تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 5 اسفندماه 1389  

 

سهامداران اپل به جانشین جابز می‌اندیشند

 
 

حدود یک ماه پیش، استیو جابز رییس شرکت اپل در پی بروز علایم بیماری‌اش، برای سومین بار اپل را به قصد مرخصی درمانی ترک گفت، این اقدام جابز و به دنبال آن انتشار شایعاتی مبنی بر وخامت اوضاع بیماری جابز و اینکه وی تنها تا 6 هفته دیگر فرصت زندگی خواهد داشت، سهامداران این شرکت را گرد هم آورد تا درباره سرنوشت ریاست این شرکت تصمیم‌گیری کنند. 

 
 

روزنامه فناوران اطلاعات، نسترن صائبی - حدود یک ماه پیش، استیو جابز رییس شرکت اپل در پی بروز علایم بیماری‌اش، برای سومین بار اپل را به قصد مرخصی درمانی ترک گفت، این اقدام جابز و به دنبال آن انتشار شایعاتی مبنی بر وخامت اوضاع بیماری جابز و اینکه وی تنها تا 6 هفته دیگر فرصت زندگی خواهد داشت، سهامداران این شرکت را گرد هم آورد تا درباره سرنوشت ریاست این شرکت تصمیم‌گیری کنند.

مقامات اپل در نشست سالانه شرکت با ارایه توضیحی درباره وضعیت بیماری استیو جابز سعی در قانع کردن سهامداران کردند، اما این مساله به آنجا کشیده شد که سهامداران با اکثریت آرا اعلام کردند که باید هر چه سریع‌تر جانشینی برای جابز انتخاب کنند.

هنوز مشخص نیست جابز که فردا 56 ساله می‌شود، در نشست مدیران اپل در دفتر اصلی این شرکت در کوپرتینو حاضر می‌شود یا خیر. حتی نمایندگان این شرکت نیز در این مورد اظهارنظر نکردند.

اپل در گذشته نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. به طور مثال دو سال پیش، هنگامی که جابز برای درمان بیماری‌اش که در آن زمان هنوز نامشخص بود، شش ماه به مرخصی رفت ، نتوانست در نشست سالانه اپل که اهمیت بسیاری برای این شرکت دارد حاضر شود. پس از گذشت مدتی از این غیبت بود که معلوم شد وی تحت عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفته بود.

پنج سال قبل از این ماجرا نیز جابز تحت جراحی قرار گرفته بود و در اواسط سال 2004 یک ماه تمام به مرخصی رفت.

وی ماه پیش به کارمندان اپل گفت که به زودی باز هم برای درمان بیماری‌اش این شرکت را ترک خواهد کرد و افزود: می‌خواهم بیشتر به سلامتی‌ام برسم. اما جزییات وضعیت بیماری‌اش را برای آنها تشریح نکرد. بعد از رفتن وی تیم کوک، مدیر ارشد عملیاتی اپل مسوولیت رسیدگی به کارهای جابز را به عهده گرفت.

فرق غیبت‌های قبلی جابز با غیبت اخیر

اما غیبت اخیر جابز با تمامی غیبت‌های قبلی‌اش فرق می‌کند، زیرا این بار گروه سهامداران به طور رسمی اعلام کرده‌اند که مقامات این شرکت باید جزییات بیشتری در مورد برنامه‌هایی که در غیاب رییس‌شان در نظر گرفته‌اند ارایه دهند.

بر اساس این قطعنامه سهامداران که با حمایت صندوق مرکزی بازنشستگی کارگران ایلینویز مطرح شده، هیات مدیره اپل باید خط‌مشی این شرکت را برای جانشینی جابز مشخص کرده و به صورت کتبی اعلام کند.

البته اپل مخالفتش را در مورد این درخواست اعلام کرده و گفته که تاکنون بسیاری از این خط‌مشی‌ها را اجرا کرده است. این شرکت پیش‌تر نیز در مقابل علنی کردن اهداف و برنامه‌های محرمانه‌اش مقاومت نشان داده است و این امر جزو خط‌مشی‌های سهامداران این شرکت نیز نیست.

بر اساس یکی از درخواست‌های سهامداران اپل، مقامات این شرکت باید گزارشی در مورد معرفی کاندیداهای مدیریت اجرایی و معیارهایی برای ارزیابی هر کدام از این کاندیداها ارایه دهند. اپل با رد این درخواست در نامه‌ای اعلام کرد که با علنی کردن نام این کاندیداها، شرکت‌های رقیب اپل از این فرصت سوء استفاده کرده و این مدیران را می‌قاپند. یکی از سخنگویان اپل نیز در این راستا گفت که این شرکت هیچ اظهار نظری در مورد طرح‌های خود نخواهد کرد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که غیبت کنونی جابز با غیبت‌های پیشین وی دارد این است که جابز در سال 2009 مدت خاصی را برای مرخصی‌اش معین کرده بود، اما این بار هیچ زمانی مشخص نشده است. همین امر نیز باعث شده که شایعات بسیاری در مورد وخامت بیماری جابز منتشر شود.

موفقیت چشمگیر اپل در چند دهه اخیر، به خصوص با عرضه محصولات محبوبی چون آیپاد، آیفون و آی‌پد، استیو جابز را به یک رییس افسانه‌ای در حوزه نوآوری تبدیل کرده است و غیبت وی برای اپل خطری جدی به شمار می‌رود.

شایعاتی در مورد وضعیت سلامتی جابز

به هر حال وضعیت سلامتی رییس اپل فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و براساس گزارشی که وال‌استریت ژورنال هفته گذشته از یک منبع آگاه منتشر کرده، درگیری مدیران و سهامداران اپل به جایی کشیده شده که مدیران مجبور شده‌اند به خانه جابز بروند و حتی تلفنی با وی در این مورد بحث کنند.

علاوه بر این، روزنامه نشنال انکویرر نیز به تازگی تصویری از جابز منتشر کرده که در آن جابز در حال رفتن به مرکز درمانی سرطان استانفورد در پالوآلتوست. این روزنامه ادعا کرده بود که جابز 6 هفته دیگر زنده نخواهد ماند.

این همان مرکزی است که پیش از این پاتریک سوایز، بازیگر آمریکایی که چندی پیش در اثر ابتلا به سرطان پانکراس درگذشت در آنجا شیمی درمانی می‌شد. ساموئل یاکوبسون، متخصص درمان بیماری‌های خاص در تفسیر این عکس اظهار داشته: برپایه این عکس به نظر می‌رسد که جابز به مرحله پایانی نزدیک و به اعتقاد من تنها 6 هفته فرصت دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed