هزینههای غول اینترنت آمریکایی گوگل برای لابی در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 1.48 میلیون دلار افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، این شرکت که با تحقیقات درباره سیاستهای حریم خصوصی خود و خرید شرکت مقایسه هزینههای سفر هوایی ITA Software روبهرو شده است، هزینههای لابی خود را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به میزان هفت درصد افزایش داد.
البته مخارج لابی گوگل کمتر از هزینه مایکروسافت بود که 1.7 میلیون دلار برای لابی در سه ماهه اول صرف کرد. فیس بوک نیز اخیرا فعالیتهای لابی خود را افزایش داده اما در این زمینه هنوز پس از این دو غول فنآوری وجود دارد.
فیس بوک در این مدت 230 هزار دلار برای لابی هزینه کرد که در مقایسه با هزینه گوگل و مایکروسافت ناچیز محسوب میشود اما آمارها نشان میدهد 500 درصد نسبت به آنچه در سه ماهه اول 2010 هزینه کرده بود، افزایش یافته است.