیز محبوبیتش را در فضای اینترنت از دست نداده و همچنان حضورش را در این فضا گسترش می‌دهد و در این مسیر طرفداران خودش را جمع می‌کند.

به طور مثال، کاربران فیس‌بوک در صفحه جدید اوباما با نام Town Hall تاکنون بیش از 2 هزار و 800 اظهار نظر نوشته‌اند که این را می‌توان یک رویداد مهم برای فیس‌بوک و شبکه تلویزیونی اینترنتی آن دانست.

مدیر بازاریابی فیس‌بوک: می‌خواهیم نمونه یک معرف سیاسی باشیم

رندی زوکربرگ، مدیر بازاریابی فیس‌بوک نیز در این مراسم گفت: شش سال پیش، زمانی که روی راه‌اندازی فیس‌بوک کار می‌کردم، هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که روزی به پلات‌فورمی تبدیل شود که رییس جمهور کشور از آن به عنوان ابزاری برای گفت‌وگو با مردم استفاده کند.

وی افزود: این برای ما افتخاری است، اما با این حال فکر می‌کنم که هنوز کارهای زیادی هست که می‌توانیم در زمینه ارایه خدمات زنده فیس‌بوک در سرتاسر جهان انجام دهیم. فیس‌بوک هم‌اکنون یک پلات‌فورم جهانی است و نگرش اوباما نگرش یک حزب سیاسی است و می‌خواهیم نمونه یک معرف ساده‌ باشیم، زیرا کاربران فیس‌بوک ‌کاربران جهانی هستند و همه گرایش‌های سیاسی دارند.

لباس‌های مبدل

اوباما در پایان این مراسم رو به زوکربرگ جوان کرد و با خنده گفت: من باراک اوباما هستم؛ شخصی که باعث شد زوکربرگ برای اولین به جای سویی‌شرت، پیراهن و کراوات بپوشد. (البته زوکربرگ همچنان شلوار جین و کفش کتانی به تن داشت)!

زوکربرگ نیز در پاسخ یک سویی‌شرت آبی‌رنگ با مارک فیس‌بوک به اوباما هدیه داد و گفت: اگر دوست داری مثل ما باشی، این لباس را بپوش!

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed