تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: جمعه، 1 بهمنماه 1389  

 

رئیس مایکروسافت: رابطه خوبی با شبکه‌های اجتماعی داریم

 
 

استیو بالمر مدیرعامل شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای با یو اس ای تودی درباره محصولات آینده این شرکت، شبکه های اجتماعی و تحول تدریجی تکنولوژی سخن گفته است.  

 
 

استیو بالمر مدیرعامل شرکت مایکروسافت در مصاحبه ای با یو اس ای تودی درباره محصولات آینده این شرکت، شبکه های اجتماعی و تحول تدریجی تکنولوژی سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استیو بالمر در این مصاحبه از پاسخ دادن درباره سوالهایی که از ویندوز موبایل 7، محصول جنجالی مایکروسافت که با هدف رقابت با شرکتهای اپل و گوگل در حال تکمیل است مطرح شدند پاسخ مستقیم و آشکاری نداده است.


* یو اس ای تودی: در حال حاضر مهمترین موضوع در رابطه با عرضه محصولات مایکروسافت چیست؟

- استیو بالمر: اگر بخواهید بدانید اشتیاق مصرف کنندگان در چیست، آنچه مردم دوست دارند در دست بگیرند و از آن استفاده کنند ایکس-باکس و ایکس-باکس کینکت است. حتی در مورد خانواده خودم هم به همین شکل است. همسرم در ابتدا نسبت به این دستگاه ها جبهه گرفته بود و می گفت این دستگاه برای پسربچه ها است! اما اکنون از آن استقبال کرده و استفاده می کند. این بازی ها دسترسی خانواده ها را به سرگرمی افزایش می دهند زیرا با کمک کینکت می توانید از بدن و صدای خود در کنترل بازی ها استفاده کنید. تنها باید بنشینید و بگویید "ایکس باکس"، یا "فیلم را پخش کن" تا دستگاه دستورهای شما را اجرا کند.

* شما طی تعطیلات آغازین سال هشت میلیون کینکت به فروش رساندید که بیش از انتظارتان بود. چه عاملی میان کینکت و دیگر کنسولهای بازی موجود در بازار تفاوت ایجاد می کند؟

- ایکس باکس یک کنسول بازی نیست، بلکه مرکز سرگرمی خانواده است. جایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی، جایی برای تماشای تلویزیون، تنها سیستمی که می توانید در آن از بدن، صدا و فرم بدن به عنوان کنترل کننده استفاده کنید.

* اما به نظر می آید همه دارند در مورد تلفنهای هوشمند حرف می زنند. در مورد ویندوز 7 موبایل بگویید، در چه وضعیتی است؟ در چنین وضعیتی که شما رقبایی مانند اندروید و اپل دارید، انتظاراتتان از این محصول چیست؟

- رقابتهای زیادی وجود دارد، اما زیباترین تلفنهای همراه بازار محصول ما است. ما طیف بزرگی از ابزارهای جایگزین برای تلفنهای همراه، نرم افزارها و دیگر ابزار داریم که به خوبی یا بهتر از دیگر محصولات دیگر شرکتها است. کارهای زیادی در پیش است اما ما در بازی رقابت حضور داریم.

* اما آیا برند مایکروسافت برای افراد جوانی که در جستجوی شرکتهایی مانند اپل یا گوگل است، عامل جذابی به نظر می آید؟

- شما خود (خطاب به مصاحبه کننده) یک پسر 15 ساله دارید که روزی می گوید: یک ایکس باکس می خرم. من نوجوانانی را می خواهم که برای داشتن کینکت به همین اندازه هیجان زده شوند اما هنوز برای وسعت دادن به طیف کاربران برنامه کاری دقیقی نداشته ایم.

* آیا پدیده تحول نسل در حال وقوع است؟ مردم درحال تغییر دادن عملکرد خود، از استفاده روزانه از رایانه ها به انجام هر کاری به صورت قابل حمل و بی سیم هستند. آیا ویندوز موبایل 7 می تواند چنین تقاضاهایی را تامین کند؟

- مردم کارهای مختلف را به شیوه های مختلف انجام می دهند. قرار نیست همه با هم برای نوشتن مشقهای خود از تلفن استفاده کنند. آنها قطعا بارها و بارها از تلفن هوشمند خود برای خواندن یا عکاسی و یا یادداشت استفاده می کنند. نکته مهم این است که دریابیم مردم برای انجام کارهای خود ابزارهای مختلف می خواهند و اصلا اهمیتی ندارد بر اساس انرژی که ابزار مورد نظر مصرف می کند، آن را تغییر دهند، چه این ابزار به دلایلی در جیبشان قرار داشته باشد و چه به دلایلی دیگر بر روی میز اتاقشان!

