نتایج تحقیقات جدید نشان میدهد که زنان نسبت به مردان عکسهای بیشتری از خود در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند.
به گزارش ایسنا، نتایج تحقیقات جدید دانشگاه بوفالو طی مقالهای به نام رفتار و شبکه اجتماعی، در مجلهی سایبر سایکولوژی منتشر شد.
در این تحقیقات 311 تن شرکت داشتند که 49.8 درصد از آنها زن بودند؛ از شرکتکنندگان سوالاتی درباره عادتهایشان در شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک پرسیده شده است.
دکتر مایکل استفانون در این باره اظهار کرد: زنانی که اعتماد به نفس آنها مبتنی بر وضعیت ظاهریشان است، تمایل بیشتری برای انتشار عکسهای خود در شبکههای اجتماعی دارند و از این طریق اعتماد به نفس خود را بالا میبرند.
وی خاطر نشان کرد: زنانی که اعتماد به نفس آنها وابسته به رقابتهای آکادمیک، عشق به خانواده و اخلاق است، تعداد کمتری از عکسهای خود را در فیس بوک منتشر میکنند.
به گفته او این ناراحتکننده است که در سال 2011 هنوز بسیاری از زنان و دختران ارزش خود را بر اساس ظاهر و زیبایی خود ارزیابی میکنند.