موتور جستوجوی بینگ متعلق به مایکروسافت، گوی سبقت را از یاهو ربود و بالاتر از آن ایستاد.
به گزارش ایسنا، شرکت تحقیقاتی ایستیت کانتر در تازهترین گزارش خود اعلام کرد: بینگ 37/4 درصد از کل جستوجوهای اینترنتی را در ماه گذشته به خود اختصاص داد و این در حالی بود که یاهو 97/3 درصد از مجموع جستوجوهای اینترنتی در جهان را به خود اختصاص داد.
به گفته مدیر اجرایی استیت کانتر، این اولین باری است که بینگ در بازار جستوجوگرهای اینترنتی از یاهو پیشی میگیرد البته این دو موتور جستوجو، مسیر بسیار دشواری برای رقابت با گوگل دارند.
وی خاطرنشان کرد: هماکنون گوگل 94/89 درصد از مجموع جستوجوهای اینترنتی را به خود اختصاص میدهد، به طوریکه گوگل در انگلیس دارای 46/92 درصد از سهم جستوجوهای اینترنتی است و این در حالی است که بینگ دارای 65/3 درصد، یاهو 45/2 درصد، جیوز 75/0 درصد از سهم این بازار هستند.
گوگل همچنین 7/94 درصد از بازار جستوجوهای اینترنتی در کل اروپا را به خود اختصاص داده و بینگ با 2 درصد و یاهو با 22/1 درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.