* چه شد که از شرطبندی های جسورانه تکنولوژیکی دست برداشتید؟ سهام کنونی شرکت شما بیش از 40 میلیارد دلار است. اگر می خواهید در زمینه تلفنهای هوشمند سهام قابل توجهی داشته باشید چرا شرکت RIM، سازنده گوشی های بلک بری را خریداری نمی کنید؟

- ما هنوز شرطبندی های جسورانه ای می کنیم. ما درباره سیستم "ابر" شرطبندی کردیم و اکنون همه چیز در وضعیت خوبی به سر می برد.ایکس باکس و کینکت نیز به همین شکل، ما بر روی Bing سرمایه گذاری کردیم و این موتور جستجو به سرعت در بخش تجاری در حال رشد است. از این رو من کاملا درباره شرط بندی هایم خوشبینم. در این شرایط مالکیت بر شرکتی دیگر چه معنی می تواند داشته باشد؟ این موضوعی پیچیده است.

* درباره شبکه های اجتماعی چه می گویید؟

- ما رابطه خوبی با شبکه های اجتماعی داریم و همانطور که دیده اید Bing با آنها کاملا در تعامل است. در صورتی که کاربر یکی از آنها باشید و بخواهید درباره موضوعی بنویسید و پیش از آن بدانید که دوستانتان درباره این موضوع چه فکری می کنند، می توانید به راحتی در Bing جستجو کرده و نظرات دوستان خود را ببینید. زمانی که با استفاده از "ایکس باکس لایو" آنلاین می شوید می توانید با دوستهای خود بازی کنید و به این شکل یک شبکه اجتماعی بزرگ را به وجود آورید.

* آیا از تحول صنعت تکنولوژی از رایانه های خانگی به شبکه های اجتماعی و سپس به تلفنهای هوشمند شگفت زده شده اید؟

- نه! کارهایی هستند که ما واقعا آنها را انجام داده ایم. منظورم این است که چیزهایی بودند که ما می دانستیم اتفاق خواهند افتاد و بقیه موارد شاید آن طور که امیدوار بودیم پیش نرفتند. اما زمانی که به گذشته نگاه می کنم، من 30 سال است که در مایکروسافت هستم، می بینم که چگونه تکنولوژی آنچه در ابتدا بوده را تغییر داده است. حتی رایانه های خانگی. آنها ابتدا با ماشینهای برنامه ریزی ظهور پیدا کردند سپس به ماشینهایی با نمایشگر تبدیل شدند، بعد تبدیل به دستگاه هایی با قدرت پردازش کلمات شدند و پس از آن عکس و نامه های الکترونیک افزوده شدند. امروزه به ماشینهای جیبی تبدیل شده اند که اگر دوست داشته باشید می توانیم به آنها تلفن همراه بگوییم. بیشتر آنها از همان اندازه قدرت پردازش رایانه ای برخوردارند که رایانه ها برخوردارند. اما سیر تکاملی چگونگی خدمت رسانی تکنولوژی به ما و چگونگی تغییر یافتنش متناسب با نیازهای جدید نباید پدیده ای شگفت انگیز باشد.

* مهمترین رویداد تکنولوژیکی که به نظر شما در سالهای 2011 و 2012 رخ خواهد داد چیست؟

- مردم بر روی دو پدیده متمرکز خواهند شد: سیستم محاسباتی "ابر" و سطح مشترک کاربر طبیعی، منظورم از کاربر طبیعی فناوری های مربوط به صدا، لمس و شناخت بینایی است. توانایی هایی که در کینکت، تلفنهای همراه، و تبلتها دیده می شوند. رایانه هایی که مقصود کاربر را درک می کنند افزایش خواهند یافت. درباره تغییر به سوی سیستم محاسباتی "ابر" باید بگویم زمانی که به اینترنت، تنها به عنوان فضایی برای انتشار یک مطلب نگاه نکرده و آن را فضایی برای کمک به پشتیبانی از پردازشهای رایانه ای اشتراکی ببینیم، کارهای زیادی برای انجام دادن باقی می ماند. چه این اشتراک برای کار و تجارت باشد و چه برای جمعی از دوستان.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed