تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: ویکی‏ها

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 12 اسفندماه 1389  

 

گرین‌‌‌لیکس؛ خواهر سبز ویکی‌لیکس!

 
 

گرین‌‌‌لیکس وب‌سایتی است که با الهام از افشاگری‌های ویکی‌‌لیکس پا به عرصه وجود گذاشته است. هدف گرین‌‌لیکس افشای اطلاعات حساس زیست‌محیطی است تا بدین وسیله شرکت‌ها و افراد مسئول را بتوان مورد بازخواست قرار داد.  

 
 

دویچوله - گرین‌‌‌لیکس وب‌سایتی است که با الهام از افشاگری‌های ویکی‌‌لیکس پا به عرصه وجود گذاشته است. هدف گرین‌‌لیکس افشای اطلاعات حساس زیست‌محیطی است تا بدین وسیله شرکت‌ها و افراد مسئول را بتوان مورد بازخواست قرار داد.

در حالی که هنوز جنجال‌های افشاگری‌های وب‌سایت ویکی‌لیکس کاملا فروکش نکرده، وب‌سایت‌های دیگری با الهام از عملکرد ویکی‌لیکس پا به این عرصه گشوده‌اند.

گرین‌لیکس یکی از این وب‌سایت‌ها است، وب‌سایتی که به نوشته‌روزنامه "تاتس"، چاپ برلین، خواهر سبز ویکی‌لیکس به حساب می‌آید.

اگر ژولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، با انتشار اسناد محرمانه سفارت‌خانه‌ها و اطلاعات مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در جنگ عراق عرصه سیاست جهانی را به چالش کشید، گرین‌لیکس می‌خواهد عرصه اقتصاد و محیط زیست جهانی را به چالش وادارد.

مؤسسان گرین‌لیکس هدف خود را کمک به برخی گرو‌ه‌ها از طریق ارائه‌اطلاعات حساس زیست‌محیطی اعلام کرده‌اند. آنها می‌گویند، هدف‌شان «انتشار کور اطلاعات» نیست و دست به «انتشار اطلاعات غیر قانونی» نخواهند زد.

«هدف ما تنها انتشار اطلاعات نیست»

در وب‌سایت گرین‌لیکس آمده است: «هدف ما تنها انتشار اطلاعات نیست، بلکه ما می‌خواهیم از طریق این اطلاعات به گرو‌ه‌های علاقمند کمک کنیم تا بتوانند شرکت‌ها و مقام‌های مسئول را بازخواست کنند.»

اسکات میل‌وود (Scott Millwood)، مؤسس گرین‌لیکس می‌گوید، هدف این وب‌سایت «کمک به مردم مناطق مختلف برای بهبود شرایط زندگی آنان در عرصه‌های زیست‌محیطی و بهداشتی» است.

وی که استرالیایی و ساکن برلین است، همراه با همفکران خود گرین‌لیکس را بنیاد نهاده تا توجه افکار عمومی را به موضوع‌های بین‌المللی زیست‌محیطی جلب کند.

مدیران گرین‌لیکس بر این باورند که انتشار اطلاعات مربوط به مسایل حساس زیست‌محیطی، سیاست‌مداران و صاحبان شرکت‌ها را وادار می‌سازد که این مسایل را جدی بگیرند. هدف گرین‌لیکس تنها انتشار اطلاعات پس پرده نیست بلکه این وب‌سایت می‌خواهد، رسانه‌های محلی را حساس کرده و آنها را با یکدیگر مرتبط سازد.

گرین‌لیکس اولین وب‌سایت اطلاعات محرمانه زیست‌محیطی و بهداشتی است. این وب‌سایت قصد دارد چاره‌ای برای مدیران و مقام‌هایی فراهم آورد که وجدان زیست‌محیطی خواب راحت را از آنها ربوده است.

گرین‌لیکس از این افراد می‌خواهد، اطلاعات خود را به هیچ‌وجه از کامپیوتر محل کار ارسال نکرده بلکه با کپی کردن آنها بر روی کاغذ یا ضبط آنها بر روی "سی دی" یا حافظ‌های قابل حمل "یو اس بی" و «رعایت نهایت احتیاط» به آدرس پستی این وب‌سایت ارسال کنند.

تا کنون دو آدرس پستی برای نامه‌ها و اسناد زیست‌محیطی و بهداشتی اعلام شده که یکی از آنها در آلمان و دیگری در استرالیا است. قرار است دو آدرس دیگر، یکی در آمریکا و دیگری در فرانسه نیز به این آدرس‌ها اضافه شود.

بنا بر گزارش روزنامه آلمانی تاتس، قرار است تا چند ماه دیگر نیز یک دراپ‌باکس الکترونیکی مطمئن به عنوان ذخیره‌گاه اطلاعات اینترنتی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

دراپ‌باکس نرم‌افزاری است که یک ابر مجازی ۲ گیگا بایتی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند داده‌های خود را در آن ذخیره کنند و هر جا که دسترسی به اینترنت دارند، آن فایل‌ها هم در دسترس‌شان قرار گیرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed