تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 7 بهمنماه 1389  

 

تصاویر اینترنتی تاریخ انقضا دریافت خواهند کرد

 
 

هر تصویری که در اینترنت منتشر می‌شود، برای همیشه در دسترس خواهد بود و هیچ کنترلی روی آن وجود ندارد. کارشناسان آلمانی نرم‌افزار جدید طراحی کرده‌اند که با کمک آن می‌توان برای تصاویر تاریخ انقضا تعیین کرد.  

 
 

خبرآنلاین، ابوالفضل کریمی - شاید شما هم تصاویری از خود را در یکی از سایت‌های اجتماعی قرار داده و بعد از مدتی از انجام این کار پشیمان شده‌اید. بسیاری از مردم تصاویری را در فضای وب قرار می‌دهند و بعد فراموش می‌کنند این تصاویر برای همیشه در معرض دید مردم قرار خواهند گرفت.

اما به گزارش بی‌بی‌سی، محققان آلمانی برای حل این مشکل نرم‌افزاری به نام X-Pire طراحی کرده‌اند که با اضافه کردن یک کلید رمز شده به تصاویر، برای آن‌ها تاریخ انقضا مشخص خواهد کرد. زمانی که تاریخ اعتبار این تصاویر به پایان رسید، این کلید از دیده و کپی‌ شدن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد و به این ترتیب شما می‌توانید تصاویر خود را فقط برای مدت معینی در معرض دید عموم قرار دهید.

پروفسور مایک بیکرز از دپارتمان امنیت اطلاعات و رمزنگاری دانشگاه سارلند که در این پروژه شرکت داشته، در این باره به بی‌بی‌سی گفت: «امروزه تعداد افرادی که اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، به سرعت در حال افزایش است و مشخص است که اگر این تصاویر برای مدت طولانی در معرض دید مردم باشند ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند. به همین دلیل کار طراحی این سیستم از 18 ماه پیش آغاز شد و در این زمان نیز ما الگوهای خطرناکی از فعالیت‌های کاربران در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک مشاهده می‌کردیم که به نوبه خود نیاز به یک سیستم را با قابلیت گفته شده بیش‌تر می‌کرد».

نرم‌ X-Pire یک سری کپی‌های رمزنگاری شده از تصاویر تهیه می‌کند و از شخصی که قصد بارگزاری این تصاویر را دارند، یک تاریخ انقضا می‌پرسد. البته برای دیدن این تصاویر به افزونه مرورگر X-Pire نیز نیاز خواهید داشت و در حال حاضر نیز فقط نسخه سازگار با مرورگر فایرفاکس تهیه شده است. به همین دلیل افرادی که از مرورگرهای دیگر استفاده می‌کنند نمی‌توانند هیچ کدام از تصاویر محافظت شده را ببینند.

زمانی که شخصی به یک تصویر رمزنگاری شدن برخورد می‌کند، درخواستی برای باز کردن قفل آن فرستاده می‌شود. بعد از آن در صورتی که تاریخ انقضای تصاویر نگذشته باشد، آن‌ها برای بازدیدکنندگان نمایش داده خواهند شد.

در حال حاضر این نرم‌افزار روی سایت‌های اجتماعی مانند فلیکر، فیس‌بوک و خیلی سایت‌های دیگر آزمایش شده و نتیجه به دست آمده در تمام آن‌ها رضایت بخش بوده است. قرار است این نرم‌افزار تا اواخر ماه ژانویه با قیمت 2 یورو در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed