براساس آخرین آمار منتشر شده از طرف اتحادیه روزنامههای آمریکا اعلام شد که تبلیغات در روزنامهها به پایینترین میزان خود در 25 سال گذشته رسیده است.
به گزارش ایسنا، این نهاد اعلام کرد: کمپانیها و شرکتهایی که از طریق روزنامه به تبلیغ کالاها و خدمات خود میپردازند، در سال 2010 نزدیک به 25.8 میلیارد دلار برای تبلیغات روزنامهیی صرف کردند که پایینترین میزان از سال 1985 تاکنون است.
از طرف دیگر میزان تبلیغات اینترنتی در سال 2010 نزدیک به 10.9 درصد افزایش یافت؛ همزمان با افزایش تبلیغات آنلاین تبلیغات روزنامهای در حال کاهش است و از طرفی تعداد کاربران اینترنت روز به روز در جهان افزایش مییابد، به همین خاطر کمپانیها، شرکتها و اشخاص تمایل دارند در اینترنت به تبلیغ خدمات و کالاهای خود بپردازند.